Gå til innhold

Kommer for sent på vgs hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er mulig å søke om at jeg kan komme for sent om morgenen uten at de skriver opp fravær?

Sønnen min går i barnehage som åpner klokken 7,så rekker ikke den bussen jeg burde å tatt for å rekke skolen.

Neste buss er den jeg pleier å ta,men pga rushtrafikken så kommer jeg 5-10 minutter for sent hver dag.

Kjedelig å få masse fravær pga noe jeg ikke kan styre selv.

Anonymous poster hash: ea025...de6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med skolen om dette, så finner dere sikkert en løsning 

Skrevet

Syns hvertfall du bør skrive et brev til skolen og forklare. Så tror de ikke at du bare er lat om morgenen. :-)

Skrevet

Syns hvertfall du bør skrive et brev til skolen og forklare. Så tror de ikke at du bare er lat om morgenen. :-)

alle lærene vet hvorfor jeg kommer for sent å de ser på meg som en engasjert elev ikke lat :)

Anonymous poster hash: ea025...de6

Skrevet

Det meste ordner seg med kommunikasjon. Problemet er når du møter en regeleytter som krever nedsatt orden ved mer en fem forsentkomminger.

Snakk med kontaktlærer og rektor for å få til en skriftlig avtale på at dette er greit. Foreslå og å bytt pult i klasserommet til den som fører til minst forstyrrelse og ha alt klart når du kommer inn i klasserommet.

Skrevet

En i min klasse måtte skrive en søknad om at det var greit at hun kom litt for sent hver dag,å hun fikk det innvilget :)

Var barn med i bildet her og.

Skrevet

Jeg er lærer på vgs, og har flere ganger hatt egne avtaler om dette med elever som ikke rekker skolen tidsnok av slike årsaker :-) Snakk med kontaktlærer!

Anonymous poster hash: 42725...d3a

Skrevet

Det som er synd er jo at du ødelegger for alle andre i klassen. Bedre at du dropper første timen helt enn at du skal komme inn for sent og forstyrre hver dag.

Men det er jo typisk navlebeskuende småbarnsmødre...

Anonymous poster hash: b03a5...e67

Skrevet

Det som er synd er jo at du ødelegger for alle andre i klassen. Bedre at du dropper første timen helt enn at du skal komme inn for sent og forstyrre hver dag.

Men det er jo typisk navlebeskuende småbarnsmødre...Anonymous poster hash: b03a5...e67

Hvis det ikke skal mer til for å vippe deg av pinnen synes jeg synd på deg.

Anonymous poster hash: 408a8...e29

Skrevet

Men det er jo typisk navlebeskuende småbarnsmødre...Anonymous poster hash: b03a5...e67

Hvis det ikke skal mer til for å vippe deg av pinnen synes jeg synd på deg.

Anonymous poster hash: 408a8...e29

Den hersketeknikken der kan du bare droppe, for det argumentet kan du bruke på det meste som er forstyrrende for andre ;)

Skrevet

Hyggelig svar gitt! Du er vel også en av dem som irriterer deg over unge alenemødre som ikke gidder å gjøre noe og sitter på ræva og mottar stønader. Her er det en ung (?) enslig (?) småbarnsmor som ønsker å fullføre skolen og så er jammen det galt også  :rolleyes:

Snakk med kontaktlæreren din du, HI og sørg for at alle lærerne vet hvorfor du kommer for sent og sjekk om du kan skrive en søknad om å få komme litt for sent hver dag. 

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Tåler du ikke at noen går på toalettet i timen heller da?

Å komme stille inn og sette seg ved pulten sin trenger ikke forstyrre i det hele tatt.

At man kan kritisere folk for å ta en utdannelse selv med små barn er ganske utrolig!

Typisk gretne kverulanter, vil jeg si.

Det går helt sikkert an å få til en avtale med lærerene som har timene det gjelder. De fleste ønsker nemlig å legge til rette for at man skal få seg en utdannelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...