Gå til innhold

Erfaring med kikkerthulloperasjon og gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har noe erfaring med kikkerthulloperasjon når man er gravid, lar dette seg gjøre? Evt. om noen som jobber i helsebransjen her har peiling... Det er jo kun lokalbedøvelse.

Det er ikke noe akutt, men skaden er et enormt hinder for meg spesielt nå når jeg er gravid, sliter veldig med det hele.

Skal ikke til lege før om flere uker, og jeg kommer til å ta det opp med henne da, men spør her likevel!

Anonymous poster hash: ab212...a0f
Videoannonse
Annonse
Gjest sussie77
Skrevet

Kan aldri tenke meg at det gjøres når man er gravid. Har hatt en sånn operasjon selv, og mener å huske at man ikke skulle være gravid.

Skrevet

Kikkhullsoperasjon ( laparascopi) i magen gjøres kun i narkose her jeg jobber. Kne artroscopi kan gjøres i spinal/lokal og skulder kan gjøres i plexus. Så det spørs hva du skal operere.

Skrevet

Det er kne :)

Det heter kikkhulloperasjon ja, ikke mitt fagfelt dette  :lol:

Skrevet

Men vet ikke om det er slik at selv om de tar lokalbedøvelse så er det sannsynlighet for komplikasjoner som medfører at man må i narkose? :s

Gjest sussie77
Skrevet

Det er kne :)

Det heter kikkhulloperasjon ja, ikke mitt fagfelt dette  :lol:

Hvis det er i kneet, så blir det jo litt anderledes da. Tenkte automatisk magen jeg :)

Skrevet

Jeg tok lapraskopi (i magen) når jeg var gravid. Fikk full narkose. Gikk veldig bra.

Skrevet

Jeg tok lapraskopi (i magen) når jeg var gravid. Fikk full narkose. Gikk veldig bra.

Men da regner jeg med det må ha vært noe mer akutt?? Dette er jo en skade jeg forsåvidt klarer å leve med til etter graviditeten, men den fremskynder masse rygg- og bekkenplager, og det gjør generelt vondt å gå. Men er det risiko for at det kan skade fosteret så er det selvfølgelig ikke verdt det.... Men som sagt, det hele hindrer meg stort i hverdagen, og jeg kjenner det blir tyngre ettersom jeg selv blir tyngre og belastes mer. Så siden det er en så enkel operasjon, så hadde jeg så inderlig håpet at problemet kunne løses!

Skrevet

Det var litt akutt ja, men du får høre med legen. De vet vel at du er gravid, og de sier nei til operasjon om det er risikabelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...