Gå til innhold

dette vekjymrer meg veldig, min voldelige eks......

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en eks, som er voldelig, manipulerende og psykopat på de fleste pungt er nå med ei anna jente, hun er femten år, han er 23, det vil si hun er mindreårig i tilleg, de holder dette hemmelig og lyver til andre rundt seg om hennes alder. jeg blir kontaktet i morgen for og velge om jeg skal i konfliktråd eller la anmeldelsen min gå videre til en straffesak, burde jeg nevne dette for politiet da?? jeg er virkelig bekjymret for denne jenta..

Anonymous poster hash: 31656...499
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville latt det gå til en straffesak. Og ja, jeg ville definitivt nevnt dette for politiet. Understrek da at du kun tenker på denne jentas velbefinnende.

Jeg ville ikke gått til konfliktrådet ift vold. Jeg inngår ikke kompromiss når det kommer til vold.

Ønsker deg lykke til!

Anonymous poster hash: 90c8b...5eb
Gjest FinogFjong
Skrevet (endret)

-du burde også vurdere å kontakte foreldrene til jenta, om du kan finne ut hvem det er...hun er nemlig mindreårig, hun er deres ansvar. Kan hende de kan sende henne på "rednings-tur"...?

Endret av FinogFjong
Skrevet

takk.. jeg har ikke lyst til og treffe han en gang, han ødla meg helt.. blir ødelagt bare av å tenke navnet hans.. og ved et konfliktråd forsvinner besøksforbudet, det skremmer livet av meg..
jeg kommer nokk til og si i fra om denne jenta, føler meg så å si pliktig til og melde i fra ..
takk. trenger alle gode tanker..

Skrevet

Husk i morgen og i prosessen fremover at du er sterk som har kommet deg unna mannen, og du står opp for deg selv ved ta saken mot ham.

Vil tro at du har rett til advokat, har du fått deg advokat? Det vil jeg tro du har rett på om det blir straffesak. Da har du en ekstra trygghet, en som kan ta tak i ting for deg og støtte deg.

Jeg vil tro det er alvorlige ting det er snakk om siden han har fått besøksforbud. Så ikke la deg presse til noe. Ta saken slik at noen stopper denne mannen.

Du er tøffere enn du tror, for du har allerede kommet deg unna han. Gjør det du må for fortsatt å kunne føle deg trygg, og for å hindre at han kan fortsette å gjøre andre vondt fremover.

Lykke til i morgen! :)

Gi gjerne en oppdatering om du føler for det.

Klem

Skrevet

Hvordan gikk det i dag, HI?

Skrevet

hei igjen.. joh i dag har det gåt ok.. gamle følelser ble såre i dag. blir provosert og sint.. men roer seg ned igjen nå.. det va en hendelse der exen brøyt besøksforbudet og jg peøvde å anmelde men politiet ville ikke la meg. nå kom politimannen jg vanligvis hatt kontakt med å la inn en annmeldelse på han. endelig etter flere ukersvis.. også takket jeg nei til noe konfliktråd, men risikerer hendleggese pga av lite bevis.

så til denne jenta. jg tipset pokitiet om det, de vil registrere dem om de ser dem å ta en "prat" det ble iallefall formidlet blandt kollegaer. og jeg kontaktet moren hennes. forklarte å sa i fra om hvordan han er. hun visste visst alt om dette. men jg fikk beskjed om at d er alltid to sider av en sak og at hin hadde pratet med han og ville gi han en sjanhs. rusmissbruker,alkoholiker og voldelig.. så ille provoserende at en mor vil tillate sin femtenårige datter vere med noe slikt på tuve år..

men da har jg iallefall gjort hva jeg kan..

Skrevet

skriver litt fort på mobilen her. beklager skrivefeilene

Skrevet

burde jg skaffe meg advokat?

Skrevet

Så bra du har stått på ditt! Nå har du gjort det du kan.

Det er forferdelig at en mor ikke tar deg mer på alvor når hun får vite noe slikt. Men personer som din ex har ofte evnen til å sjarmere og si alle de "riktige" tingene til å begynne med, så han har vel sjarmert dem.

Men du har i hvert fall sådd en spire, så hvis han snur om ift denne jenta så vil de forhåpentligvis reagere raskere. Du er tøff som sa fra til moren!

Bra du igjen har fått kontakt med den politimannen du har hatt kontakt med tidligere og som kjenner saken.

Lykke til videre! :)

Gjest FinogFjong
Skrevet

Bra jobba! Du har rett, du har gjort det du kan nå.

Du kan ihvertfall vurdere en samtale med en advokat som er spesialisert på vold og overgrep. Det kan være vel investerte penger det. Så får du gjøre deg opp en mening om behovet ditt etterpå. Politiets vurdering av saken er nå så sin sak, men har du noen som kan jobbe for deg i ryggen, kan du komme mye lengre med kravene dine.

Lykke til :)

Skrevet

burde jg skaffe meg advokat?

Jeg ville skaffet meg advokat. Blir det sak så synes jeg du skal ha en - for han kommer da garantert til å ha en advokat.

Og hvis saken blir avvist pga bevis så synes jeg du skal ha en "fagperson" på din side ift å få opprettholdt besøksforbud osv. Jeg ville gjort det som en ekstra forsikring.

Men håper din ex lar deg være i fred nå som han har skaffet seg en ny kjærest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...