Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Jeg skal ta narkose for første gang (i voksen alder), og lurer på hva jeg kan forvente meg. 'I gamle dager' ble man jo ofte syke av narkosen, er det fremdeles sånn? Hvor lenge må man faste og får man lov å drikke når man våkner opp? Anonymous poster hash: 179c7...f13
<3 2G <3 Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Har du ikke fått infor fra de som skal operer deg? Drikke når du våkner får du ikke, usikker på hvor mange timer det tar. Vanlig å faste fra 2400 dagen før.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Jeg var kjemperedd for å bli dårlig, tok narkose da jeg var 20 år gammel. Våknet opp sliten, men ikke dårlig. Man blir som regel litt mer uggen første gangen, jeg hadde ikke noen matlyst, mens ei dame som iallefall var 30 år eldre enn meg sprang ut for å ta seg en røyk. Etterpå spiste hun pølser, hehe. Men det gikk helt greit Fastet på forhånd, i tolv timer. Fikk drikke da jeg våknet. Dette går bra! Anonymous poster hash: a3ecf...60e
Musemora Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 (endret) Du skal ikke spise fra kl 2400 kvelden før. Klare drikker ( ikke melkeprodukter ) kan drikkes inntil 2 timer før.ikke lov å røyke/snuse/tyggis/pastiller. Her hos oss får du drikke med en gang du er våken nok til å holde glasset. Bare spør hvis du lurer på noe mer. Ved total intravenøs narkose ( TIVA) er man som regel i fin form etterpå. Ved gassanestesi kan man bli noe kvalm. Hilsen anestesispl. Endret 27. august 2013 av Pento
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Jeg fikk full narkose og fikk ikke drikke noe som helst etterpå. Anonymous poster hash: dd205...44c
Serepta Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Jeg fikk intravenøs narkose, og fikk både kjeks og saft da jeg våknet. Ble plutselig veldig kvalm, men fikk kvalmestillende inn i veneflonen - og det hjalp med en gang.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Tusen takk for svar. Dere er godt å ha Jeg har fått et info-skriv, og der sto det bare at jeg ikke trengte å møte fastende siden jeg blir lagt inn dagen før. Det sto også at jeg fikk drikke etter operasjonen, men ikke hvor raskt etter. Jeg hater å være tørst, så det har faktisk vært en bekymring for meg, men nå ble jeg jo mye tryggere. Takk igjen Hi Anonymous poster hash: 179c7...f13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå