Gå til innhold

Truet sønnen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen kan vel påstå at en gutt på 11 fortjener en støkk som i bli truet av en voksen pga krittegninger ? ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke rådet deg til å ta det på foreldremøte. Dette høres ut som en far som gjør alt rett og som ikke er mottakelig for tilbakemeldinger. Han har nok også i sitt stille sinn giret seg opp og lurt på hvordan i h... du kan tillate deg å ringe ham og si at han har gjort noe feil. Å ta omkamp med andre vitner til stede vil nok hisse ham opp og du risikerer nok en skyllebøtte. Hvis du er sterk nok til å ta den i et foreldremøte er det greit, men tenk i hvert fall over hva du kan forvente, hvilken forskjell det å ta det opp vil gjøre og hvordan du selv vil reagere hvis han blåser seg opp igjen. 

Skrevet

Du antar jo bare at ditt barn har fortalt sannheten her HI? Hvordan kan du være så sikker på at din oppfatning er riktig, og at faren overreagerte så kraftig?

Ta en telefon til læreren og spør hva som skjedde.

Hvis sønnen din har gjort noe langt mer alvorlig enn det han har fortalt deg, så synes jeg ikke nødvendigvis farens reaksjon var så forferdelig.

Tok faren feil fordi hans sønn ikke har snakket helt sant, så legg frem ditt barns og lærerens versjon av saken diplomatisk.

Anonymous poster hash: d5915...06b
Skrevet

Dette er ikke noe som skal tas opp i foreldremøte, da skaper du konflikter istedenfor å løse dem.

Skrevet

Vel, sønnen din fortjente en støkk og det fikk han.

Anonymous poster hash: 0564e...5d3

Hvordan kan du si det? I hvilken situasjon er det greit at en voksen man stopper et barn alene på veien og kommer med trusler? 

Vil ikke si at dette kvalifiserer som trusler, det er en følelsesmessig reaksjon i affekt fra en far som helt tydelig tror noe alvorlig har skjedd.

Jeg har selv sagt til barn at "Dette skal jeg ikke se skjer igjen- forstått? For da må jeg ta en alvorlig prat med moren og faren din!".

Skrevet

Vel, sønnen din fortjente en støkk og det fikk han.

Anonymous poster hash: 0564e...5d3

Hvordan kan du si det? I hvilken situasjon er det greit at en voksen man stopper et barn alene på veien og kommer med trusler? 

Vil ikke si at dette kvalifiserer som trusler, det er en følelsesmessig reaksjon i affekt fra en far som helt tydelig tror noe alvorlig har skjedd.

Jeg har selv sagt til barn at "Dette skal jeg ikke se skjer igjen- forstått? For da må jeg ta en alvorlig prat med moren og faren din!".

Jeg vet ikke hva han har ment å si, men det er tydelig ut i fra HI at gutten har følt seg truet. Han kommer hjem og er redd for hvem faren skal kontakte; politi, barnevern - en gjeng? 

Og uansett, hvem går ut og snakker direkte og aggressivt med et barn etter kun å ha hørt én side av en historie? I første omgang ville jeg tro man tar kontakt med barnets foreldre eller skolen og får historien på det rene. Dette var ingen alvorlig episode, og da ville jeg aldri oppført meg sånn overfor det andre barnet, ei heller akseptert at noen gjorde det mot mitt barn. 

Skrevet

Min sønn har ikke sagt at han var uskyldig. Siden han har formidlet at han gjorde det og det, så regner jeg ikke med at han holder så mye igjen. Han fortalte det under middagen hjemme før det ble noen sak. Den versjonen jeg fikk høre av ham,stemmer overens med det læreren formidlet. Og den andre gutten som var vitne til begge situasjonene.

Jeg har også sagt til barn at sånn kan man ikke gjøre. Jeg tror jeg må snakke med mamma osv. Men aldri i sinne for å skremme det andre barnet. Og jeg ville latt det andre barnet forklare seg.

Anonymous poster hash: 7e8b8...883

Skrevet

Jeg hadde politianmeldt han for trusler. Man gjør ikke slikt mot et barn også mener han til og med at dette er greit. Han kunne vært ydmyk og bedt om unnskyldning og jeg hadde latt saken ligge. Jeg mener at det ikke handler om å legge seg på samme nivå, men poengtere at det han gjorde er helt uakseptabelt. Spesielt siden han mener det var ok. Lurer på hvilke metoder han bruker i barneoppdragelsen hjemme.

Anonymous poster hash: 7b667...00c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...