Gå til innhold

Flere med barn som blir veldig plaget ved tannfrembrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min har smerter i minst tre uker, og de siste dagene er han gretten fra morgen til kveld (på natten også..). Nå har han alltid vært mye våken/våknet mye på natta, så kanskje er det ikke bare tenner. Men vi ser jo merkbar endring rett etterk at tanna har brutt frem. Da våkner han bare et par ganger i løpet av en natt.

Han har fått paracet, men det syns jeg hjelper lite. Har prøvd ibux, som skal hjelpe bedre, og det har nok hjulpet litt - våknet bare fire ganger. Men uansett kan jeg jo ikke gi han i hjel med smertestillende, det er bare til de nettene hvor vi er i ferd med å måtte legges inn alle man på grunn av lite søvn.

Bare jeg som har unger som sliter sånn? Eldste slet også mye med tenner, og begynte første å sove hele natten gjennom da han fikk siste tann. Dvs at vi har drøye åtte måneder igjen før vi kn regne med å sove noe særlig mer enn to timer ad gangen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Første gang min snuppe har vært plaget faktisk. Hun har hatt feber siden torsdag, som ga seg i går, og i går begynte hun å være tydelig plaget av noe i munnen. Vet ikke om feberen er pga tennene, eller om det er en forkjølelse... :unsure: ?

Har ihvertfall prøvd paracet igjen nå. så håper på det beste :)

Skrevet

Begge våre har fått tenner tidlig og hatt utrolig mye plager og lite søvn. Gir Paracet når det må til. Det hjelper som regel. Ellers er en klut skylt i kaldt vann populær på dagtid. Det er et mareritt når de er så plaget. Kun toårsjekslene igjen nå, så er vi ferdige! ;)

Anonymous poster hash: 289fc...13d

Skrevet

Min yngste er veldig plaget ved tannfrembrudd. Mye våken på natterstid. Surkete og spiser lite på dagtid. Helvettes tenner... Bare 10-15 igjen.... Blæh

Skrevet

Vi hadde god hjelp av homeipatimedisinen Camomilla c30.

Jada...noen tror og noen tror ikke, men funket her i huset.. ;)

Anonymous poster hash: 32e49...175

Skrevet

Har prøvd. Mulig det funket litt, men ikke nok til at jeg tror det kan ha vært tilfeldig (jeg er egentlig veldig skeptisk, men er/var desperat). Og nå har jeg ingen flere piller, og vil ikke betale 800 for ny time.. Men bra dere fant noe som funket! Tenner er noe herk..

Vi har 5 pluss toårsjeksler igjen..

Skrevet

Her er det fortenner på gang for tiden. De nede kom uten problemer, men nå er det de oppe sin tur. Sutrete, klengete, null matlyst annet enn pupp og fruktmos på dagtid. En time (toppen!) søvn om gangen på natten. Hadde nettopp avvent nattamming og han rakk å sove natta gjennom to ganger før dette. Nå er det samsoving, amming, byssing, dentinox osv..hele natten (sliten!!). Skal prøve paracet i kveld hvis det ser ut til å bli samme leksa... Han er for øvrig 10mnd, så får liksom ikke gitt kald smokk, klut eller lignende..han klarer ikke å koble hvorfor han våkner og har vondt, eller at de tingene jeg tilbyr kanskje kan hjelpe :-(

Skrevet

Jeg vet det er skikkelig ondskapsfult, men dere aner ikke hvor GLAD jeg er for at vi er flere!

Skrevet

Har prøvd. Mulig det funket litt, men ikke nok til at jeg tror det kan ha vært tilfeldig (jeg er egentlig veldig skeptisk, men er/var desperat). Og nå har jeg ingen flere piller, og vil ikke betale 800 for ny time.. Men bra dere fant noe som funket! Tenner er noe herk..

Vi har 5 pluss toårsjeksler igjen..

m

Pillene kan dere kjøpe selv på enkelte apotek ;)

Skrevet

He, he... Ja. Er deres barn også høysensitive på andre ting? Alt fra en rukke på sokken, smule i sofaen, noen som krangler i bhg etc.? Vår ene var en ekstremt high need baby og nr to scorer høyt også. Er det en sammenheng kanskje? Rødhårede har f.eks. høyere smerteterskel enn andre. (Våre er blonde). Rart med gener. ;)

Anonymous poster hash: 289fc...13d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...