Gå til innhold

Fosterdiagnotistikk, gleder meg til det er overstått!

Anbefalte innlegg

Så var jeg her igjen, med baby i magen! Kjempespennende,mange år siden sist! Jeg og mannen min er bærere av ett gen som har resultert i at vi allerede har en sjeldent diamant sammen med oss! Men det har vært en lang vei med mange tøffe tak! I dag er hun i skolealder og glad og fornøyd! Om noen uker skal vi sjekke hvem som nå har flyttet inn i magehuset. Håper og ber om at det er et friskt lite barn,selv om begge deler er velkommen! Skal ta imot det med kjærlighet,med eller uten kromosonfeil!

Endret av theluckyone

Fortsetter under...

Ohoi, og jeg som trodde det bare var vi som var i den situasjonen! Er 8 uker på vei, så om ca fire uker vet vi om vi har et friskt barn eller et sykt. For oss er det 75 % sjangs for at barnet er friskt. Sykdommen er så alvorlig at vi ikke kommer til å bære det frem om det er sykt. (Derfor jeg poster anonymt) Det er en tung tid, dette. Men vi prøver å tenke positivt. Vi er jo heldige som har en vitenskap som kan hjelpe oss, slik at vi kan kontrollere eget liv. Vi har ett sykt barn, vi kan ikke ha to. 

Anonymous poster hash: 3b656...cf5

Vi har også 75% sjangs for å få et friskt barn,så vi krysser virkelig fingrene! Har full forståelse for valget deres, det er veldig personlig og noe man må finne ut av selv! Men spennende er det! Vår datter er veldig pleietrengende,men samtidig veldig gladog fornøyd. Nå har hun jo blitt større også, så vi føler oss klar for å ta imot et nytt barn. Vi har også to helt funksjonsfriske barn, så vi er alle spente nå! Vi får holde hverandre oppdaterte da. Masse lykke til:-)!

Vi har også 75% sjangs for å få et friskt barn,så vi krysser virkelig fingrene! Har full forståelse for valget deres, det er veldig personlig og noe man må finne ut av selv! Men spennende er det! Vår datter er veldig pleietrengende,men samtidig veldig gladog fornøyd. Nå har hun jo blitt større også, så vi føler oss klar for å ta imot et nytt barn. Vi har også to helt funksjonsfriske barn, så vi er alle spente nå! Vi får holde hverandre oppdaterte da. Masse lykke til:-)!

Annonse

Hei dere to! Jeg skal på ultralyd på onsdag, til forundersøkelse. Så skal de se hvor morkaken ligger regner jeg med. Samt bekrefte at jeg faktisk er ni uker på vei. Har tattt meg permisjon hele dagen. Regner med jeg kommer til å gråte fra tidlig til sent. Synes dette er ganske tøft psykisk. Men skal stå det gjennom!

Jeg er også gravid og har den samme sannsynligheten for frisk resp sykt barn. Vi har et sykt barn fra før og tilsanden er ekstremt sjelden. Vi kommer beholde det her barnet uansett og kommer ikke teste før etter fødselen. ( Blir sannsynligtvis fødsel på Rikshospitalet). Vi har vært igjennom utredning på medisinsk genetisk avdeling på Rikshospitalet og hvis tilstanden hadde kunnet bli verre hos et nytt barn enn det vårt barn har så skulle vi få tilbud om ivf og testing av egg før de ble satt in. Noe vi heldigvis ikke trenger.

Anonymous poster hash: 47b9d...6b8

Ja, vi har hatt samme alternativ, men de forklarte oss at IVF bare har 20 % suksessrate, og anbefalte på en måte fosterdiagnostikk. For oss kan barn nr 2 bli meget sykere enn vårt første. Men jeg vet ikke hvor mange ganger jeg kan gjøre dette, hvis vi har uflaks om og om igjen, mener jeg. 

Det er en bittersøt situasjon vi er i,både glad og livredd på samme tid ! Da er det jo godt at vi er flere som skjønner oss på disse følelsene. Jeg har selv bareca 3 uker igjen til jeg får vite,akkurat nå prøver jeg rett og slett å ikke tenke så mye på at jeg er gravid. Syndromet i vår familie er det nemlig ikke så mange som overlever,så bedre å prøve å forholde oss til at alt kan skje! Ønsker osss alle masse lykke til:-)!

Endret av theluckyone

Det er en bittersøt situasjon vi er i,både glad og livredd på samme tid ! Da er det jo godt at vi er flere som skjønner oss på disse følelsene. Jeg har selv bareca 3 uker igjen til jeg får vite,akkurat nå prøver jeg rett og slett å ikke tenke så mye på at jeg er gravid. Syndromet i vår familie er det nemlig ikke så mange som overlever,så bedre å prøve å forholde oss til at alt kan skje! Ønsker osss alle masse lykke til:-)!

For oss er det nå 10 dager til undersøkelsen, og 17 dager til vi får vite svaret. Jeg er så kvalm og trøtt (var det sist også) og klarer desverre ikke glemme at jeg er gravid. Men prøver. Dette er mer et maraton enn en sprint, vi må kanskje gjøre dette igjen. Men vet ikke hvor mange ganger. Vi har bestemt oss for lenge siden (etter genetisk rådgivning) at vi ikke kan bære det frem hvis det er sykt. (pga alvorlighetsgraden til syndromet) er dere i samme situasjon Thelyckyone, eller vil dere bære det frem uansett? 

Jeg har nå tatt blodprøvene for dobbeltesten og skal på ul på tirsdag! Gruer meg!! Vi kommer nok til å bære det frem så lenge det ikke utgjør så store farer for noen av oss(meg og barnet).

Vi kommer til å bære det frem uansett. Vår datter har kommet mye lenger enn alt av eksperter kunne forespeilet,jeg kan ikke på noen måte se for meg at hun skulle vært en jeg valgte bort om jeg fikk mukigheten. Dermed tenker jeg sånn at da kan jeg ikke gjøre det med nestemann heller:-)! Men det er absolutt vanskelige valg og problemstillinger vi står ovenfor! Klart man er redd for å ødelegge hele familieidyllen nå når alt er så bra og vi har kommet litt ovenpå. Men sånn er nå livet,man vet heldigvis ikke så mye om morgendagen! Med rett innstilling går det forhåpentligvis bra:-)

Annonse

• 2 uker senere...

Så fantastisk herlig!! GRATULERER! Da er det bare å slippe babyjubelen løs og begynne å glede! Vi skal på fosterdiagnotistikk nå på torsdag,skrekkblandet fryd..

Lykke til da! Krysser fingrer for dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...