Gå til innhold

Hvor lang lunsjpause har deres 1-7 klassinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min førsteklassing rekker så vidt å spise opp en brødskive før de må ut. Frukten er bare å glemme. Ikke snakk om å kose seg med maten. Tror de får 15 minutter jeg.

Anonymous poster hash: 1d142...14d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Istedenfor å lure, spør læreren hvor lang tid de får til å spise. I 1. klasse børde få en halv time.

Anonymous poster hash: aee6a...de7

Skrevet

1.-2. Trinn: 30 min

3.-4. Trinn: 20-25 min

5.-7. Trinn 15-20 min.

Skrevet

De får nok mer enn 15 min!! Det stpr 15 min på planen, men det er veiledende om du skjønner.

Når det er sagt er dette en treningssak. Ofte sitter de små og drømmer seg vekk i spisepausen, dettevmå dere fokusere på hjemme. Har hatt elever som soser bort 30 min spising selv om jeg minner de på å spise

Anonymous poster hash: 3f2ee...36d

Skrevet

20 minutter alle trinn.

Anonymous poster hash: 78dc0...ad0

Skrevet

Istedenfor å lure, spør læreren hvor lang tid de får til å spise. I 1. klasse børde få en halv time.

Nå lurte jeg ikke på hvor lang tid mitt barn har, jeg lurer på hvor lang tid deres barn har.

Skrevet

Nå lurte jeg ikke på hvor lang tid mitt barn har, jeg lurer på hvor lang tid deres barn har.

En halv time

Skrevet

Min tredjeklassing får 30 min til å spise.

Anonymous poster hash: 9bff3...581

Gjest Julia1984
Skrevet

Har læreren sagt 15 min, så må de ut??

Eller tolker du det dithen?

Skrevet

De har 15 minutter til å spise, så må de ut.

De klarer fint å spise to skiver og litt frukt på 15 minutter da.

Anonymous poster hash: 0f78a...66a
Skrevet

2 klasse: 15 spising i klasserommet, så 30 minutter ute - Oslo

Anonymous poster hash: 4f90f...ac6

Skrevet

Barna har 20 minutter på mellomtrinnet (5-7 trinn) og 30 minutter på småtrinnet (1-4). Når de kommer opp til 7. trinn pleier man å korte ned til 15 min slik at barna lærer seg å spise effektivt. De har påfølgende 30 minutter med storefri, så det går mye av skoledagen til pause mtp at de har to mindre frimminutt på hhv 15 min hver eller i løpet av dagen. 

Men de minste må som regel ha 30 min og MYE hjelp på å få i seg maten. Det er ikke uten grunn at de blir lest for frem til 4-5. trinn ;) De store er som regel flinke til å spise effektivt, for da kan de få goder som å se på youtube i matpausen.

Anonymous poster hash: 98189...11b
Skrevet

De har 15 minutter til å spise, så må de ut.

De klarer fint å spise to skiver og litt frukt på 15 minutter da.

Anonymous poster hash: 0f78a...66a

Joda, men det hadde jo vært litt mer koselig om de kunne kost seg litt med maten da. I arbeidslivet har man jo gjerne 30 minutter lunsj, om ikke 45:) Hvorfor skal barna være nødt til å kaste i seg maten liksom. Dessuten..er ikke så lett å spise så fort om man mangler stort sett alle fortennene altså, og de er det en del av i 1. klasse 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...