Gå til innhold

Svigers på middag. Noen safe, litt imponerende mattips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigers kommer på middag i helgen. Noen som har tips til noe godt jeg kan servere? Det må ikke være så avansert. Jeg er ikke så flink på kjøkkenet. 

To små barn og fire voksne :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kjører du foliebakt laks med poteter og agurksalat ;) er så enkelt at det kan ikke gå galt..

Skrevet

Steik av den type kjøtt dere liker. Poteter i formen sammen med kjøttet og grønnsaker sammen i formen helt på slutten.

Lag en god brunsaus av kraften i pannen mens kjøttet hviler. Veldig lett å god mat.

Skrevet

Grillmat, bakte poteter og salat

Anonymous poster hash: 1bcdb...1e5
Skrevet

Et godt forslag er kyllingfillet som du fyller med fesrk mozzarella, estragon, salt, pepper og litt parmesanost og så pakker det i bacon. Stek det i ovnen sammen med potetbåter med olivenolje, havsalt, pepper og estragon og server med kokte gulrøtter, erter og brokkoli samt bernaisesaus (og hvitløksbrød om du vil). Lag evt kyllinglår til barna i stedet, det går som regel ned :-)

Anonymous poster hash: 024a4...b4a
Skrevet

Du kan alltids gå for kjøtkaker i brun saus med poteter, erter og tyttebær. Ein sikker vinnar blant store og små, og enkelt å få til :)

Skrevet

Wow! Dere er flinke. Her snakker vi bredt utvalg :-)

Tusen takk for tips. Jeg tror jeg vil henge meg på den fylte baconkyllingen.

Jeg må bare stille mine dumme spørsmål:

Hvor lenge skal kyllingfiletene (ca vanlig størrelse, 150 gram, er det ikke?) stå i ovnen?

Kan jeg ha potetene inni ovnen samtidig med kyllingen? (På slutten regner jeg med...potetene skal vel stå lenger?!).

Sist men ikke minst: Hva skal evt. stå øverst av kylling og poteter?

Skrevet

Min svigermor er 85 år og elsker få mat hun aldri har smakt før, så her har alt fra lasagne til taco og hjemmelaget kyllinggryte med i hennes øyne "rare" grønnsaker som squash og sopp falt i veldig god jord.

Ville aldri tatt sjansen på å servere henne steik, kjøttkaker eller annen norsk tradisjonsmat, der er hun vanskelig å overgå.

Anonymous poster hash: 27912...fc3
Skrevet

Hmm - Er ingen stor kjøkkenskriver, men har alltid suksess med svinefilet - marinere dem i god tid (døtt olje i en brødpose (en utenpå som sikkerhet) Stapp oppi litt urtekrydder, hvitløkspepper og noe salt. Husk å snu dem litt underveis (i kjøleskapet). Grill herligheten og server med salat og maiskolber + enten bakte poteter, potetsalat eller båtpoteter e.l. + saus

Anonymous poster hash: 43376...ac3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...