Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Jeg spiser mye... og det vises på vekten. Har gått opp to kilo de siste ukene. (Gikk ned til opprinnelig vekt to uker etter fødsel, så er ganske heldig der). Men jeg var nok litt lubben i utgangspunktet, så jeg vil gjerne ned.. Veide 69 før, nå veier jeg 71. Er 1.68 høy. Jeg spiser mye skiver i løpet av en dag og en god middag. Middagen kan for eksempel være tre karbonader, en potet og grønnsaker. Spiser lett åtte tykke skiver om dagen. De siste to ukene etter at storebror begynnte i barnehagen har jeg drukket sjokolademelk et par ganger år jeg har vært på tur. Ellers drikker jeg nok unødvendig mange kalorier gjennom appelsinjuice og skummet melk. Jeg har endelig fått nok tid, overskudd og bra nok bekken til å trene og gå mye på tur. Prøver nå å være så aktiv som jeg kan. I dag og i går har jeg prøvd å kutte ned på mengden mat også, men jeg blir jo så sulten! Kutter endel unødvendige alorier også i melk, juice og lørdagskos. Datteren min er snart fem mnd. Har akkurat begynnt på smaksprøver med grøt nå. Vil gå ned i vekt, men man skal jo ikke gå rundt å være sulten i ammeperioden, den kan ødelegge ammingen. Har lyst til å å ned 9 kilo. Magemusklene mine har heller ikke trukket seg sammen enda, så det gør at jeg føler meg ekstra udelikat. Fikk beskjed av fysioterapaut om å trene magemusklene veldig forsiktig inntil de eventuelt vokser sammen igjen. Anonymous poster hash: d2023...84c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Dytter Anonymous poster hash: d2023...84c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Jeg pleier å spise veldig mye når jeg ammer. Feks frokost- to knekkebrød, litt youghurt og musli evt en bolle havregrøt og eple og drue med vaniljekesam- drikker te og mye vann lunsj: noe av dt samme som frokost (prøver og variere) og appelsinjuice middag: masse grønnsaker, 2 poteter og kjøtt/fisk kvelds: 2 brdskiver med ost, salat, agurk og paprika. Te Drikker masse vann og spiser en del havregrøt i løpet av uka. Dette øker melke prod og demper sult Anonymous poster hash: 57b34...bd2
MammantilNurket Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Her går det litt i rykk og napp, men det et nok innenfor normalen. I går spiste f.eks.jeg f.eks. et rundstykke m/egg, agurk, tomat og paprika til frokost, et rundstykke til lunch m/ost, agurk, salat etc., litt sjokolade (hehe) og en liten sashimi (ti biter) til middag. Spiste all risen som var med. Var ganske sulten I dag har jeg spist to rundstykker til frokost, en müslibar fra Wasa til lunch og nå har jeg spist et stykke quiche med MASSE grønn salat til middag
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Jeg må rett og slett ha litt sukker når jeg ammer, ellers går det galt! Men jeg er så heldig at jeg kan spise sjokolade hver dag og fremdeles gå ned i vekt pga amming. Men så går jeg opp mye under svangerskapet, da, så jeg har masse å ta av! Gikk opp 20 kg, har nå gått ned halvparten (to uker etter fødsel), og resten sniker seg vel av etter hvert. Satser på at jeg blir flinkt til å trene etter hvert så går det fortere! Jeg er like høy som deg og veier det samme nå, men vil ned til 60 kg. Veide 63-64 før fødsel, som er litt for mye for meg.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Er også avhengig av sukker, men prøver å holde meg til youghurten og muslien og frukten med vaniljekesam. (så gå jeg å sniker mørk kokesjokolade i skapet når ingen ser :-p) Prøver å være nøye med at barna (og mann) skal prøve å holde seg til snop i helgene så unngår å ha slikt i hus. Anonymous poster hash: 57b34...bd2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 drikk kun vann og bytt ut 5 av brødskivene med knekkebrød. Mager utvider seg fort, men trekker seg også fort sammen. Du vil nok ikke være så sulten mange dager. Du spiser jo enormt mye, halvparten av matmengden vil jo heller ikke kunne kalles slanking... Du må nok bare bestemme deg og ta deg sammen, selv om det er vanskelig. Ellers vil vekten fortsette å øke Anonymous poster hash: 0f1ab...4bc
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Tusen takk for svar alle sammen. Skal prøve å gjøre som du anonym 17:34 skrev. Tror jeg spiste ganske mye sist ammeperiode også, men når banet var fire mnd. stabiliserte vekten seg. Da begynnte jeg å trene spinning tre ganger i uken, og gikk da gradvis ned et par kilo i løpet av det neste halvåret. Så det er håp. Vil så absolutt ikke gå mer og mer opp i vekt. HI Anonymous poster hash: d2023...84c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå