Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Kommer vi til å klare det tro? Det skal holde til mat, busspenger etc. Tror ikke det er noen uforutsette utgifter fremover nå. Men det dukker alltid opp et eller annet... Hvordan klarer dere dere på dette beløpet på tre uker?? Vår sterke side er ikke å spinke og spare dessverre. Er to voksne og tre barn. Anonymous poster hash: 8e297...a01
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 masse penger i det store og det hele det da handle inn stort med mat nå, planegg middager med billige råvarer som holder, fks grønnsakssuppe av restgrønnsaker, pytt i panne av kjøttrester, kjøttdeig til å lage taco og bruker rester dagen etter. Kjøp sekk med dopapir på Coop Obs osv. Planlegg alt av slike innkjøp, handle det som er på tilbud og eksperimenter med maten Sett av det som trengs til reiseutgifter i en konvolutt slik at de pengene er fredet Gjør det samme på evnt kinopenger eller no hvis du ser at det er rom til det. Let gjennom arveklær eller andre klær som du har liggende og sy hull og stopp sokker Finn en turrute i nærmiljøet som dere kan bruke som avslappning eller kos, bruk gratistilbud for aktiviteter. dette går så bra kutt ut unødvendige utgifter som ekstragodis osv, da sparer man utrolig mye har jeg funnet ut Anonymous poster hash: c61e2...353
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Den der må være ganske provoserende for mange her inne, som sitter med feks 1500 kr over like lang tid... Jeg tror dere klarer det helt fint med sunn fornuft ;-) Anonymous poster hash: 259db...02d
MJ<3 Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Legg til side alt av utgifter du vet kommer, typ busspenger etc. Legg til side en liten buffer, til uforutsette utgifter. Fordel matbudsjettet utover ukene og bruk kun det du har lagt til siden. Ikke kjøp unødvendige artikler, kun det nødvendige, og helst på kiwi der du kan få first price produkter som er like bra til under halve prisen! Lag billige middager i store porsjoner, frys ned så du har til flere middager. Dette går fint! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Jeg har ca like mye frem til slutten av sept...og jeg har en dåp i tillegg.. jeg klarer det Anonymous poster hash: 196c8...6f4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Ukeshandle, skrive handleliste, ikke kjøpe noe annet enn det som står på listen. Ikke gå ut og spise - finne på ting som koster penger. Vi har 2500 kr å leve for fram til 12 september - er 2 voksne og ett barn og det er ingen problem. Skal handle inn i dag og da har jeg skrevet opp alt vi trenger fram til lønn og estimert at det vil komme på ca 2200 kr. Anonymous poster hash: 83fe3...055
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Takk for svar, snille dere. Kom på at jeg skal til legen i dag også, samt hente ut medisiner på apoteket. Så da forsvinner det noen hundrelapper allerede i dag... Synes dere er så flinke. Skal prøve å bruke alle tipsene deres! :-) HI Anonymous poster hash: 8e297...a01
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Jeg gerier meg på mindre enn det en hel mnd hver eneste mnd Planlegging er nøkkelen, og vi drar nesten aldri på kino, er ute å spiser osv. Anonymous poster hash: bfa27...09e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 Det tror jeg skal gå kjempe bra. Anonymous poster hash: 06db1...878
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #10 Skrevet 27. august 2013 Oppdatering fra HI. Jeg har nå vært hos legen og fant ut at jeg måtte betale melkeordningen til skolebarnet vårt. Tror det er blitt trukket noen regninger i mellomtiden også. Så det viser seg at vi har 1 762,- å leve på til 15. september!! Det vet jeg vi kommer til å slite med, så må nok dessverre ta av sparekontoen. Igjen.... :-( HI Anonymous poster hash: 8e297...a01
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 Det går så lenge dere har masse mat i fryseren Anonymous poster hash: 85692...c30
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #12 Skrevet 27. august 2013 Hele denne tråden er et hån mot de som virkelig har dårlig råd. Anonymous poster hash: cb4f6...f03
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #13 Skrevet 27. august 2013 Hele denne tråden er et hån mot de som virkelig har dårlig råd. Anonymous poster hash: cb4f6...f03 Et hån? Hvordan da?? Jeg er kommet i den situasjonen at vi også virkelig har dårlig råd. Leve på under 2000 i nesten tre uker. Trenger alle tips jeg kan få, jeg. Og er supertakknemlig for alle de som tar seg tid til å komme med råd til meg. HI Anonymous poster hash: 8e297...a01
Mia_73 Skrevet 27. august 2013 #14 Skrevet 27. august 2013 Så det viser seg at vi har 1 762,- å leve på til 15. september!! Det vet jeg vi kommer til å slite med, så må nok dessverre ta av sparekontoen. Igjen.... :-) Skjønner ikke helt problemet ditt. Du har jo penger på sparekontoen! Så du bestemmer selv hvor mye penger du kan bruke, du MÅ ikke overleve på 1.762 kroner. Det er faktisk provoserende, de som skriver de har x kroner frem til dato x mener som regel det, bare at de ikke har penger et annet sted. De må klare seg med det de har, kanskje pante flasker for å få det til. For meg høres det bare ut som dårlig styring. Fra 5.700 kroner til plutselig 1.762 uten at du nøyaktig vet hvorfor betyr at du ikke har oversikt.
Pepsimamma Skrevet 27. august 2013 #15 Skrevet 27. august 2013 Barnet kan ha med vann på skolen, så kan du bestille melkeordningen når dere får mer penger. Ingen MÅ ha melk på skolen.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #16 Skrevet 27. august 2013 Vi har over 30.000 å leve for frem til 12. september. Da er faktisk både barnehage og SFO betalt, utgifter til mat er satt over på egen konto og faste utgifter trukket. Men, så tjener vi begge langt over gjennomsnittet og trenger ikke knipe inn på kvalitet...eller kvantitet. Anonymous poster hash: babdd...926
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #17 Skrevet 27. august 2013 Jeg er enig med Mia_73.... Hvis dere har penger på sparekonto så er disse tre ukene ikke noe problem i det hele tatt. Prøv å leve på mindre enn du først oppga over lang tid (mange måneder og år) så ser du at tre uker på litt lite - med en sparekonto i bakhånd - ikke er et problem. Ta disse ukene som en bevisstgjøring. Siden dere har nok til å spare normalt så har dere jo ok økonomi til vanlig. Anonymous poster hash: 0b2b6...709
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #18 Skrevet 27. august 2013 Så det viser seg at vi har 1 762,- å leve på til 15. september!! Det vet jeg vi kommer til å slite med, så må nok dessverre ta av sparekontoen. Igjen.... :-) Skjønner ikke helt problemet ditt. Du har jo penger på sparekontoen! Så du bestemmer selv hvor mye penger du kan bruke, du MÅ ikke overleve på 1.762 kroner. Det er faktisk provoserende, de som skriver de har x kroner frem til dato x mener som regel det, bare at de ikke har penger et annet sted. De må klare seg med det de har, kanskje pante flasker for å få det til. For meg høres det bare ut som dårlig styring. Fra 5.700 kroner til plutselig 1.762 uten at du nøyaktig vet hvorfor betyr at du ikke har oversikt. Helt enig. Noe av poenget med sparekonto er vel nettopp å ha penger i bakhånd til perioder da dere trenger mer? Anonymous poster hash: 6d8d8...269
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #19 Skrevet 27. august 2013 Fy faen, nå ble jeg provosert! Er alenemor med dårlig råd på ekte jeg, som barna sier. Her er det absolutt ingen sparepenger på lur, faktisk 0,- kr. Ta deg sammen menneske og stikk fingeren i jorda! Anonymous poster hash: 4e59a...76f
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #20 Skrevet 27. august 2013 No problemo. Havregrøt for alle penga! Neida, men det bør ikke være så vanskelig. Planlegge alt av middager fremover, ta en storhandel med alt dere kommer til å trenge, og kjøp billige råvarer. Kjøp gjerne middager som metter godt, da slipper en å lage så veldig mye, og man blir ikke sulten igjen så fort. Lapskaus er en fin middag. Billig, og man kan lage ganske mye, og fryse ned. Pytt i panne er også billig. Bruk rester av feks kjøttdeig, putt oppi litt egg... Bønner er også godt. Mye saus, grønnsaker og poteter, lite kjøtt/fisk en periode går jo også an. Anonymous poster hash: ec465...d67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå