Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Barnet er ønsket og alt er fint, men jeg sitter med en veldig dårlig følelse og ikke minst dårlig samvittighet. Jeg hadde en liten blødning (som jeg antok at var menstruasjon) for et par uker siden. Pleier aldri å ha store blødninger og det var ingenting spesielt den gangen heller. Har også vært i fin form. Har derfor tatt medisiner som normalt (bør ikke tas i svangerskapet) og jeg har drukket en god del, spesielt i helgen. Hele søndag + mandag har jeg vært kvalm og kastet opp + følt at det var noe merkelig. Fulgte magefølelsen min og sjekket bare for å utelukke. Der stod det at jeg er 3+ (Clearblue digital). Vi hadde egentlig ikke tenkt å starte prøving ennå, men jeg har vært litt slapp med prevensjonen, så det er jo min egen feil at jeg ikke har planlagt bedre. Huff. Er redd for at jeg har skadet fosteret nå. Føler meg både trist og glad over graviditeten. Skal kontakte lege så snart som mulig, men er for øyeblikket ikke hjemme, så må avvente noen dager. Håper virkelig ikke jeg har skadet fosteret Anonymous poster hash: f0173...4f5
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Det skal utrolig mye til for at du skal ha klart å skade fosteret, så jeg tror du heller skal tenke positivt, nyte graviditeten og glede deg! ;-) Anonymous poster hash: f96f9...dc6
shasha Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 (endret) Jeg har selv akkurat oppdaget at jeg er gravid. Har drukket og tatt medisiner, men jeg prøver å ikke tenke så alt for mye på dette. Er helt sikkert på at det vil gå bra for oss begge så lenge vi holder oss unna det "farlige" fremover. Endret 27. august 2013 av shasha
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Det er som regel sånn at hvis du fortsatt er gravid har det gått bra Prøv å ikke tenk så mye på det, og husk at vi er mange som har drukket/spist ting man ikke skal samt tatt medisiner tidlig uten at det har skjedd noe med fosteret. Lykke til og gratulerer med graviditeten Anonymous poster hash: e6b8d...1db
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Tusen takk for svar. Det er jo gjerne sant det dere sier, men føler meg allikevel som verdens verste person. Håper virkelig jeg ikke har skadet fosteret. HI Anonymous poster hash: f0173...4f5
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Er det ikke slik at det ikke er kontakt mellom mor og foster de første par ukene etter befrukning - altså kontakt mellom mors og barns blod? I så fall skal ikke det du har gjort ha påvirket det lille frøet Anonymous poster hash: ffe53...3e1
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Å, er det slik? Jeg vet jo ikke hvor langt jeg er på vei, men mest sannsynlig rundt 5 uker (basert på graviditetstesten). Anonymous poster hash: f0173...4f5
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Er det ikke slik at det ikke er kontakt mellom mor og foster de første par ukene etter befrukning - altså kontakt mellom mors og barns blod? I så fall skal ikke det du har gjort ha påvirket det lille frøet Anonymous poster hash: ffe53...3e1 Det har jeg også hørt! Anonymous poster hash: e6b8d...1db
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 Får google dette nærmere. Jeg håper virkelig dere har rett. Anonymous poster hash: f0173...4f5
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #10 Skrevet 27. august 2013 Er det ikke slik at det ikke er kontakt mellom mor og foster de første par ukene etter befrukning - altså kontakt mellom mors og barns blod? I så fall skal ikke det du har gjort ha påvirket det lille frøet Anonymous poster hash: ffe53...3e1 Dette mener jeg også at jeg har lest. Hadde også et par fester i begynnelsen på svangerskapet og i tillegg gikk på medisiner som ikke skal tas mens man er gravid. Visste ikke at jeg var gravid da. Fødte et sunt og friskt barn. Gratulerer med graviditeten og lykke til Anonymous poster hash: 0324d...03d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 Du og fosteret har ikke "kontakt" før 4 eller 5 uke, det er først da morkaka og navlesnor starter kontakten deres, før det lever fosteret på "niste" Gratulerer med et lite vidunder Anonymous poster hash: 1d1c2...179
<3 2G <3 Skrevet 27. august 2013 #12 Skrevet 27. august 2013 Det er ca uke 7 det blir kontakt mellom mor og barn.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #13 Skrevet 27. august 2013 Så godt å høre. Tenk at jeg ikke har visst dette, til tross for at jeg har født barn tidligere? Det var veldig, veldig godt å høre. Håper at jeg ikke er mer enn 7 uker på vei. Anonymous poster hash: f0173...4f5
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 27. august 2013 #14 Skrevet 27. august 2013 Jeg går på sykepleien, og jeg er gaaanske sikker på at foreleseren sa 6 uker
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #15 Skrevet 27. august 2013 Tusen takk, damer. Krysser fingrene for at jeg ikke er lenger på vei. HI Anonymous poster hash: f0173...4f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå