PRobert Skrevet 28. april 2014 #26 Skrevet 28. april 2014 Jeg har mottatt begge deler, dagpengene ble avsluttet så fort det ble klart at jeg ikke ville kunne jobbe på minst 6 mnd. Men før det søkte jeg jobber selvsagt. Når man kommer over på aap er ikke det heller latmannsliv, tiltak skal prøves ut for å se om man har arbeidsevne og hvor mye. Det kan ikke sammenlignes med dagpenger en gang.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #27 Skrevet 28. april 2014 Må jo bare spørre: Hva skal hun gjøre med små barna??? La de være hjemme alene mens hun er på intervju?? Hjelpes så utrolig frekke noen her er altså! Det er vel ingen som ØNSKER å gå på nav vel? Jeg for min del har søkt om dagpenger nå etter endt foreldre permisjon. Minste gutten er 8 mnd,skal jeg bare sette han igjen hjemme mens jeg går og søker jobb??? Tenk nå før dere kommenterer her! Det er du som er frekk her. Du har ikke rett på dagpenger hvis du ikke er reel arbeidssøker, og for å være reel arbeidsøer må du ha dagmamma eller barnehageplass til barna. At du har valgt en persmisjonsordning som gjør at barnet ditt må i barnehage eller hos dagmamma når han er åtte måneder er din skyld og ditt problem. Jeg blir enormt provosert over de som tror at det bare er å fortsette rett over på dagpenger etter permisjon fordi det ikke passer dem å begynne å jobbe igjen etter endt permisjon. Å være hjemme lenger har jeg full forståelse for, men det må da være i ulønnet permisjon som alle andre som ønsker å forlenge permisjonen må gjøre. Forøvrig har jeg jobbet i NAV kontroll og er sjelglad for at det er stort fokus på å finne de som etter endt permisjon prøver å tilegne seg dagpenger de ikke har rett på. NAV kontroll er veldig obs på dette, og de anmelder årlig flere som har brutt loven som du gjør. Mao så krysser jeg fingrene for at de snart står på døra di slik at du ikke kan fortsette å svindle felleskapet, og sjansen er jo også veldig stor. Anonymous poster hash: 1d424...a4f
Sint naken biltyv Skrevet 28. april 2014 #28 Skrevet 28. april 2014 Må jo bare spørre: Hva skal hun gjøre med små barna??? La de være hjemme alene mens hun er på intervju?? Hjelpes så utrolig frekke noen her er altså! Det er vel ingen som ØNSKER å gå på nav vel? Jeg for min del har søkt om dagpenger nå etter endt foreldre permisjon. Minste gutten er 8 mnd,skal jeg bare sette han igjen hjemme mens jeg går og søker jobb??? Tenk nå før dere kommenterer her! Det er du som er frekk her. Du har ikke rett på dagpenger hvis du ikke er reel arbeidssøker, og for å være reel arbeidsøer må du ha dagmamma eller barnehageplass til barna. At du har valgt en persmisjonsordning som gjør at barnet ditt må i barnehage eller hos dagmamma når han er åtte måneder er din skyld og ditt problem. Jeg blir enormt provosert over de som tror at det bare er å fortsette rett over på dagpenger etter permisjon fordi det ikke passer dem å begynne å jobbe igjen etter endt permisjon. Å være hjemme lenger har jeg full forståelse for, men det må da være i ulønnet permisjon som alle andre som ønsker å forlenge permisjonen må gjøre. Forøvrig har jeg jobbet i NAV kontroll og er sjelglad for at det er stort fokus på å finne de som etter endt permisjon prøver å tilegne seg dagpenger de ikke har rett på. NAV kontroll er veldig obs på dette, og de anmelder årlig flere som har brutt loven som du gjør. Mao så krysser jeg fingrene for at de snart står på døra di slik at du ikke kan fortsette å svindle felleskapet, og sjansen er jo også veldig stor. Anonymous poster hash: 1d424...a4f Enig!!
BellaSuz Skrevet 28. april 2014 #29 Skrevet 28. april 2014 Var 10 dager for sen med å sende inn meldekort. Nav sier jeg må søke om gjenopptak av dagpenger, men jeg vil ikke få betalt for de dagene som jeg skulle sendt meldekortet på. Dama jeg snakket med hørtes rett og slett forbannet ut, men jeg må ærlig innrømme at det er vanskelig å sette seg inn i denne nye rutinen med å sende inn meldekort annenhver uke... Ikke lett å huske i en travel hverdag med småbarn. Så jeg lurer på... Hvor lang tid tar det fra Nav får søknaden til de har behandlet den og jeg får utbetalt dagpenger igjen? Nav-dama svarte surt at de behandler den med det samme de får den, men av en eller annen grunn har jeg mine tvil til det... Anonymous poster hash: ff8c9...46a Det er 6 ukers behandlingstid på søknad om gjenopptak av dagpenger. Du blir nok noen uker uten penger dessverre, men må si at det er da sannelig ikke vanskelig å huske på å sende meldekort elektronisk...? Du legger inn varsling hver 14. dag på kalenderen på telefonen din, med to varslinger, først samme dag, så dagen etter. Har aldri glemt å levere meldekort av den grunn.
Gjest Michael<3 Skrevet 28. april 2014 #30 Skrevet 28. april 2014 Klart man skal være reell arbeidssøker!! Men å glemme å sende et meldekort fordi dagene går er jo helt menneskelig! Og jeg sender ikke barnet til dagmamma som 8 mnd gammel I TILFELLE det dukker opp en jobb på minuttet... Såklart man må ha en løsning når det dukker opp en jobb. Men man er også avhengig av inntekt, og har man krav på dagpenger pga mangel på arbeid så søker man jo om det selv om man har barn hjemme eller ikke. Er jeg så heldig å få en jobb så ordner jeg jo selvsagt med en trygg barnevakt. Les litt mellom linjene her. Jeg mente simpelthen at noen var litt drøye i sine kommentarer mot tråd starter her. Hun glemte å sende et meldekort- Det kan skje den beste! Man fortjener vel uansett å bli møtt med respekt av både nav og andre?? Og ja jeg er fullstendig klar over at dagpenger ikke er en forlengelse av foreldrepermisjon. Det var heller ikke det jeg antydet!
Gjest Michael<3 Skrevet 28. april 2014 #31 Skrevet 28. april 2014 Herregud for en drøy kommentar!! Bryter jeg loven?? Jeg er jo en reell arbeidssøker på lik linje med andre? Selv om jeg har gutten hjemme enda så betyr vel ikke det at jeg bryter loven? Det finnes ingen lov som sier at du må ha barnepass FØR du i det hele tatt får en jobb. Fy flate, snakker om å virkelig stemple folk her og nærmest komme med trusler. Det er visst kanskje godt du ikke jobber i nav lenger da,hvis det er slik du møter klienter... Huff.... Selvsagt så følger jeg reglene og ordner barnepass når det forhåpentligvis snart dukker opp en.jobb. Men hva pokker skal jeg gjøre før den jobben dukker opp??!
piranha Skrevet 28. april 2014 #32 Skrevet 28. april 2014 Siden hi startet tråden i august 2013, regner jeg med at det har ordnet seg til nå
☆☆☆ Skrevet 28. april 2014 #33 Skrevet 28. april 2014 Kven er det eigentleg som dreg opp trådar frå evigheter tilbake? Vore mange slike i det siste..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #34 Skrevet 28. april 2014 har fått aap i 4 år og glemt det to ganger. den siste gangen fikk jeg etterbetalt siden d ikke var min skyld pga noe feil i datasystemet. den første gangen mista jeg bare retten til pengene..noe du antagelig også gjør. er no drit, men er sånn d er desverre : (( må bare vente til neste meldekort... Anonymous poster hash: 83c46...344
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #35 Skrevet 28. april 2014 Hm, jeg kjenner ei som sa opp jobben sin, ventet de ukene det tar for å få dagpenger, for så å SI OPP barnehageplassen ungen hadde! Hun hadde lyst å gå hjemme et år ekstra så ungen fikk være hjemme til hn blir 2år! Anonymous poster hash: 9ef4a...325
Gjest Michael<3 Skrevet 28. april 2014 #36 Skrevet 28. april 2014 Hm, jeg kjenner ei som sa opp jobben sin, ventet de ukene det tar for å få dagpenger, for så å SI OPP barnehageplassen ungen hadde! Hun hadde lyst å gå hjemme et år ekstra så ungen fikk være hjemme til hn blir 2år! Anonymous poster hash: 9ef4a...325 Det var jo rimelig drøyt da... Men det er jo ikke det det er snakk om her Håper alle skjønte det! Poenget mitt var jo egentlig at jeg syns tråd starter fikk unødvendig mye pes og kritikk for å ha glemt et meldekort... Og stakkars, her hagler det inn med kommentarer som ikke har noe med det hun lurte på en gang. (inkludert meg selv) Dette et siste ord fra meg i denne saken,men vil igjen påpeke at jeg absolutt ikke mente at det er greit å få dagpenger for ikke å ha en plan om å få jobb!! Jeg har min løsning klar for mine unger når jeg trenger det. Det er ikke dermed sagt at ungene er plassert hos dagmamma når jeg IKKE trenger det. Dvs hvis jeg skal på kurs hos nav er de hos barnevakt i nær familie. Dukket det opp en jobb så har jeg en ordning å ty til. Over og ut herfra og en fortsatt god kveld til både forhåndsdømmende og ikke dømmende folk her:-)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #37 Skrevet 28. april 2014 Får man innvilget dagpenger etter å ha sagt opp jobben? Trodde man måtte være uforskyldt oppsagt, som at oppdraget eller vikariatet tok slutt. En gang jeg fikk dagpenger, skulle arbeidsgiveren sende inn et papir om at jeg var arbeidsledig for at vikariatet var avsluttet. Tror ikke noe annet ville tatt seg godt ut... Syns det var litt krevende å gå på dagpenger. I begynnelsen var det noen møter nå og da, med opplæring i å sende søknader. Og samtale med saksbehandler om hva som var aktuelt å søke på. Men senere ble de litt strengere. Da måtte jeg inn til ei annen dame, som var strengere. Hun lurte på hva jeg holdt på med. Jeg begynte faktisk å strigråte av å fortelle henne om livssituasjonen. Anonymous poster hash: e1233...176
mamma_til_verdens_beste Skrevet 28. april 2014 #38 Skrevet 28. april 2014 Men altså... Har du så god råd, at du ikke merket at du ikke fikk penger på mandagen? Og heller ikke savnet "lønningen" en hel uke etter?Hvis de sier de behandler søknader fortløpende, så gjør de vel det da..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #39 Skrevet 28. april 2014 Får man innvilget dagpenger etter å ha sagt opp jobben? Trodde man måtte være uforskyldt oppsagt, som at oppdraget eller vikariatet tok slutt. Anonymous poster hash: e1233...176 Ja, det får man, det må jo f eks være lov å flytte på seg, uten å havne i økonomisk ruin. Men man har en karenstid på 8 uker. Anonymous poster hash: ba39b...eaa
Anonym bruker Skrevet 28. april 2014 #40 Skrevet 28. april 2014 Du har hvertfall hatt nok penger da som ikke merket at det ikke kom inne noe påfyll:) Anonymous poster hash: 7fe3e...887
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå