Gå til innhold

Utslett barn - bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dette tror du? Fjerde barnesykdom? Vannkopper? Noe annet?

Utslett dukket opp søndag, første bilde tatt mandag, andre bilde tatt i dag.

God allmenntilstand. Feber på lørdag, ikke siden.

Anonymous poster hash: 26c41...5e5

post-42-183188_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen

Anonymous poster hash: f37ce...c6c

Skrevet

Vi får ikke komme til lege for sånt!

Skrevet

Det er ingen lege som kan nekte å ta imot en pasient vel?

Min eldste hadde samme type utslett flere ganger da han var rundt 4.

Det viste seg at han reagerte på sterk blåfarge i et par t-skjorter, spes når han ble varm.

Utslettet ga seg etter 5-6 dager hver gang.

Da årsaken var oppdaget ble disse klærne kastet og han har ikke hatt utslett siden (er 12 nå).

Anonymous poster hash: a2ec8...9c9

Skrevet

Det ligner et utslett jeg fikk for en del år tilbake. Det kom over natten, og neste dag var vi hos legen. Vi fant aldri ut hva det var, men fikk antibiotika som fjernet utslettet. Legem trodde kanskje jeg reagerte på et e-stoff (e171/172). Jeg har spist dette e-stoffet både før og etterpå uten å få reaksjon.... Men gå til lege. Det kan jo være en alvorlig allergisk reaksjon.

Anonymous poster hash: 82c11...35b
Skrevet

Likner på elveblest synes jeg.. Da min hadde den fjerde barnesykdom var utslettet mer prikkete. I ansiktet kjentes det nesten ut som hun hadde grov hud. Vannkopper er det nok ikke.. Hva er grunnen for at du ikke får komme inn til legen?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Enig, det ligner på elveblest og i så fall er det ikke smittsomt. Noen leger vil ikke ta i mot småbarn med utslett pga smittefare, med mindre de er veldig dårlige. Men jeg ville ringt dem en gang til likevel. Elveblest kan komme av mange forskjellige ting, og jeg synes i hvertfall det kan være aktuelt å undersøke hvorfor sønnen din har det. Tar han medisiner han kan ha reagert på?

Skrevet

Har ringt å spurt. Får ikke komme pga smittefare (i og med jeg nevnte vannkopper). Er ikke dårlig heller.

Skrevet

Tror ikke det er vannkopper. Kanskje en alergisk reaksjon? Hør med legen om du kan gi feks. zyrtec (allergimedisin).

Anonymous poster hash: cc9ce...3e6
Skrevet

Hva er dette tror du? Fjerde barnesykdom? Vannkopper? Noe annet?

Utslett dukket opp søndag, første bilde tatt mandag, andre bilde tatt i dag.

God allmenntilstand. Feber på lørdag, ikke siden.

Vår minste har atopisk eksem og da får han lett slike utslett... Hos oss har det dukket opp lignende utslett ved tannfrembrudd, 4.barnesykdom (syns bildene deres minner om det), samt når han har vært mye ute i varmen (fikk noe slikt i sommer da vi var på ferie - en sykepleier der nede mente det var pga varmen og gjerne litt for lite væske). 

Anonymous poster hash: 4f978...7f2

Skrevet

Det er tydelig på vei tilbake, så jeg drøyer litt med allergimedisin.

Skrevet

Vesla her har akkurat drevet med den fjerde barnesykdommer, også kalt 3-dagersfeber. Først tre dager med høy feber, opp mot 40, og når feberen ble borte kom utslettet etterpå. Ikke noe på armer og ben, masse på mage og rygg, samt noe i ansiktet. Skikkelig nuppete og rødprikkete.

Er nok bare legen som kan si sikkert hva det er, men ut fra det du sier tviler jeg på at det er den 4. barnesykdom.

Gjest Julia1984
Skrevet

Vi får ikke komme til lege for sånt!

På tide å bytte fastlege når man ikke får komme til lege med et lite barn med DET utslettet!!

Skrevet

Nå er det på vei tilbake, enda litt bedre enn da bilde to ble tatt. Ville dere fortsatt gått til legen?

Skrevet

Nei, ta og avvent hvis det begynner å bli bedre. Så lenge allmenntilstanden er bra, spiser og drikker normalt, går det nok bare bra. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...