Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Når fødte dere ift termin? Jeg har født tidligere og tidligere for hver gang. Bare noen dager før hver gang da. Får man mere kynnere for hvert svangerskap kun fordi livmoren blir mer "sliten" og derfor må trene seg opp mer før hver fødsel? Kan det være grunn til å tro at oftere kynnere påvirker livmoren? Eller at livmoren er mer sliten og "gir litt raskere etter" for kynnerne? Mange ting man lurer på mot slutten... Anonymous poster hash: 84318...9c0
Nurse77 Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Jeg fødte 13 dager før termin m første. Hadde en del kynnere da. Med andremann hadde jeg mye kynnere, ca hvert femte minutt gjennom hele dagen de siste 2 mnd, og fødte 20 dager før termin. Har ikke hørt at det er pga at livmoren må "trenes opp" at man har flere kynnere for hvert svangerskap.
eliona Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Hadde MYE kynnere i 2 svangerskap, fødte 5 dager etter termin.
Lykke X 4 Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Fått mer og mer kynnere for hvert sv.skap. Føder til termin.
Englenemine Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Masse kynnere med første og helt sinnsykt med kynnere på andre. Jordmor og Gynokolog var sikker jeg ikke ville gå ut tida. Hadde 4 cm hos sjekk hos jordmor ca en uke før fødsel. Fødte på termindatoen begge gangene likevel hehe
Plutselig_gravid Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 (endret) Jeg venter nr 4 nå og hadde desidert flest kynnere og nedpress med nr 2. Jeg var skikkelig plaget fra tidlig av og de påvirket livmorhalsen. Den var nesten utslettet i uke 35 og hadde da begynt å åpne meg noen cm. Men til tross for det fødte jeg ikke før i uke 42. Langt svangerskap i og med at vi kjempet litt for å hindre prematur fødsel. Jeg bar forresten nr 2 veldig langt nede og har en teori om at det trigget ting litt ekstra. Endret 26. august 2013 av Plutselig_gravid
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #8 Skrevet 26. august 2013 Jeg har hatt MASSE kynnere i mine svangerskap og født henholdsvis på termin og et par dager før termin. En nær bekjent ble sykemeldt tidlig pga svært sterke kynnere, som de var redde skulle gå over i rier. Ekstremt plaget av kynnere hele svangerskapet. Fødte etter igangsettelse til slutt 17 dager på overtid. Så... Det trenger ikkke å ha noe som helst å si dessverre :-) Anonymous poster hash: 16fdd...1d8
studVest Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Ikke så mye kynnere med første, og fødte 9 dgr over. MYYYE kynnere med andre, fra uke 30 (ikke så mye på slutten), og fødte 4 dgr over. Han ble født 45 min etter at jeg stormet inn dørene på Storken
Kanutten83 Skrevet 26. august 2013 #10 Skrevet 26. august 2013 Hadde mye kynnere med nr 3, fødte 7 dager over termin, men kjapp fødsel, under 2 timer og kun 30 min med skikkelig vonde rier Nr 1 og 2 er født henholdsvis på termindagen og i uke 36+0
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #11 Skrevet 26. august 2013 Er bare det at jeg får spørsmål hver dag om ikke magen min er veldig lav?? Jo det er den. Har ikke hatt smerter og press øverst i det hele tatt. Og jeg har mye kynnere (opptil 15-20 stk i timen, varierer med aktivitetsnivået) og mye murringer og menssmerter i korsryggen (siste uka) samtidig, og jeg kjenner hikkinga ved og tilogmed nedenfor symfysebeinet! Nesten i skjeden. Babyen ligger med hodet ned og har gjort det siden uke 28. Nå siste uka har jeg også hatt endel stikkinger oppi livmorhalsen. Kjente inni der i kveld og jeg kjenner hodet står rett ovenfor "bekkenringen" eller hva jeg skal kalle det... ca 3-4 cm innenfor skjedeåpningen. Sorry detaljer... :/ Så lurer på om det er noe på gang... modning el noe. Litt dumt da jeg enda har 5 uker igjen! :S Venter nr 5. De andre kom hhv 4 dg over, på termin, 4 dg før og nr 4 kom 6 dg før. Skal ikke til jm før om 8 dager. Hi Anonymous poster hash: 84318...9c0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #12 Skrevet 27. august 2013 Masse kynnere med alle, men overtid og igangsettelse likevel.... Men har raske og lette fødsler da. Anonymous poster hash: 1e731...425
May the force be with you Skrevet 27. august 2013 #13 Skrevet 27. august 2013 Jeg hadde mye kynnere svangerskap nr.2, jeg ble faktisk tidlig sykemeldt pga. De, siden de gikk mer over på premature rier. Målet var først å passere 25 uker, så var jeg til vekstestimering i uke 35.. Men babyen lot vente på seg, til 10 dager før oul-termin. (men da rakk vi nesten ikke å kjøre til sykehuset som ligger 10 min. Unna, før babyen kom).
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #14 Skrevet 27. august 2013 13, 1, 17 og 15 dager før termin har mine kommet, og jeg har da gått helt moden og med åpning i en til to uker før det de to gangene det har blitt sjekket. Anonymous poster hash: e0ab9...b1e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #15 Skrevet 27. august 2013 Er bare det at jeg får spørsmål hver dag om ikke magen min er veldig lav?? Jo det er den. Har ikke hatt smerter og press øverst i det hele tatt. Og jeg har mye kynnere (opptil 15-20 stk i timen, varierer med aktivitetsnivået) og mye murringer og menssmerter i korsryggen (siste uka) samtidig, og jeg kjenner hikkinga ved og tilogmed nedenfor symfysebeinet! Nesten i skjeden. Babyen ligger med hodet ned og har gjort det siden uke 28. Nå siste uka har jeg også hatt endel stikkinger oppi livmorhalsen. Kjente inni der i kveld og jeg kjenner hodet står rett ovenfor "bekkenringen" eller hva jeg skal kalle det... ca 3-4 cm innenfor skjedeåpningen. Sorry detaljer... :/ Så lurer på om det er noe på gang... modning el noe. Litt dumt da jeg enda har 5 uker igjen! :S Venter nr 5. De andre kom hhv 4 dg over, på termin, 4 dg før og nr 4 kom 6 dg før. Skal ikke til jm før om 8 dager. Hi Anonymous poster hash: 84318...9c0 Da burde du ta konakt med føden! Høres jo ut som baby er på vei spør du meg... Jeg har født i uke 35 selv, og da vil man helst være på sykehus siden det er så tidlig! Anonymous poster hash: 51dfd...6f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå