Gå til innhold

Trenger deres hjelp!! Hva har vi gjort for å drepe denne planta??? (bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må ha de minst grønne fingre på denne jord. Alle planter som kommer i hus der, igjen vi klarer ikke en gang å ta vare på en stakkarslig kaktus!!

Gjorde som de sa i butikken. Gå den godt med vann da den ble tørr, også skulle den bli helt tørr før vi vannet den igjen. Er kun en uke siden vi gå sen vann. Har jeg kanskje druknet den?

Fatter ikke altså. Skulle vel ikke være så vanskelig dette her??

Anonymous poster hash: f0d1b...79e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrevet

Og bildet kommer ikke med fordi...??

Skrevet

Ok, da får jeg prøve via PC`en i stedet... :-)

Det virker som om den er råtten på en måte.

Anonymous poster hash: c2c41...365
Skrevet

Kanskje dere ga for mye vann og drukna den?

Anonymous poster hash: b593f...453

Skrevet

Prøver igjen...

post-42-0-38375700-1377594444_thumb.png

Skrevet

Vanskelig å si , men tror du har gitt for mye vann . Min kaktus får bare en liten skvett en gang i uka ca.

Skrevet

Neste gang du kjøper plante så sett den i en skål i stedet for potte. Når du vanner så vanner du kun i skåla. Da vil jorda suge opp det vannet den trenger og du vil lære deg hvor mye vann de skal ha.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hvis du har gjort akkurat slik de sa på butikken, ville jeg gått tilbake med den og vist dem?

Skrevet

Neste gang du kjøper plante så sett den i en skål i stedet for potte. Når du vanner så vanner du kun i skåla. Da vil jorda suge opp det vannet den trenger og du vil lære deg hvor mye vann de skal ha.

Ok, takk for tips.

Huff, stakkars sønnen min. Han maser så innmari fælt om å få et dyr. Jeg er allergisk, så kan ikke ha så mye av det pluss at mannen NEKTER dyr.

Jeg sa til sønnen min at vi kan starte med en kaktus og se hvordan det går. Også klarer jeg å drepe den......

Jaja, får kjøpe en ny en og sette den på en skål i stedet.

HI

Skrevet

Det der er da en kaktus.. De skal ikke ha mye vann... Jeg hadde en liten kaktus stående inni et skap i over to mnd før jeg oppdaget den. Gav den LITT vann og den er like fin i dag som da den ble kjøpt;-)

Anonymous poster hash: 4e36e...802

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hihihi :P

Det ordner seg...men hva med noen fisker? Litt mer jobb (kjøp pumpe så går det lettere), men de kan i alle fall ikke druknes :P

Eller undulat? De kan lære å prate og har masse personlighet...

Jeg ønsket meg alltid hund eller katt som liten, men kunne.ikke få det. Men disse var god erstatning! Og mye underholdning (i fuglen i hvertfall), og så fikk jeg ansvar for dem selv. Bare en idé?

Skrevet

Hihihi :P

Det ordner seg...men hva med noen fisker? Litt mer jobb (kjøp pumpe så går det lettere), men de kan i alle fall ikke druknes :P

Eller undulat? De kan lære å prate og har masse personlighet...

Jeg ønsket meg alltid hund eller katt som liten, men kunne.ikke få det. Men disse var god erstatning! Og mye underholdning (i fuglen i hvertfall), og så fikk jeg ansvar for dem selv. Bare en idé?

Fugl tror jeg er uaktuelt uansett. Hadde en eks-kjæreste som hadde det. Og det var et helvete (sorry uttrykket). Men den begynte hylinga si leeeenge før soloppgang. Gud, som jeg hatet den...

Men fisker kunne vært en mulighet. Om jeg får overtalt mannen. :-)

HI

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hehe, ja det er jo også noe man må ta i betraktning. Min var rolig av seg, men likte ikke introen til Dagsrevyen, da kaklet han som en tulling, og vi måtte legge pledd over buret :D

Skrevet

Hehe, ja det er jo også noe man må ta i betraktning. Min var rolig av seg, men likte ikke introen til Dagsrevyen, da kaklet han som en tulling, og vi måtte legge pledd over buret :D

Oj, såpass ja... ;-)

HI

Skrevet

Ikke la kaktusen stå i direkte sollys, først og fremst. Gi den en skvett en gang i uka. Den trenger ikke være dø nå, la den tørke, og gi forsiktig med vann en periode, så kan det hende den livner til igjen. 

Anonymous poster hash: 47397...3e6
Skrevet

Hehe.. Du høres litt ut som meg. Elsker å ha blomster, men klarer ikke stelle dem.

Så mitt tips er Orkideer og Fredsliljer. Klarer du å ta knekken på dem så er du god ;)

Jeg vanner sjelden, men fyller på når jeg først vanner. Orkideene blomstrer ca 4-5 ganger i året da. Fredsliljene kan ligge paddeflate før jeg vanner, men da vanner jeg GODT! Og så reiser bladene seg ila dagen. Men har fortsatt til gode å få igjen blomstene på dem. Bladene blir større og større, men blomstene glimrer med sitt fravær. Men fredsliljer er veldig bra for oss siden den gir oss god luft, så da får bladene bare stå :)

Anonymous poster hash: 4d907...2c1

Skrevet

Ja, og jeg vil tippe du har overvannet om den virker råtten.. Kaktuser trenger minimalt med vann ;)

Hilsen meg over her ;)

Skrevet

Når bladene blir gule på planter har de fått for mye vann. Blir de innskrumpa og brune er det for lite vann. Flekker og spinn skyldes sopp og utøy. Som regel :)

Anonymous poster hash: 1abed...17d

Skrevet

Jeg vanna ikke kaktusen min på mange år jeg! Og den lever fortsatt :)

Skrevet

Hehe.. Du høres litt ut som meg. Elsker å ha blomster, men klarer ikke stelle dem.

Så mitt tips er Orkideer og Fredsliljer. Klarer du å ta knekken på dem så er du god ;)

Jeg vanner sjelden, men fyller på når jeg først vanner. Orkideene blomstrer ca 4-5 ganger i året da. Fredsliljene kan ligge paddeflate før jeg vanner, men da vanner jeg GODT! Og så reiser bladene seg ila dagen. Men har fortsatt til gode å få igjen blomstene på dem. Bladene blir større og større, men blomstene glimrer med sitt fravær. Men fredsliljer er veldig bra for oss siden den gir oss god luft, så da får bladene bare stå :)

Kjøp flytende plantegjødning så får du fredsliljene til å blomstre igjen :)

(Orkideene kan du evt kjøpe egen gjødning til.)

Jeg får, nesten dessverre, fredsliljene mine til å blomstre gang på gang, men bare hvis de får gjødning. Jeg synes de er så fine, men tåler dem ikke når de får støv i blomsten, så klipper av blomstene rett før de begynner å få blomsterstøv ;)

Jeg glemmer også å vanne plantene, og fredsliljene kan nesten krype bortover gulvet og se helt død ut, men litt godt med vann så blir de fine igjen :)

Anonymous poster hash: d0131...20c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...