Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #1 Del Skrevet 27. august 2013 plutselig slår panikken inn, det er ikke så fjernt lenger..så kan jeg glede meg,men plutselig blir jeg så redd igjen..snakka me jordmor,så skal til føden får samtale med jordmor igjen..var det med andremann også..men vondt å få sånn panikk innimellom..å så er jeg bare straks 28 uker,,så er jo en stund igjen enda også men... flere som har det sånn??? Anonymous poster hash: 8f269...6f7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144075851-straks-28-uker-%C3%A5-begynner-%C3%A5-grue-meg-til-f%C3%B8dselflere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #2 Del Skrevet 27. august 2013 Jeg har hatt to ganske forskjellige fødsler (en som tok to døgn og en som tok 2,5 timer), men felles for dem er at de har vært uproblematiske, i den forstand at det aldri var noe fare for hverken meg eller barnet. Første gangen trodde jeg at jeg ville bli sendt hjem igjen fordi de mente det ar falsk alarm, men så tok det seg opp igjen. Andre gangen fødte jeg i sykebilen, men det var så mye bedre å få det fort unna. Det er utrolig vondt, og så er det bare over :-) Men hvilken erfaring hadde du med tidligere fødsel/fødsler? For det er lett for å tro at alt skal bli slik som sist. Jeg var skuffet hver morgen i en hel måned fordi jeg var så innstilt på at fødselen skulle starte om natten, en måned før termin, og så ble jeg bare gående og gående! Ingenting ble som forrige gang. Jeg tror det er lurt å finne ut så nøyaktig som mulig hva som skaper panikkfølelsen. Er du mest redd for å ikke helt vite når det er på tide å ta kontakt, for at ting skjer så raskt at du ikke rekker frem i tide, for selve fødselen (smertene) eller for sikkerheten til barnet? Min størst skrekk har vært overtid, at babyen blir for lenge uten å gi tegn til å ville ut, mens jordmødrene sitter og venter på at fødselen skal ta til naturlig. Jeg ble beroliget med at jeg ville ikke måtte vente mer enn en uke etter termin før de satte meg i gang. Det opplevde jeg som veldig betryggende, og jeg kunne slappe av. Hvis du klarer å formidle hva de skumle tankene dreier seg om, kan du helt sikkert få help av å snakke med jordmor på det sykehuset du har tenkt å føde. Lykke til! Anonymous poster hash: aefdb...af2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144075851-straks-28-uker-%C3%A5-begynner-%C3%A5-grue-meg-til-f%C3%B8dselflere/#findComment-145636187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #3 Del Skrevet 28. august 2013 Jeg har hatt to noe dramatiske fødsler hvorav den første endte med akutt keisersnitt og den andre ble tang fødsel. Gruer meg likevel ikke til denne 3 gangen, for man vet jo aldri hva som kan skje, det kan jo gå over all forventning :-) Det er dessuten lenge til og for alt jeg vet, tenk om den legger seg i sete eller på tverrs slik at det blir KS igjen.. Nytter ikke å ta "sorgene" på forskudd, men heller prøve å jobbe med at man ikke kan planlegge eller forutsi hvordan fødselen blir. Skal jo inrømme at jeg en gang i blant får litt panikk om at ungen skal være for stor slik at den ikke kommer ut, men skal på vektestimering uke 36, og frem til da har jeg bestemt meg for ikke å tenke på dette! Godt du får snakket med JM! Lykke til, det går som regel bra uansett!! Anonymous poster hash: 3db3f...acf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144075851-straks-28-uker-%C3%A5-begynner-%C3%A5-grue-meg-til-f%C3%B8dselflere/#findComment-145638208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå