Gå til innhold

sex med samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde aldri trodd at dette skulle bli et problem, hvertfall ikke et slikt at jeg skriver på forum om det.
Men det har seg slik at jeg noen ganger, forsåvidt ganskeofte ikke har så lyst på intimkonakt. Jeg føler meg rett og slett bare trøtt og sliten. Vil heller bare sove eller se en film.. Jeg vet at mange har det slik, spesiellt med små barn. Problemet her er at samboer har vært borte i over 1 mnd. og har noen bittesmå problemer med at jeg ikke ønsker noe intimkontakt (noe jeg forstår). Det er fra min side "ikke noe galt", men han vil ikke tro på det og nekter for at det er normalt..Jeg føler bare ikke for det :(

Hva tenker dere i den store forumverden? Er det fullstendig unormalt slik samboern min hevder, eller er det flere i min båt her?

Anonymous poster hash: 960ed...75b

Anonymous poster hash: 960ed...75b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke unormalt. Veldig mange kvinner ønsker ikke nærhet når de er slitne. Dere må finne ut av hva som kan lette arbeidsbyrden din i hverdagen. Får du trent? Har du egentid? Har dere partid?

Tror planlegging av tid er utrolig viktig i småbarnstiden.

Skrevet

For meg er det normalt med intim kontakt i en eller annen form. Og når vi har vært borte fra hverandre så lengter jeg etter ham.

Berøring og hudkontakt - som ikke nødvendigvis fører til sex - fører til økte nivåer av hormonet oxytocin i kroppen, et hormon som også kalles for "tilknytningshormonet".

Så kanskje du bare trenger påfyll av dette. Altså, at samboeren kan være litt tålmodig med deg en periode, hvor dere f.eks. ser den filmen du har lyst å se, men at dere da sitter/ligger sammen på sofaen, stryker litt på hverandre, eller bare kjenner på nærheten. Av og til trenger man å "trene opp" igjen lysten slik at man får lyst igjen. Vær flink med å gi hverandre klemmer, kyss, et stryk på armen eller kinnet når dere går forbi. Finn tak i litt av humoren dere hadde sammen før og ert hverandre/flørt litt med hverandre igjen.

Se om dere finner litt tid sammen som kjærester.

Jeg kan av og til føle at "nei, nå orker jeg ikke sex"... men når mannen da stryker litt på meg så blir jeg ofte veldig klar for det likevel. Så det å ha litt ekstra nærhet i hverdagen kan godt tenne lysten din igjen.

Jeg kan forså at samboeren din blir frustrert, han føler seg sikkert avvist, spesielt når han har vært borte i en måned og har gledet seg til å se deg igjen.

Men kanskje er du også "bare" sliten siden du har vært alene med barna siste måneden. Hva om mannen tar barna og du får sove godt ut i helgen som kommer, slik at du får hentet deg litt inn igjen?

Du er nok ikke alene med å ha det slik. Spørsmålet er om du har noe ønske om å endre det? Og om din samboer forstår at du trenger avlastning for å få mer overskudd til å ha lyst på sex.

Så her kan du nærme deg problemet fra flere kanter. Få avlastning slik at du ikke er så sliten, begynn å bli mer fysisk nær samboeren i hverdagen for å se om det kan tenne deg etter hvert (viktig da at ikke samboer forventer at all kontakt skal føre til sex, han må ha litt tålmodighet).

Husk hvordan denne mannen var da du falt for ham og husk hvordan du følte deg da.

Snakk sammen.

Anonymous poster hash: e66d2...8ea
Skrevet

Går du på noe prevensjon?
.

Jeg var sånn som du beskriver, ikke noe lyst i det hele tatt. ville bare ha rolige kvelder foran tven med mannen, tanken på sex gjorde meg enda mer sliten enn det jeg følte jeg var. og i tillegg fikk jeg skyldfølelse over at den snille mannen min ikke fikk den type kosen han ville ha.
det visste seg at med prevensjon så forsvinner sexlysten min helt, samme hva det er. Det fant jeg ut nå vi var på ferie og jeg hadde glemt p-pillene mine. gikk en uke uten og da var lysta mi på topp. så jeg snakket med samboeren min om det og vi ble enig om at jeg skulle slutte med dem og heller prøve ladycomp i tillegg til kondom når det trenges :)

Nå har jeg gått uten noe prevensjon i 2 mnd og lysta mi har aldri vært bedre enn dette. 

Samboer sier nå på tull at han føler seg om et sexobjekt :P

Anonymous poster hash: 808e6...53c
Skrevet

Slutt på p-piller hvis du bruker det, ironisk nok kan det ødelegge sexlysten ganske ille! Ellers er det visst slik at jo mindre sex man har (som jente) jo mindre sex har man lyst på, menn derimot får mer lyst på sex jo mindre de har, så der må man jo nødvendigvis møte på en konflikt! Prøv å psyk deg opp til tre dager på rappen, kanskje du får smaken på mer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...