Gå til innhold

Far hadde ikke beltestol til 6-åringen

Anbefalte innlegg

Han satt på pute.

Jeg sa ifra at det ikke var greit, da anbefalingen er at de har sidebeskyttelse. Så nå har far vært å kjøpt beltestol på biltema. Jeg så på denne og det kjennes ut som om en kollisjon vil føre til at denne sprekker og spidder barnet. 

Årrrrh, hvorfor driter menn i sikkerhet da? 

Kan legge til at han også fyller opp drikkeflasken til skolen med saft, og at ungen får sjokoladefrokostblanding hver morgen før skolen hos ham. Ikke hjelper han gutten med å pusse tennene heller. Vi har 50/50 så dette er frustrerende. 

Har snakket med ham og ingenting går inn i skolten.

Mitt hjertesukk.

Anonymous poster hash: b23a3...c09

Fortsetter under...

For å se det positive i det hele:

Han gikk faktisk ut og kjøpte ny bilstol da du påpekte det

Og gutten får ihverfall frokost før skolen

Jeg ville nok reagert akkurat som deg..... Men med alle gravdihormonene trenger du kanskje heller noen som setter det i perspektiv....? :)

Eg skjønnar at du blir irritert, det hadde eg og blitt. Men så lenge barnet faktisk har bilstol, får frukost, nistemat og drikke med på skulen, så må du vel berre akseptere at dette er far sin måte å gjere det på? Han har vel rett til å bestemme korleis kvardagen skal vere den tida han har ansvaret?

Nå er sånn pute faktisk godkjent sikringsutstyr for barn fra 15-36 kg, så pappaen følger faktisk det trygg trafikk har godkjent. Sånn bilstol er bedre ved sidekollisjoner men jeg syns ikke pappen her er uansvarlig. Vi har to 6 åringer og de sitter på sånn pute.

Sjokopops til frokost er jeg enig i er dumt, hvertfall hvis det er hver dag.

Saft på skolen bør heller ikke være fast, men gutta mine får hjemmelaget blåbærsaft med på fredager eller turdager ...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...