Gå til innhold

Har alder noe å si i et forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på date i morgen, 1 daten på snart et år.

Han virker kjempe interessert i meg (har snakket på nett, vi har felles bekjente), jeg er nysgjerrig på han og begynner og bli interessert i han og. 

Men så er han 10 år eldre en meg... Er det mye eller på grensen med grei aldersforskjell? (jeg 24 han 34)

Anonymous poster hash: fe222...3cf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det treng ikkje bety noko, kjem an på kva personar de er. Det er viktigare å ha rett kjemi enn rett alder;-)

Skrevet

Det viktigste er at dere er på samme "nivå" når det kommer til interesser og meninger.. 

Når man er voksen synes jeg det ikke spiller noen rolle. Hadde du vært 16 og han 26 hadde jeg reagert. Men ikke den alderen dere er på nå. 

Skrevet

Min mann er like gammel som din, og jeg er åtte år yngre. Vi har det bare så utrolig fint sammen, legger absolutt ikke merke til aldersforskjellen i vårt forholdz bortsett fra at vi har ulike preferanser når det gjelder barne-tv når vi var små, musikk som vi hørte på på ungdomsskolen, osv... ;)

Kjør på, det kan bli så bra! :)

Anonymous poster hash: 5a9df...b81

Skrevet

Får se hvordan det går i morgen, kjenner jeg er nervøs for å dra på date :)

Takk for svar :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg traff min mann på nett når jeg var 21. Han er 12 år eldre enn meg. Mentalt er vi veldig tett, så det er overhodet ikke noe problem. Vært sammen i 7 år nå ;) Lykke til!!

Skrevet

Interesser og livssituasjon har mye mer å si enn alder.

To studenter har ofte mye til felles selv om aldersforskjellen er stor, imens en som har vært hardtarbeidende alenemor i mange år ofte vil ha mer til felles med noen som vet hva det vil si å måtte jobbe....

Anonymous poster hash: 2145c...6d3
Skrevet

Min man er 12 år eldre enn meg. Vi har vært sammen i 10år nå og har det kjempe bra. 

Vi har bare vokst nærmere hverandre med årene. 

Anonymous poster hash: a08df...80f
Skrevet

Det viktigste er at dere befinner dere på samme sted i livet og at dere har samme grunnleggende verdier :) Kos deg på date :)

Skrevet

Må si at min mann er 38 og jeg er 24, så lenge dere er på bølgelengde så kommer det ikke til å være noe problem.

Anonymous poster hash: b4baa...3cd
Skrevet

Du sier ikke noe om hvor gamle dere er, men tenk situasjonen du er 57 og han er 67 - du er 67 og han er 77.....

Har altfor mange kollegaer som har pleiet sine eldre menn til å si at "alder ingen betydning". Min beste venninne har mann som er 13 år eldre. Selv om han er "sprek" har hun fortalt at hun merker det for en stund siden. Hun er nå 40.

Anonymous poster hash: 0b96e...934
Skrevet

Mannen min er 6 år eldre enn meg, og nesten 40 når han ble far for første gang.. Av og til tenker jeg at jeg skulle ønske han var 6 år yngre enn meg i stedet, oi så unge og kule foreldre vi da hadde vært ^_^

Anonymous poster hash: 1efc8...038
Skrevet

Kjæresten min er fem år eldre enn meg og jeg kommer aldri, ALDRI, til å gå tilbake til noen på min egen alder igjen om det mot formodning skulle gå dårlig. Det som har noe å si er jo at dere er på nett.. Syns forsåvidt det er ekkelt med 20 år jenter og 40 år gamle menn, men det er vel en anna diskusjon.

Skrevet

Nå betyr det ingenting, men det kan bety noe når dere blir gamle.

Kjenner til to par hvor det ble et problem i alderdommen, nærmeste naboene her er det 12 år mellom så hun jobbet jo fullt i 10 år mens han var pensjonist og når hun ble pensjonist og ville reise, gå i fjellet osv osv orket ikke han sånt lenger og ville bare sitte i sofaen hjemme.

Men jeg synes du skal leve her og nå, ingen har noen garantier for fremtiden og kanskje er det du som blir pleietrengende når du er 70 mens han går på ski til han er 85. Kos deg på daten i morgen du og ta det som det kommer.

Anonymous poster hash: ca810...66f
Skrevet

De fleste her er nok enig i at det funker fint i hverdagen selv om man har litt aldersforskjell :)

Men...Min mann er 8 år eldre enn meg, og jeg skulle jo aller helst ønske at vi var like gamle... Jeg er i 20 årene og han i 30 årene, og for meg er det helt rart å tenke på at det faktisk ikke er så lenge til han er 40 - en alder jeg selv ikke klarer å relatere meg til i det hele tatt! Jeg merker akkurat det stikker litt...

Merker at mitt energinivå er høyere enn hans, dette kan være litt slitsomt for oss begge :P Og ja, jeg har tenkt på hvordan det vil bli når vi blir eldre...

Noe jeg også merker er at han desverre drar meg også litt opp i åra, så jeg føler meg eldre enn jeg egentlig er... Litt vanskelig å forklare. Men det er bare sånn det er med oss, den aldersforskjellen kan vi ikke gjøre noe med, og det er ikke noe jeg går å tenker så mye på akkurat :P Men i en drømmeverden så er vi like gamle, hehe

Anonymous poster hash: 5da58...3d5
Skrevet

Er den delen når man blir gammel jeg tenker en del på... 

Men får se hvordan det går i morgen ;)

Skrevet

Selvfølgelig har en så stor aldersforskjell betydning, men det trenger ikke å være noe hinder likevel. Man må bare finne ut hvor utfordringene ligger og om det er verdt det.

Mannen min er 12 år eldre enn meg, og vi har det fint sammen, men det merkes. Mer i starten, ettersom jeg var 18 da vi traff hverandre. Nå er jeg 31 og det merkes mye mindre, og vi har jo vokst litt sammen også. :P Men kan tenke meg det merkes mer igjen når vi blir gamle ja...

Anonymous poster hash: 48927...9dc
Skrevet

Alder har ikke noe å si om dere liker hverandre. Meg og min mann er det 11 år mellom, og vi har sammen i åtte år nå.

Min onkel og tante er det 19 år mellomog de har vært sammen i 30 år snart. De er som nyforelska fjortiser enda.

Anonymous poster hash: 96485...5ca

Skrevet

Skulle ønske at jeg hadde møtt min mann nå. For det har noe å si når en er i tenårene. Jeg møtte min som 16åring, og da var det mye usikkerhet fra begges side, og man merker jo at det er 10 år med aldersforskjell i mellom. Men når du er 24, og han 34, så hadde jeg ikke tenkt meg om en gang. Kos deg på date, og lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...