Gå til innhold

Den perfekte barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid laget en fin bursdag til barna våre med krone, kake, muffins og ballonger, men har aldri brukt dagevis på flotte cupcakes med smørkrem, kake med sukkerpasta laget som dyr, mikke mus etc. Mine muffins er standard med Nonstopp og melis.

Barna mine har vært fornøyd. En gang forsøkte jeg med fancy sjørøverkake, men ble skuffet da barna ville ha de helt ordinære muffinsene istedet.

Jeg har alltid ment at dette var bra nok, mener det nok fortsatt, men et lite snev av tvil har sneket seg inn.. Min svigerinne har barn i samme alder, og hun lager alltid den perfekte bursdag, ihvertfall på utsiden. Det er fantastiske kaker, etter tema barnet liker, det er matchende duker og servietter etc. Hun kunne fortelle her om dagen at barna hennes kom til å bli populær blant vennene siden hun laget slike bursdager, og at man måtte jo anstrenge seg litt på bursdager. Hun mente også at hennes barn ville huske sine bursdager som mer spesielle fordi mor anstrengte seg så himla.. I motsetning til meg som lager helt vanlige bursdager.

Synspunkter?

Anonymous poster hash: 5e4a2...a28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det er bedre med en hjemme bursdag med muffins og pølser enn ute hvor andre organsiserer. Ungene elsker å vise fram rommet og hagen. Skjønner de som har liten plass, men de fleste har da en lekeplass de kan flytte ut i eller barnehagen, sist bursdag her var hjemme, 14 6-åringer i disko bursdag, musikk og ett bord som fungerte som kiosk, kjempesuksess uten noe styr

Anonymous poster hash: 2efaf...41d

Skrevet

både og.

det er fint å gjøre litt ekstra stas på bursdager. jeg er selv en mor som lager figurkaker, gelehender, pynter med matchende duk, servietter, flagg osv. hele huset blir til et rent eldorado for barn. 

MEN jeg gjør dette fordi jeg også har en glede av det selv. Jeg er hjemmeværende og jeg har god tid, og god økonomi. 

Om barna blir mer populære eller ei, det hadde jeg ikke brydd meg om. For hvem vil vel ha overfladiske venner? Jeg vil at mine barn skal ha venner som setter pris på de, fordi de er den de er, ikke fordi de har ekstraordinære bursdager.

Anonymous poster hash: bfd20...b58
Skrevet

Men er det ikke det samme om det er muffins eller cupcakes? Jeg liker ostekrem bedre enn melis og lager derfor det, oppskriften i bunn er det samme. Sjokoladekake med eller uten sukkerfondant? - lag den som smaker best og som du får til! Bruk mest tid på det du syns er mest gøy å gjøre, minst tid på ting du helst vil unngå.

Utkledningsbursdag/pysjamas/sjørøvere eller vanlig? - ta det som barnet eller du vil.

Jeg syns det er et kjøpehysteri i mange hjem idag, så mange ekstra duppeditter som er helt unødvendig. Jeg har dårlig råd, men gjør det beste ut av hva jeg har. Bruker naturen, bruker det jeg har. Har alltid hvit duk, hvite billige pappatallerkener, fine servietter med lys/blomster som passer til, som jeg også kan pynte med til voksenbursdag og ha i huset senere.

Jeg tror at de mest vellykkede bursdagene er med de foreldrene som bryr seg og engasjerer seg!

Jeg koser meg alltid med forberedelser og selve bursdagen :)

Anonymous poster hash: 8f68f...c6e
Skrevet

er ganske mye du kan gjøre med en sjokoladekake og muffins=) Selv er jeg ikke flink til å bake, men datteren min har hatt både hjertekake,hello kitty kake og sommerfugl. Men grunnen til at jeg gjør det er fordi det ern den typen kake hun ville ha. Og nei, de er virkelig ikke av det mest fancy slaget. Laget av helt vanlig sjokoladekake. 

har også sett det at de fleste barn ( i hvertfall de vi har hatt i besøk) vi ha kaken eller muffinsen så enkel som mulig. Ellers spiser de dem ikke. pynter mer duk, servietter og glass i samme tema. men ikke noe storslagent.

barna storkoser seg=) Og det er det som er viktigst. 

Skrevet

Jeg syns det er gøy å lage mikke muskaker osv og derfor gjør jeg det. Jeg tror ikke barna er så opptatt av det og hadde jeg ikke likt det, så hadde jeg ikke giddet å lage det. Muffins med farget melis pleier å være like populært her som sjokoladekaka som er pyntet med sukkerpasta. Det viktigste er jo uansett at kakene smaker godt!

Anonymous poster hash: 6d796...e8e
Skrevet

Jenta mi koser seg helt utrolig mye med forberedelsene til bursdagene, så for henne er det bedre å få hjelpe til med å bake og pynte enn å få en fix ferdig superfancy kake. Og jeg har heller ikke talent eller interesse av å bake noe veldig avansert. Legger i stedet tid i andre forberedelser. Det har vært veldig god stemning i selskapene her, og bursdagsbarnet har vært kjempefornøyd.

Anonymous poster hash: 4ec69...945

Skrevet

Hva slags musikk spilles på disko bursdag? Bare danser de da? Eller hadde du noen leker på lur?

Anonymous poster hash: 9ca57...a27
Skrevet

Hva slags musikk spilles på disko bursdag? Bare danser de da? Eller hadde du noen leker på lur?

Anonymous poster hash: 9ca57...a27

Vi hadde discobursdag her i fjor, med discokule, dempet belysning og høy musikk, og jentene storkoste seg :)

Jeg ante ikke hvilken musikk de likte så jeg ba datteren min om å høre med de i klassen hva de likte, så skrev hun de ned. Deretter laget jeg spilleliste på spotify.

Ang leker så var det kun danseleken som de kaller det, alle skal stå i ro når musikken slås av, og den siste som beveger seg er ute.

Skrevet

Jeg har 3 barn i alderen 4-8 år og etter å ha vært i mange og laget til mange bursdager, vil jeg våge å påstå at barna hovedsaklig ikke kommer for maten. De kommer for å leke. De har knapt tid til å spise. På tilstelninger syntes jeg muffinsen med nonstop forsvinner fortere enn de kunstferdige og tidsriktige pyntede muffinsene/cupcakes. Muffinsene behøver ikke vøre høye, for toppingen går først og bunnen blir igjen. De sier gjerne Wow om de ser en flott kake, men magien varer kort, for de vil raskt leke mere.

Anonymous poster hash: 45049...492

Skrevet

Lytt til barnas ønsker, hygg dere med forberedelsene, stol på magefølelsen. Og slutt å tenke så mye på at noe er bedre enn noe annet. Folk er forskjellige!

Skrevet

Jeg har alltid laget en fin bursdag til barna våre med krone, kake, muffins og ballonger, men har aldri brukt dagevis på flotte cupcakes med smørkrem, kake med sukkerpasta laget som dyr, mikke mus etc. Mine muffins er standard med Nonstopp og melis.

Barna mine har vært fornøyd. En gang forsøkte jeg med fancy sjørøverkake, men ble skuffet da barna ville ha de helt ordinære muffinsene istedet.

Jeg har alltid ment at dette var bra nok, mener det nok fortsatt, men et lite snev av tvil har sneket seg inn.. Min svigerinne har barn i samme alder, og hun lager alltid den perfekte bursdag, ihvertfall på utsiden. Det er fantastiske kaker, etter tema barnet liker, det er matchende duker og servietter etc. Hun kunne fortelle her om dagen at barna hennes kom til å bli populær blant vennene siden hun laget slike bursdager, og at man måtte jo anstrenge seg litt på bursdager. Hun mente også at hennes barn ville huske sine bursdager som mer spesielle fordi mor anstrengte seg så himla.. I motsetning til meg som lager helt vanlige bursdager.

Synspunkter?

Anonymous poster hash: 5e4a2...a28

Et lite spørsmål bare.

Du skriver at svigerinnen din lager den perfekte bursdage - ihvertfall på utsiden.

Hva legger du i det? Tror du den fancy bursdagsfesten skjuler noe som ikke er så bra? Tror du ikke hun liker å lage til selskap og bare gjør det for syns skyld?

Jeg skjønte ikke helt den setningen.

Ellers er jeg enig med de andre, for barnet er leken og gjestene viktiges. Jeg tror neppe et eneste av mine barn kunne gjenfortalt hva slags servietter og duker det var der : p

Anonymous poster hash: 1c779...ecb

Skrevet

Det er nettopp slike innlegg og de kommentarene om de store og perfekte selskapene som gjør meg nervøs og gruer meg til at barna mine skal ha selskap.

Her er jeg ikke kreativ og det blir pølser, kake og muffins med krem og nonstop. Gjerne fra pakke.

Noen har det veldig flott, koselig det, men ikke kjekt når man føler man ikke strekker til.....gode gamle barnebursdager slik vi hadde det er vel ok?!:/

Anonymous poster hash: 0b757...17f
Skrevet

Det blir hva vi foreldra gjør det til, og jo mer vi styrer for det perfektes skyld og ikke kosen og hyggen i en bursdag, jo mer bortskjemte og kravstore blir unga. La henne tro at unga hennes husker sine bursdager mye bedre enn andre unger husker sine, det er jo faktisk umulig å si noe om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...