Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Har en fra før som nettopp har startet på skolen. Men min mann er ikke klar for en til (han er ikke faren til min første). Vi har vært sammen i over tre år nå, og jeg starter å dra meg i midten av 30 årene.... Han også... Hvordan får jeg han klar? Blir han aldri klar....? Er så vondt å ønske seg en liten en så masse. Tror han ville hatt dersom vi plutselig ved et uhell hadde fått, for vi har hatt noen ganger hvor vi har vært usikre, og da har han vært positiv. Men han vil liksom ikke gå inn for å prøve.... Skal nevnes at han er en som tenker gjennom ting både 2 og 10 ganger før han tar en avgjørelse... Huff hva skal jeg gjøre....? Anonymous poster hash: 0bd8d...848
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Dytter... Gi meg gjerne noen tips om det er noen som har vært i lignende situasjon... Anonymous poster hash: 0bd8d...848
Gjest meg&mini Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Jeg tror veldig mange menn ikke er klar for en til før de faktisk har barnet i armene sine. Har han sagt at han ønsker seg barn? I såfall må du jo få fram at det er viktig at dere starter prøvingen nå, for det er overhodet ikke sikkert at dere blir gravide med det første. Vi hadde en fra før av og jeg ønsket en til, han ville vente..... Jeg fortalte han at jeg ønsket å slutte på p-piller. Jeg synes ikke det var vits at jeg skulle gå på noe, siden jeg faktisk ville bli gravid. Hvis han da ikke ville risikere noe, måtte han stå for prevensjonen. Dette synes han faktisk var helt greit. Jeg ble gravid rimelig kjapt;) Han var forsåvidt positiv til en til, men var ikke "klar" for en til helt enda. Han ble kjempe glad da testen viste positiv.. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Det jeg har pleid å gjøre er å si fra at den måneden slutter jeg på p-pillen, så da er det opp til deg(mannen) hva som skjer. Han har alltid vist hvor jeg "står". Har som regel ikke gått lange tiden da til han er klar, og slutter å "hoppe av" i svingen;-). Lykke til. Anonymous poster hash: 46c27...8dd
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Godt tips.. Kanskje jeg skal satse på det. Tusen takk Anonymous poster hash: 0bd8d...848
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Hvis det er du som bruker prevensjon, kan du jo slutte på dette. Si til ham, "Nå har jeg sluttet på all prevensjon, fordi jeg ønsker meg barn. Om du ikke vil ha barn, får du selv stille opp med prevensjon". Venninnen min gjorde dette med sin mann, og det funket. Han kjøpte kondomer den første måneden, men så gadd han ikke mer. "Kommer det en unge, så kommer det en unge," var plutselig mottoet hans etter den første måneden. Min mann vil ikke ha nummer to nå. Jeg kan jo egentlig forstå ham, det er knapt seks måneder siden vi fikk første... Men jeg ønsker så veldig gjerne to tette, og tror, akkurat som første gangen, at vi bruker lang tid på å bli gravide. Jeg har sagt til ham at jeg kommer ikke til å bruke prevensjon, og ønsker han da sex, får han enten "ta sjansen" eller skaffe seg kondom. Han kjøpte ei kondompakning, som nå selvfølgelig er brukt opp for lengst, og han har ikke kjøpt nye. Noen ganger kjører han bare på, andre ganger hopper han av i svingen. Anonymous poster hash: fce0c...b5e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Hvordan har mennene reagert på dette ultimatumet da jenter? Er litt redd for at han skal bli irritert over at jeg liksom ikke respekterer han..... Om dere skjønner.. HI Anonymous poster hash: 0bd8d...848
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Hvordan har mennene reagert på dette ultimatumet da jenter? Er litt redd for at han skal bli irritert over at jeg liksom ikke respekterer han..... Om dere skjønner.. HI Anonymous poster hash: 0bd8d...848 Det er jo egentlig ikke et ultimatum. Du tar et valg om å ikke bruke prevensjon lengre. Du tvinger ham ikke til å ligge med deg, du nekter ham ikke å bruke kondom. Du legger bare ansvaret over på ham. Jeg forstår ikke hvorfor det alltid er vi damer som må stille med prevensjon, selv når vi ønsker oss barn! Anonymous poster hash: fce0c...b5e
Gjest meg&mini Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 Hvordan har mennene reagert på dette ultimatumet da jenter? Er litt redd for at han skal bli irritert over at jeg liksom ikke respekterer han..... Om dere skjønner.. HI Anonymous poster hash: 0bd8d...848 Hvorfor skal du bruke prevensjon og ikke han? Det er jo like mye hans ansvar:) Så lenge du ikke går bak ryggen hans så synes jeg ikke det er respektløst. Her sa han at han skjønte hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde og at det var helt greit. Kan legge til at han ikke kjøpte en eneste pakke med kondomer. Vi har faktisk noen liggende også, men han brukte heller ikke disse. Er det helt krise for han så avstår han enten fra sex eller så bruker han kondom:)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #10 Skrevet 27. august 2013 Godt poeng. Jeg tror jammen jeg skal gå for dette. Fikk mensen nå, så skal ikke starte på nytt brett. Forteller mannen i dag, så får vi se hva som skjer HI Anonymous poster hash: 0bd8d...848
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 Spennende. Lyst å oppdatere hva han sier? Anonymous poster hash: fce0c...b5e
snart.trebarnsmor Skrevet 27. august 2013 #12 Skrevet 27. august 2013 Jeg gjorde akkurat det samme før vi fikk førstemann. Han sa ikke noe på det og gjorde heller ingenting for at det ikke skulle skje. Ble gravid mnd etter og han ble kjempe glad Rakk aldri å starte på prevensjon før jeg ble gravid med nummer to, han visste det, men gjorde ingenting da heller så her ble det to tette. Han var klar, men var vanskelig å si at nå prøver vi, han trengte bare den lille siste dytten:) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #13 Skrevet 27. august 2013 Tusen takk Jeg skal oppdatere dere imorgen på hva han sier. Er litt nervøs, men får bare hoppe i det HI Anonymous poster hash: 0bd8d...848
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Hei Hei! HI her Jepp jepp, så i går sa jeg det til mannen. Jeg sa at jeg kommer til å slutte på pillen fordi jeg ikke vil stappe i meg så mye hormoner og få tilbake syklusen min. Han ble litt overrasket og syns nok først det var litt kjipt å skulle starte med kondom... Men det var nå ok, han forstod meg også. Så sa jeg at det er jo opp til deg når du vil slutte med kondomen, og at for min del kunne han godt droppe den Da sa han ingenting, bare smilte... Så vi får se hva som skjer, han er som sagt en som må tenke over ting ørti ganger før han kan bestemme seg for noe, så da har han litt å tenke på! Takk for tips skjønne jenter Klem fra HI Anonymous poster hash: 0bd8d...848
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #15 Skrevet 28. august 2013 Dette tok han jo kjempefint da Masse lykke til videre, så får vi håpe han dropper kondomen om ikke altfor lenge (om han i det hele tatt starter på den, hihi) Anonymous poster hash: fce0c...b5e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #16 Skrevet 28. august 2013 Hihihi Ja ikke sant! Det er veldig spennende! Har så lyst på en til, og 6 åringen har så lyst på søsken Tikk takk, klokken går! HI Anonymous poster hash: 0bd8d...848
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #17 Skrevet 28. august 2013 Lykke til:-) Anonymous poster hash: 1bbd2...383
Lille blomsten Skrevet 5. september 2013 #18 Skrevet 5. september 2013 Blir nysgjerrig jeg nå.. Hvordan går det? Ser det ikke er lenge siden du skrev sist, men må bare spørre... Ønsker deg lykke til!
Gjest meg&mini Skrevet 5. september 2013 #19 Skrevet 5. september 2013 Så morsomt at det virket:D Lykke til videre og gjerne oppdater oss!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #20 Skrevet 5. september 2013 Jeg er totalt ferdig med barn. Hadde min mann plutselig fått lyst på flere, hadde han måtte finne en annen. Jeg skjønner ikke hvorfor MENN skal "tvinges" og ikke kvinner? VI kan jo 100% styre selv, men en mann. Plutslig står kvinnen gjennom flere år der og påstår hun må ha "pause fra p.piller", eller ikke "vil ta ansvar for prevansjoen lenger":......JEg hadde sterilisert meg på dagen, hadde jeg vært mann. Og bare sagt at nå er saken fikset..Jeg står for prevansjon for evig og alltid... Har man ikke lyst på flere barn, så har man ikke det. jEg er ganskej så sikker på at om jeg ble gravid i dag, hadde jeg tatt abort. Hadde det blitt oppdaget for sent, er jeg åpen for og adoptere bort..Jeg er FERDIG..OG synes synd på gravide kvinner, og kvinner/voksne med småbarn..Jeg er så glad jeg er ferdig.. Jeg hadde ALDRI turt og ta den risk og få et barn til, for mannen vil, for og satse på at jeg "ble klar"/"får lyst på barn" når babyen først er ute.... Bare som et lite innlegg fra din manns synspunkt, kanskje.. Anonymous poster hash: e34e6...95e
snart.trebarnsmor Skrevet 5. september 2013 #21 Skrevet 5. september 2013 Hvis han hadde vært så mye i mot å få et barn til, regner jeg med at han hadde sagt klart ifra. Min gjorde ikke det for han ville ha barn, men trengte bare en liten "dytt". Ingen ville vel gå for et barn til hvis de var så ferdige med barn som det du er. Hadde aldri vurdert å tvinge mannen min til å få flere hvis han hadde følt det slik.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #22 Skrevet 5. september 2013 Jeg er totalt ferdig med barn. Hadde min mann plutselig fått lyst på flere, hadde han måtte finne en annen. Jeg skjønner ikke hvorfor MENN skal "tvinges" og ikke kvinner? VI kan jo 100% styre selv, men en mann. Plutslig står kvinnen gjennom flere år der og påstår hun må ha "pause fra p.piller", eller ikke "vil ta ansvar for prevansjoen lenger":......JEg hadde sterilisert meg på dagen, hadde jeg vært mann. Og bare sagt at nå er saken fikset..Jeg står for prevansjon for evig og alltid... Har man ikke lyst på flere barn, så har man ikke det. jEg er ganskej så sikker på at om jeg ble gravid i dag, hadde jeg tatt abort. Hadde det blitt oppdaget for sent, er jeg åpen for og adoptere bort..Jeg er FERDIG..OG synes synd på gravide kvinner, og kvinner/voksne med småbarn..Jeg er så glad jeg er ferdig.. Jeg hadde ALDRI turt og ta den risk og få et barn til, for mannen vil, for og satse på at jeg "ble klar"/"får lyst på barn" når babyen først er ute.... Bare som et lite innlegg fra din manns synspunkt, kanskje.. Anonymous poster hash: e34e6...95e At han steriliserer seg må være en kalkulert risiko hun tar når hun sier det til han. Uansett bedre enn å gå rundt grøten og vente og lure i årevis til man selv blir for gammel. Jeg sa til min mann at jeg ville ha en til, og at om han ikke ville, var det stor sjanse for at forholdet røk. Jeg spilte med åpne kort og sa det som det var. Nå er vi igang med prøvingen. Han ville, men trengte en dytt. Synes det høres grusomt ut at du ville vurdere å adoptere bort barnet ditt dersom du ble gravid. Så trist å kjenne på slike følelser. Du burde sterilisere deg slik at du aldri må ta det valget. Anonymous poster hash: 420f0...87c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #23 Skrevet 5. september 2013 HI her... Joda, her bruker vi regnfrakk for tiden! Hadde en liten prat i helgen, og tror nok kanskje at mølla er i gang i hodet hans, så da får vi se hvor dette ender. For meg så er vårt forhold viktigere enn som så, vil han ikke ha barn, så skal jeg klare å innfinne meg med det.... Etterhvert.... Håper jeg.... Det er så mye annet som spiller inn, at han er en super stefar, vi har det kjempebra sammen både som familie og i barnefri perioder. Om jeg skulle gå fra han ville jo det også bare blitt dumt, er som sagt i midten av 30 årene og det å finne seg en ny, som skal være en super stefar og så bli gravid med han.... Da ville jeg nok vært godt over 40 innen den tid! Jeg har lyst på barn, men jeg har lyst på barn med HAN, og vil han ikke så skal jeg respektere det. Men jeg tror nok at han vil, ut i fra det han har sagt tidligere, han er bare veldig redd for mange ting i den forbindelse.... Noe som jeg kan forstå også... Anonymous poster hash: 0bd8d...848
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå