Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Det irriterer meg hvert år at det blir stummende taushet når dette med klassekontakter tas opp. Jeg meldte meg frivillig i 1 klasse sammen med to andre. Da tenkte vi at det skulle være det ene året, og la andre overta etter oss. Året etter var det ingen som meldte seg, og det ble til at vi tre fortsatte enda et år for å komme videre i møtet. År tre sa jeg nei, og de fikk inn en ny mens de to andre var de samme for tredje år på rad. Foreldremøte neste uke, så da får vi se om det er noen nye som gidder. Det er jo ikke allverdens jobb, det er ikke det. Men når ungene skal gå i samme klasse i 7 år, så er det enkel matematikk at alle må være klassekontakt et år. Det er 22 elever. Så hvorfor blir det helt stille når disse skal velges ? Pleier dere melde dere frivillig, eller håper det på å slippe ? Anonymous poster hash: f9c8f...5bd
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Jeg har hverken tid eller lyst. Derfor er jeg det ikke. Anonymous poster hash: 6c7ca...acd
Sommerfeeling Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Jeg meldte meg også frivillig første året. Hos oss har det faktisk ikke vært vanskelig å få tak i nye klassekontakter. Du har nok vært uheldig.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Jeg har hverken tid eller lyst. Derfor er jeg det ikke. Anonymous poster hash: 6c7ca...acd Tror du andre har så utrolig mye mer tid og lyst ? Dette er da likt for alle, og etter min mening en plikt når man har barn. HI Anonymous poster hash: 3680d...65a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Med de to eldste har jeg "sneket" meg unna. Stiller selvsagt opp med kakebaking og andre ting. Mannen er klassekontakt nå for sønnen vår. Kommer til å sitte 2 år. Tenkte jeg ville tilby meg å være neste år da datteren min begynner i 1.klasse. Like greit å være ferdig med det. Anonymous poster hash: 4113c...b4a
Gjest Julia1984 Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Jeg har hverken tid eller lyst. Derfor er jeg det ikke.Anonymous poster hash: 6c7ca...acd Tror du andre har så utrolig mye mer tid og lyst ? Dette er da likt for alle, og etter min mening en plikt når man har barn. HI Anonymous poster hash: 3680d...65a Jeg VIL vøre klassekontakt og helst FAU representant!!! Men, jeg har - motsetning til deg, full forståelse for at andre vegrer seg pga ulike årsaker
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Jeg kommer ikke til å melde meg når den tid kommer nei, evt. kan vi foreslå at mannen min tar en ekstra gang for å kompensere for det. Jeg har sosial angst og ingen sjanse til å klare en sånn oppgave på noen som helst måte, mens mannen ikke har noen sånne problemer, men er veldig ivrig og elsker sånne ting. Så da går det vel opp i opp? Anonymous poster hash: 5a54c...702
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Jeg må bare spørre, har ikke barn på skolen enda.. Men hva gjør en klassekontakt? Anonymous poster hash: 8e0d5...d93
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 Fordi det er et helvete å arrangere alt som arrangeres skal. Var i fjor, og kommer aldri til å sitte et år til hvor trinnet har ansvaret for ulike arrangementer. Og jeg har heller ikke spesielt lyst
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #10 Skrevet 27. august 2013 Hos oss var det ikke noe problem, vi har en 1.klassing nå. Vi skulle velge 2 klassekontakter og to vara. De to som er vara har egentlig ingen oppgaver nå (bortsett fra hvis noen med en veldig god grunn plutselig må trekke seg), men de skal være klassekontakter til neste år. Så mange meldte seg at ikke alle får lov å være denne gangen, så det bør ikke være noe problem når det skal velges nye de neste årene heller. Erfaringen er den samme fra barnehagen også, der har det vært stille med en gang, men aldri noe stort problem å få noen til å melde seg. Anonymous poster hash: 285e4...2d2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 For min del handler det om at jeg er helt uviten om hva det innebærer, også er jeg for flau for å be om veiledning Anonymous poster hash: 744e1...0ee
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #13 Skrevet 27. august 2013 Jeg blir taus og håper ingen nevner mitt navn når klassekontakter skal trekkes... Jeg har ikke lust... Føler meg ikke komfortabel overhodet med å være klassekontakt. Jeg tror ikke jeg har mer å gjøre ann alle andre, men jeg skjønner heller ikke hvordan jeg skal få tid til å gjøre det som skal ordnes når det skal ordnes... Jg kommer til å "snike" meg unna de tre årene som gjenstår av barneskolen... Anonymous poster hash: c0373...dd2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #14 Skrevet 27. august 2013 Jeg har vært 3 år for eldste. Frivillig, kommer ikke til å fortsette nå i år. Vi har samme problem i klassen vår. Når klassekontakt skal velges blir det stummende stillle og alle kikker ned. Er litt morsomt å se på egentlig, voksne folk.. Så er det som regel en som gløtter opp for å se på de andre, når denne møter blikket mitt blir den så flau at den melder seg frivillig (Jeg hadde bestemt meg før møtet at jeg skulle melde meg frivillig da jeg gjorde det ) Har ikke vært foreldrekontakt i barnehagen, men der har det faktisk ikke vært noen problemer med å få frivillige. Tenkte å melde meg når yngste begynner på skolen. Tar 1 eller 2 år der også Anonymous poster hash: 9fb40...bde
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #15 Skrevet 27. august 2013 Jeg kommer ikke til å melde meg når den tid kommer nei, evt. kan vi foreslå at mannen min tar en ekstra gang for å kompensere for det. Jeg har sosial angst og ingen sjanse til å klare en sånn oppgave på noen som helst måte, mens mannen ikke har noen sånne problemer, men er veldig ivrig og elsker sånne ting. Så da går det vel opp i opp? Anonymous poster hash: 5a54c...702 Det blir jo det samme om det er du eller mannen som tar det, sålenge dere er med et år ila barneskolen. Jeg skjønner at noen kan ha problemer av ulike slag, men at foreldrene til 18 unger i en klasse har så store problemer at de ikke kan stille et år som klassekontakt det nekter jeg å tro. Å skylde på at man har det for travelt er bullshit, for det gjelder alle som er i full jobb og har flere barn. Dvs de aller fleste foreldrepar. Det er rett og slett snakk om prioritering. Jeg blir irritert på de som overlater alt til andre, og seiler gjennom uten å bidra i den tro at de er så mye viktigere, travlere eller hva det nå enn er enn andre. HI Anonymous poster hash: 3680d...65a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #16 Skrevet 27. august 2013 Jeg er i mot at en har klassekontakter, for de fleste av oss har nok med jobb, og det å ta oss av ungene hjemme, lekser og husarbeid, henting og bringing av ungene på fritidsaktivitetene etc. Da vi gikk på skolen, måtte ikke foreldrene være klassekontakter. Hvorfor er det absolutt et MUST nå??? Anonymous poster hash: e64ac...177
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #17 Skrevet 27. august 2013 Jeg har hverken tid eller lyst. Derfor er jeg det ikke. Anonymous poster hash: 6c7ca...acd Tror du andre har så utrolig mye mer tid og lyst ? Dette er da likt for alle, og etter min mening en plikt når man har barn. HI Anonymous poster hash: 3680d...65a Det er slett ikke likt for alle. Noen har lyst. Noen har mindre tid enn andre. Noen har rett og slett ikke mulighet. Anonymous poster hash: 6c7ca...acd
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #18 Skrevet 27. august 2013 Jeg kommer ikke til å melde meg når den tid kommer nei, evt. kan vi foreslå at mannen min tar en ekstra gang for å kompensere for det. Jeg har sosial angst og ingen sjanse til å klare en sånn oppgave på noen som helst måte, mens mannen ikke har noen sånne problemer, men er veldig ivrig og elsker sånne ting. Så da går det vel opp i opp? Anonymous poster hash: 5a54c...702 Det blir jo det samme om det er du eller mannen som tar det, sålenge dere er med et år ila barneskolen. Jeg skjønner at noen kan ha problemer av ulike slag, men at foreldrene til 18 unger i en klasse har så store problemer at de ikke kan stille et år som klassekontakt det nekter jeg å tro. Å skylde på at man har det for travelt er bullshit, for det gjelder alle som er i full jobb og har flere barn. Dvs de aller fleste foreldrepar. Det er rett og slett snakk om prioritering. Jeg blir irritert på de som overlater alt til andre, og seiler gjennom uten å bidra i den tro at de er så mye viktigere, travlere eller hva det nå enn er enn andre. HI Anonymous poster hash: 3680d...65a Godt å høre at det er det samme hvem av oss som gjør det, nå ble jeg litt lettet. Men vi (dvs han) må nok stille opp minst to ganger, for det blir en veldig liten klasse. Derfor jeg tenker at de kanskje mener det er mest naturlig at vi tar en gang hver, men hvis han kommer dem i forkjøpet og sier han kan gjøre det, så må det vel være greit... Skjønner at du blir irritert når folk ikke stiller opp, og selv håper jeg det er andre ting jeg kan bidra med når den tid kommer, som ikke krever så mye sosialt. For tid har jeg mer enn nok av, ettersom jeg er uføretrygdet pga angsten min. Anonymous poster hash: 5a54c...702
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #19 Skrevet 27. august 2013 Jeg har hverken tid eller lyst. Derfor er jeg det ikke. Anonymous poster hash: 6c7ca...acd Tror du andre har så utrolig mye mer tid og lyst ? Dette er da likt for alle, og etter min mening en plikt når man har barn. HI Anonymous poster hash: 3680d...65a Det er slett ikke likt for alle. Noen har lyst. Noen har mindre tid enn andre. Noen har rett og slett ikke mulighet. Anonymous poster hash: 6c7ca...acd Om noen melder seg med en gang er det jo greit. Da har de lyst. Men dette innlegget handlet om at det blir dørgende stille når det er snakk om valg av nye, noe som har ført til at de samme tilslutt har sagt at : Greit, vi står et år til om det virklig ikke er noen andre som har mulighet. Men det er ikke fordi vi brenner etter å være klassekontakter altså, men vi synes det er viktig at klassen gjør ting sammen og får et godt klassemiljø. HI Anonymous poster hash: 3680d...65a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #20 Skrevet 27. august 2013 Jeg er enig med deg, HI.. Hver gang det er noen som skal velges til noe som helst, blir det helt stille, og det er egentlig helt utrolig. Hos oss er det 8 unger i klassen. Det sier seg selv at alle må være en gang da, så jeg håper at det ikke blir noe problem når vi skal ha foreldremøte. Anonymous poster hash: 40771...424
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #21 Skrevet 27. august 2013 Alle andre har det sååå travelt. Jeg er klassekontakt for alle mine fire. Og er møkklei de som alltid sniker seg unna.. Så mye jobb er det faktisk ikke!! Ta nå å still opp.... Så slipper vi den pinlige stillheten Anonymous poster hash: a2b13...950
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #22 Skrevet 27. august 2013 Jeg kommer ikke til å melde meg når den tid kommer nei, evt. kan vi foreslå at mannen min tar en ekstra gang for å kompensere for det. Jeg har sosial angst og ingen sjanse til å klare en sånn oppgave på noen som helst måte, mens mannen ikke har noen sånne problemer, men er veldig ivrig og elsker sånne ting. Så da går det vel opp i opp?Anonymous poster hash: 5a54c...702 Det blir jo det samme om det er du eller mannen som tar det, sålenge dere er med et år ila barneskolen. Jeg skjønner at noen kan ha problemer av ulike slag, men at foreldrene til 18 unger i en klasse har så store problemer at de ikke kan stille et år som klassekontakt det nekter jeg å tro. Å skylde på at man har det for travelt er bullshit, for det gjelder alle som er i full jobb og har flere barn. Dvs de aller fleste foreldrepar. Det er rett og slett snakk om prioritering.Jeg blir irritert på de som overlater alt til andre, og seiler gjennom uten å bidra i den tro at de er så mye viktigere, travlere eller hva det nå enn er enn andre. HI Anonymous poster hash: 3680d...65a Må være slitsomt å være så irritabel!! Anonymous poster hash: 017a6...bf5
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #23 Skrevet 27. august 2013 Hva GJØR en klassekontakt?? Anonymous poster hash: 93f30...b57
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #24 Skrevet 27. august 2013 Det må være pinlig å være så redd for å gjøre en liten jobb for fellesskapet, tenker jeg. Tenk om alle tok sin lille tørn! Da ble det kun bittelitt på hver. Anonymous poster hash: 1f2d6...fb7
Gjest Morn du Skrevet 27. august 2013 #25 Skrevet 27. august 2013 Jeg er i mot at en har klassekontakter, for de fleste av oss har nok med jobb, og det å ta oss av ungene hjemme, lekser og husarbeid, henting og bringing av ungene på fritidsaktivitetene etc. Da vi gikk på skolen, måtte ikke foreldrene være klassekontakter. Hvorfor er det absolutt et MUST nå??? Anonymous poster hash: e64ac...177 Da DU gikk på skolen, mener du vel? Man trenger klassekontakter pga sosiale tilstelninger feks. Eller hvis det er noe man vil ta opp utenom foreldremøter. Er ikke alltid at det er læreren som er rette person å ta opp ting med. En klassekontakt sitter og i Fau, som tar opp ting som har med skolen å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå