rytme Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 En er "erstatning" og en er "tilskudd"... men hva søren vil det si da? (Gutten min er veldig urolig ved amming. Vi har de siste 2 mnd gitt han pumpet mm på flaske når han skal legge seg, for da spiser han bedre og roligere. Gutten er nå 6 mnd og spiser 2 måltider for dagen (skal snart øke til 3) og jeg ønsker ikke å pumpe mer. Derfor vil vi gi en flaske mme hver kveld, men er det som tilskudd eller erstatning????)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Hmmm...går det ikke på alder da? Den ene sorten er for nyfødte, mens den andre er for litt større. Gi Nan 2 du. Anonymous poster hash: 1b3d0...38a
Collette Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Erstatning betyr i stedet for morsmelk. Tilskudd er som et supplement til fast føde. Mindre jern i NAN 2 fordi de også får jern gjennom maten etter fylte 6 mnd.
Bananen Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Nan1 brukes fra 0-6 mnd om jeg husker rett Nan 2 brukes fra 6-12 mnd.. Nan 3 fra 12 mnd om det fortsatt er nødvendig.. Tror det er mer jern og andre vitaminer i nan2, da dem ikke skal ha så mye slikt i begynnelsen. Nan2 er vel også fetere, da de beveger seg mer i den alderen. Les på pakka, evt søk på nett så står det der også
rytme Skrevet 27. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2013 Erstatning betyr i stedet for morsmelk. Tilskudd er som et supplement til fast føde. Mindre jern i NAN 2 fordi de også får jern gjennom maten etter fylte 6 mnd. men jeg skal jo bruke det som erstating for morsmelk i tillegg til fast føde.....??
Ugl@ ruger... Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Finnes det ikke Nan 1, 2 og 3, 1 er for nyfødte, 2 fra 4 mnd og 3 er fra 10 mnd mener jeg å huske.
Bananen Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Erstatning betyr i stedet for morsmelk. Tilskudd er som et supplement til fast føde. Mindre jern i NAN 2 fordi de også får jern gjennom maten etter fylte 6 mnd. men jeg skal jo bruke det som erstating for morsmelk i tillegg til fast føde.....?? Ja!! Se på alder på pakken og kjøp til riktig alder.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 Nan 1 er "fullverdig" føde og kan brukes istedet for amming eller annet måltid. Nan 2 og 3 er et tillskudd til annen næring, og det menes da at barnet skal få stort sett det det trenger av næring gjennom mat, og at mme da er et tillegg (men altså ikke 100% nødvendig). Er du usikker på om barnet ditt får i seg alt han/hun trenger så gir du nan 1. Jeg ga nr 1 til begge mine barn så lenge de drakk mme etter råd fra HS. Hun mente at det var ingen grunn til å bytte med mindre barnet er storspiser og får i seg "for mye" mat. Anonymous poster hash: 83b53...e0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå