Gå til innhold

hvordan vite babyen sitt leie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så ei som skrev i en blogg at hun kjenner når ungen ligger i seteleie og i tverrleie, hvordan kjenner man det? Hun er 28 uker og jeg er 32. Jeg klarer å kjenne at babyen har beina oppe (regner iallefall med det pga harde spark øverst) og da regner jeg med at hodet er nede. I blant kjenner jeg en diger kul øverst eller på siden, og trur at det er rumpa men kan jo ta feil og at det er hodet. Men jeg vet jo ikke helt sikkert. Tverrleie har jeg kanskje merket, men vet jo ikke. Vet ikke om babyen i blant ligger i seteleie, hvordan vet man det? 

Anonymous poster hash: c6eb1...622
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merka at storesøster lå i hodeleie da hun hikket.

Lillebror lå både i hodeleie og i seteleie og jeg kunne kjenne hvilken vei når han hikket, som var ganske ofte faktisk :)

Var hos legen som ikke kunne kjenne 100% sikkert at han lå i seteleie, men jeg visste jo (og hadde rett).

Skrevet

Jeg kunne ikke kjenne det. Når jordmor skulle kjenne om hodet var festa, sa ho at han lå med hodet ned. På ul noen dager senere viste det seg at det var rumpa ho hadde kjent..

Anonymous poster hash: f6637...74d

Skrevet

Jeg kjenner det på hvor jeg får spark/boksing. Er på de samme stedene hele tiden. Babyen ligger i skrått sideleie, bekreftet av lege og jordmor.

Anonymous poster hash: 6fd8f...1e7

Skrevet

Fekk beskjed av jordmor hovudleie og så godt som festa, dagen etter sa legen hovudleie og festa. Dagen etter det var eg på vekstestimering der fødselslegen sa det same, til ultralyd overraskande avdekka seteleie (veke 38). Var inne til vending dagen etter, ho snudde seg under CTG-registrering. Like etter meinte to legar hovudet låg opp til høgre før dei skrudde på ultralyd og fann ut det var rumpa.

Gjett om eg skal be om ultralyd for å fastslå leie denne gongen.

Skrevet

Kjente godt at mine lå i tverrleie. Det var ikke noe hode eller rumpe ned mot bekkenet, jeg kjente hodet godt på den ene siden, og spark på den andre :) Førstemann lå også av og til i skråleie (nærmet seg seteleie) men det var ikke så store forskjellene mellom skrå og tverrleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...