Gå til innhold

Snart 18 uker, og kjenner fremdeles ikke liv?

Anbefalte innlegg

Er så bekymret over å ikke ha kjent noenting. Jeg er 2. gangs og husket jeg kjente slike sommerfuglbevegelser da jeg var rundt 17 uker, men denne gangen ingenting enda. Skal på ultralyd neste uke og gruer meg litt...

Noen som ikke har kjent liv så seint, men alt var bra?

Anonymous poster hash: 78529...b2e

Fortsetter under...

Takk for svar :)

Jeg var på ultralyd i uke 8 og da var alt bra, men det er så lenge siden føler jeg...

Har ikke hørt hjertelyden nei. Legen lyttet ikke etter den da jeg var på 1. kontroll (han gjør det ikke før kontroll nr 2 rundt uke 24 sa han). Lånte en doppler med ei venninne da jeg var 11/12 uker og prøvde noen ganger, men fant den ikke, så leverte den bare tilbake.

Har mye kynnere, treg mage, kramper i leggene osv. Men føler meg aldri sikker på at der er en sprell levende liten tass der inne, får bare vente på ultralyd og krysse fingrene.

-HI

Jeg er andregangs og kjente ikke liv før uke 22. Men hadde sett liv på ul og hørt hjertelyd før det da.

Kan du gå til jordmor/fødeplass og få høre hjertelyd hvis du er bekymret ? Alt er nok bra med den lille, men er jo slitsomt å bekymre seg.

Annonse

Takk for svar kvinne38 og lykkeligmamma84 :) Godt å høre at andre også ikke kjente noe på denne tiden. Jordmor er det ikke her jeg bor. Men skal på ultralyd på mandag, så er ikke så lenge igjen.

-HI

Jeg er også 2.gangs, og med den første kjente jeg aktivitet tydelig når det først begynte, kanskje det kan ha vært rundt uke 18-20 ca. Denne gang er det en myyye roligere baby inni der, jeg er 22 uker og det er virkelig svake spark jeg kjenner. På ul og oul var hun kjempeaktiv og jm kommenterte på oul at "åå så aktiv, ja her kjenner du det vel godt..??!!" hvorpå jeg svarte at nei, det er så vidt jeg kjenner noe.. Men sånn er det bare,babyen har det kjempefint, men hun er bare litt roligere av seg..foreløpig!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...