Gå til innhold

Gjør dere noe spesielt for å forberede dere på fødselen?

Anbefalte innlegg

Forrige gang dreiv jeg å masserte underlivet med weleda-fødselsforberedende olje :rolleyes: Men ærlig talt, er deet nødvendig? har kanskje litt å si, fikk 6 utvendige sting etterpå men var ikke noe ruptur eller noe.. Jenta var da 3800gr, men bare 35 i hodet. Dette var første vaginale fødsel. Magen er så enormt i veien denne ganga, frister ikke en pøkk å styre med det hver kveld.. men på den annen side, to min hver kveld for å forebygge.. hmm...

What to doo??

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det har noe å si.

Vktigere for revning eller ei er vel at du ber jordmor holde igjen når babisen blir født, slikathan/hun ikke kommer for fort ut.

Jeg har ikke gjort noe med de to første mine, og fikk kun 2 pytesting første gang og ingenting andre gang.

;)

Holdt på sånn første gangen jeg og. Ble 6 sting. Jeg kjøpte olje denne gangen også, men den står fortsatt i skapet.. Jeg orker rett og slett ikke å styre med det.. Selv er jeg mest redd for å bli klipt..

Forrige gang dreiv jeg å masserte underlivet med weleda-fødselsforberedende olje :rolleyes: Men ærlig talt, er deet nødvendig? har kanskje litt å si, fikk 6 utvendige sting etterpå men var ikke noe ruptur eller noe.. Jenta var da 3800gr, men bare 35 i hodet. Dette var første vaginale fødsel. Magen er så enormt i veien denne ganga, frister ikke en pøkk å styre med det hver kveld.. men på den annen side, to min hver kveld for å forebygge.. hmm...

What to doo??

Brukte akkurat samme olje første gangen og helt ærlig, har jeg ikke så stor tro på dette, droppet fødselsforberedende olje neste gang og denne gangen også ;)

Annonse

Vurderte å prøve denne olje-massagen men etter å ha lest om de som har gjort det men som likevel fikk store rifter så tenkte jeg at det ikke var verdt alt styret. 

Det eneste jeg har gjort er å lese ALLE fødselshistorier på babyverden, både harde og gode fødsler, de harde gjør meg ikke redd, men sånn at i tilfelle jeg skulle komme i en slik situasjon at jeg vet at det er normalt. Jeg hører om de som kun leser gode historier om enkle fødsler, men jeg vil heller være forberedt på at noe kan bli vanskelig også enn å tro at alt går på skinner. 

I tillegg har jeg gått på svangerskapsyoga og sånt med pusteteknikker. 

What to doo??

Så da vet du at det har fint lite å si... :P

Det hjelper mer å holde igjen når hodet skal ut enn å massere på seg kramper i armer og bein.... Altså gi huden tid til å strekke seg skikkelig og ikke bare "gi gass" og la det stå til. Styrte ikke noe med oljer, hverken her eller der og fikk ingen rifter eller sting noe sted. Jm sa " hold igjen, vent til neste og trykk litt da, så strekker huden seg av seg selv". Enkelt, nei men jeg gjorde det og er veldig fornøyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...