Gå til innhold

Malt i grøten, morgen og/eller kveld?

Anbefalte innlegg

Pga hard mage har jeg begynt med malt i grøten til vesla. Er usikker på mengden. Skal jeg gi både morgen og kveld, eller bare en gang? Sikkert et tåpelig spørsmål, men alle jeg har forsøkt å spørre hadde ingen gode svar å gi meg.

Fortsetter under...

Gutten min slet også med hard mage. Gav 1 t-skje hver morgen og kveld i grøten. Men hjalp ikke.

Ringte fortvilet til HS. Hun sa:

"EN t-skje??? ALT for lite. Gi en stor spise skje morgen og kveld."

Gjør det nå, og det har endelig løsnet. Vi har gitt malt i 2 mnd nå. Kommer til å forsette med det. Men gir bare morgen nå siden han er bedre.

Helsesøster meinte malt ikkje hadde så mykje effekt når barnet åt fast føde og at vi heller skulle bruke sviskejuice. Opplevde at juicen hadde kraftigare effekt til "akuttsituasjonar" men at 1 ts malt i kvar grautporsjon holdt magen i noko lunde fin form.

Etterkvart som barnet vart større gikk vi over til kun sviske av praktiske årsaker, malt er noko griseri. Frå ca 9 mnd fekk ho vanlege svisker rett frå posen.

Annonse

Helsesøster meinte malt ikkje hadde så mykje effekt når barnet åt fast føde og at vi heller skulle bruke sviskejuice. Opplevde at juicen hadde kraftigare effekt til "akuttsituasjonar" men at 1 ts malt i kvar grautporsjon holdt magen i noko lunde fin form.

Etterkvart som barnet vart større gikk vi over til kun sviske av praktiske årsaker, malt er noko griseri. Frå ca 9 mnd fekk ho vanlege svisker rett frå posen.

Svisker er sikkert helt klart suveren på harde mager, men hun liker ikke svisker. Jeg har prøvd alt. Kjøpt, hjemmelaget. Mos, saft, i grøt, på skiver, Det går til nøds en sviske i en babyfeeder, men da er det under tvil :) Men er enig i at malt er noe griseri, men må man så må man :)

Endret av lilletrillekruspersille

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...