Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Jeg begynnte i fast jobb i februar (student frem til jula 2012) ble gravid i slutten av april. Sykemeldt fra juni pga. komplikasjoner og er usikker på om jeg kommer meg tilbake i jobb før jeg går ut i permisjon. Har jeg rett på foreldrepenge når jeg går ut i permisjon? Leser at man må være yrkesaktiv 6 av de ti siste mnd. før man går ut i permisjon, for å ha krav på foreldrepenger, så det jeg da lurer på, er om jeg som er sykemeldt regnes som yrkesaktiv? Å være sykemeldt høres ikke ut som noen som er yrkesaktiv, men kan likevel heller ikke skjønne at jeg skal "straffes" for å ha vært så uheldig å ikke kunne jobbe under graviditeten. Håper noen kan svare meg på dette. Anonymous poster hash: c170a...9b9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Du regens som yrkesaktiv mens du er sykmeldt. Sykepengegrunnlaget ditt danner da beregningsgrunnlag for foreldrepenger, men du må allikvevle sende inn søknad:) Anonymous poster hash: 7deda...f55
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Takk for svar. Veldig godt å høre. Ikke artig å ha denne bekymringen i tillegg til alt annet. En ting mindre å tenke på :-) Anonymous poster hash: c170a...9b9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Sykemelding danner beregningsgrunnlag for foreldrepenger, så dette går nok fint Husk å sende inn søknad om foreldrepenger etter uke 26 (med bekreftelse på termin fra lege eller jordmor) Anonymous poster hash: 49129...1e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå