Gå til innhold

Er dette frekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Kontakte noen fremmede som jeg vet skal flytte, og forhøre meg om salg av huset. Si at jeg er veldig interessert i å kjøpe det.

2. Kontakte noen fremmede som IKKE skal flytte, så vidt jeg vet, og spørre dem om de - en gang innen noen år - ville være interessert i at jeg kjøper deres bolig (liten) og de kjøper min(stor), såfremt vi kommer frem til en avtale vi begge er fornøyd med. De er i en annen livsfase enn meg - typisk at man vil ha noe litt større, med litt bedre beliggenhet, men i samme område (f.eks. et sånt hus som mitt), mens jeg selv vil gå ned i størrelse.

Hadde dere syntes at den sånn person var utrolig frekk, hvis dere var en av de familiene?

Hvordan reagerer man på en sånn forespørsel?

Anonymous poster hash: 116e9...7e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo veldig an på personen og hvilke planer de har for fremtiden... Min mormor gjorde dette med naboen, altså at hun overtok deres lille hus og de fikk hennes store. Vet ikke hvordan de løste det økonomiske mellom seg, men det passet veldig bra for begge. De var naboer og hadde et godt forhold allerede.

Jeg ville ikke ansett det som frekt, med mindre du "forlangte" å få kjøpe. Å lufte sin interesse for huset hvis det skal ut for salg er jo normalt. Nr 2 KAN oppfattes som frekt hvis du tilbyr en dårlig løsning, dvs prøver å lure dem på noen måte... 

Anonymous poster hash: 310cd...54d
Skrevet

Hadde ikke syntes at det var frekt. Vet om folk som har fått kjøpe drømmehuset på den måten:-)

Anonymous poster hash: ddf21...fb2

Skrevet

I tilfelle 1: Helt greit.

I tilfelle 2: Jeg ville følt at det var frekt hvis noen hadde kommet til meg på den måten.

Skrevet

Vi kontaktet noen som eide et hus som sto tomt pga moren deres var flyttet på sykehjem. Og her bor vi i drømmehuset nå :) Go for it!

Anonymous poster hash: 284f8...c90
Skrevet

1) greit

2) Ikke greit!

Anonymous poster hash: 06eee...80b

Skrevet

Hvorfor er ikke nr. 2 greit, de av dere som mener det?

Kan godt være dere har rett, men jeg lurer bare på hvorfor.

Jeg har det som trolig er et av byens mest attraktive hus, et drømmehus, i et drømmeområde, og folk sikler allerede etter dette huset.

Huset i punkt nr. 2 er også veldig fint og hyggelig, men har betydelig mindre tomt, betydelig dårligere solforhold, betydelig dårligere utsikt/beliggenhet og er betydelig mindre enn mitt. De som eier det andre huset er i en situasjon (de er venners venners venner, så jeg har funnet ut litt) der det slett ikke umulig at de kunne ønske (og være økonomisk i stand til) å få seg en enda bedre eiendom, der barna deres kan vokse opp. Nå vil de få sjansen, før noen andre, til å få tak i en sånn eindom, uten konkurranse fra andre. Jeg kommer såklart ikke ti å legge det frem akkurat sånn for dem, kun foreslå det, forklare hvorfor, og at vi må ha noen nøtrale meglere/advokater som finner en best mulig øsning, som både de og eg så kan si ja eller nei til.

Skrevet

Nr 1 hadde jeg ikke brydd meg om

Nr 2 hadde jeg virkelig mislikt, skikkelig frekt hadde jeg tenkt, og definitivt ikke flyttet og solgt til de..

Skrevet

Nei, det er ikke frekt å spørre på en OK måte. Du kan jo innlede med å si at du ikke ønsker å være frekk, men...

Lykke til !:)

Anonymous poster hash: 84d9f...2a3
Skrevet

Dere har kanskje rett, men HVA er det egentlig som er det frekke med nummer 2. Hva er det med det som gjør at man ville blitt provosert over en sånn forespørsel?

HI

Skrevet

Jeg ville ikke reagert negativt på pkt 2 - det er jo hyggelig å høre at noen liker huset en bor i! :) Og det virker jo ikke akkurat som at du har tenkt å forlange det. Det er jo bare å legge det fram f.eks at du har tenkt på å selge huset ditt da du er på utkikk etter noe mindre, og at du liker huset deres og kunne tenke deg å kjøpe dersom de kunne være interessert i det. Legger du det fram på en ok måte kan jeg ikke skjønne at noen skulle syns at det er frekt.

Om noen ville følt det frekt om det ble lagt fram slik heg har beskrevet over her, vil jeg gjerne høre hvorfor dere hadde blitt det?

Anonymous poster hash: e38a2...d24

Skrevet

Ingen av delene er frekt, synes jeg.

Alt etter hvordan du legger det frem,

Det virker som du har sosiale antenner, spør i vei, det verste som kan skje er at du får et nei.

Skrevet

Dere har kanskje rett, men HVA er det egentlig som er det frekke med nummer 2. Hva er det med det som gjør at man ville blitt provosert over en sånn forespørsel?

HI

Kanskje fordi det er ikke bare snakk om et hus, men deres "hjem"? Vet ikke om jeg ville synes det var frekt - litt underlig kanskje :)

Skrevet

Nei overhode ikke frekt hvis man spør på en ordentlig måte. Enkelte er allså en smule pripne og firkantet.

Anonymous poster hash: 4aa7b...3ab

Skrevet

Jeg hadde ikke oppfattet noen av alternativene som frekke hvis du hadde lagt det frem på en ordentlig måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...