Gå til innhold

Startet en sunnere livsstil, men overspiser... Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser feks knekkebrød med kokt skinke og masse grønt til frokost. Men, jeg spiser 5-6 stk :/

Kan spise kyllingsalat med egg og masse grønt til lunsj, men spiser for 2-3 personer!

Spiser jeg feil mat? Noe som metter mer? Ovespiste ikke da jeg spiste litt usunnere. Jeg er 1,55 og 53 kg hvis det har noe å si. Spiser minimum 5 ganger daglig, står opp 06.00 og legger meg 23.00.

Anonymous poster hash: 31a72...f54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser feks knekkebrød med kokt skinke og masse grønt til frokost. Men, jeg spiser 5-6 stk :/

Kan spise kyllingsalat med egg og masse grønt til lunsj, men spiser for 2-3 personer!

Spiser jeg feil mat? Noe som metter mer? Ovespiste ikke da jeg spiste litt usunnere. Jeg er 1,55 og 53 kg hvis det har noe å si. Spiser minimum 5 ganger daglig, står opp 06.00 og legger meg 23.00.

Men hvis du ikke legger på deg, så er det vel ok?

Ellers: Drikke nok vann? Lag mindre porsjoner?

Anonymous poster hash: 3e502...e5e

Skrevet

Drikk mye vann før et måltid, da kommer metthetsfølelsen raskere.

Skrevet

Men hvis du ikke legger på deg, så er det vel ok?

Ellers: Drikke nok vann? Lag mindre porsjoner?

Anonymous poster hash: 3e502...e5e

Tenker ikke på vekta, men det på innsiden ;) spiste mye burgere og junk før.

Mengden gjør jo for så vidt ikke noe, men litt drøyt å spise for 500 kr pr dag bare en person :-O hehe... Kanskje ikke 500 da, men handler MYE !

Lager ikke mye mat, men er det tomt så lager jeg mer, eller finner noe annet. Spiser til jeg er mett, men hinsides mye...

Vil bare spise normalt :S :)

Har ikke forsøkt havregrøt, men det skal vel mette godt?

Skrevet

Jeg blir "innhul" om jeg ikke får i meg nok riktig fett og proteiner.

Det blir jeg også om jeg spiser for mye karbohydrater til ett måltid.

F.eks. kan du i steden for knekkebrød til frokost spise proteinbrød (finner mange gode oppskrifter på nettet eller i brosjyrer på helsekosten) med godt pålegg, smør/olje og grønt til.

Da vil du bli fortere mett og du vil holde deg mett lenger, og du trenger ikke spise mer enn 2-3 skiver.

Pass på at du har godt med olivenolje til salaten din til lunsj, ta gjerne litt ost i også, da det også gir mer fett og metter lenger. Lag gode dressinger selv av olivenolje, balsamico, chilisaus, hvitløk og div krydder. Jeg lager dressing for flere dager i slengen.

Du sier du spiser 5 måltider om dagen. Hvis det er raske karbohydrater og/eller korn i flere av dem så bør du se om du kan velge alternativer uten så mye av dette.

Jeg får veldig ustabilt blodsukker av for mye korn (tåler veldig lite) og da blir jeg alltid "innhul" og føler jeg aldri blir mett.

Anonymous poster hash: 7128b...c1e
Skrevet

Sånn er jeg og. Spiser enormt, men for det meste sunt. Vekta er stabil, 170 høy og 55 kg, Dyrt, men føler jeg har mer energi en når jeg bare spiste junk :)

Anonymous poster hash: 5573a...fe1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...