Gå til innhold

BH-størrelse- forvirret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virret meg inn på en undertøysbutikk i dag, og før jeg rakk å blunke hadde jeg blitt målt og dama hadde plukket fram en BH. I en alder av 34 år, har jeg faktisk aldri blitt målt og har alltid vært sikker på min størrelse: 75 A. Har også alltid handlet billig undertøy på HM etc. Men dama mente at jeg har 65DD! Skjønner ikke dette jeg, hva betyr "DD"?? Trodde D-cup betydde STORE pupper, men jeg har te-poser og jeg er ikke akkurat barmfager... Noen som kan dette?

Anonymous poster hash: a63a7...1c1
Skrevet

En 65DD er vel det samme som 75 A, bare at du da er smalere rundt selve brystet..

Nei, jeg vet ikke, bare tror.. :P

kan jeg spørre om det var en kjedebutikk eller en lokal butikk? Har lyst å måle selv og, og kjøpe ordentlige bher, istede for billige på HM.

Anonymous poster hash: 5841a...896
Skrevet

Change har sine egne størrelser som er mye mindre enn andres... Jeg er vanligvis en 75D/E men der må jeg ha 75G.

Går du ned i omkrets må du dessuten opp i skålstørrelse.

Anonymous poster hash: 04383...09f
Skrevet

Jeg trodde jeg brukte 75C helt til jeg var 22 (som var nettopp!). Den størrelsen "alle" bruker - eller, den størrelsen alle tror de skal ha. 

Jeg også ble målt til 65DD, men tror jeg må øke cup'en, for det er trangt! 
Men størrelsen vil ikke si STORE pupper. Jeg har vel litt større enn normalt for min størrelse rundt livet. 
Husk at når livvidden går ned, går cup'en opp! ;) 

Skrevet

Jeg kjøper bare bh`er på change og det er litt mindre i størrelsene, men de sitter sikkelig og puppene får et pent løft, gode solide bøyler og mye bedre kvalitet enn på billig butikker. Jeg får heller ikke plass til mine bryst i en hmbh for den del :P En helt ny verden syns jeg :)

Jeg bruker 80 H/I alt etter som hvilken type jeg kjøper. Kjøpte H sist og puppene tyter litt over, ennå jeg sa at jeg måtte ha 80I til damen som skulle ha på meg en 90F..Ikke alle som er like flinke på de butikkene.. mnmn..

Og 65 DD er ikke så stort. Det har mye med hvor stor du er rundt også :)

Skrevet

Det er nok riktig det som er målt :) Vanlige butikker som H&M har minste størresle 70A og har lite av "dobble" bokstaver, dermed er det også vanskelig å finne en bh som sitter riktig for de fleste. Jeg har også alltid handla på H&M og brukt 70A, da jeg fikk et barn og skulle amme ville jeg ha en god amme-bh og tok en tur til Change, ble ganske målløs da de målte meg til 65G! Men den var god, nå når jeg ikke ammer er jeg nede igjen i en 65B/C. 

Anonymous poster hash: b5175...1d2
Skrevet

Virret meg inn på en undertøysbutikk i dag, og før jeg rakk å blunke hadde jeg blitt målt og dama hadde plukket fram en BH. I en alder av 34 år, har jeg faktisk aldri blitt målt og har alltid vært sikker på min størrelse: 75 A. Har også alltid handlet billig undertøy på HM etc. Men dama mente at jeg har 65DD! Skjønner ikke dette jeg, hva betyr "DD"?? Trodde D-cup betydde STORE pupper, men jeg har te-poser og jeg er ikke akkurat barmfager... Noen som kan dette?

Mål deg selv igjen da vel, det er ikke så vanskelig.

CM rundt under bysten og gå ned til nærmeste størrelse (feks så er 74cm  da størrelse 70 og ikke 75).

http://www.kappahl.no/category/estore/artiklar/dame/guides/bhguide/storrelsesguide/

De fleste damer går i for stor omkretsstørrelse og for liten cup, så du er i tilfelle ikke den eneste om gjør det :-)

Skrevet

Aha, der ble jeg litt klokere:) Den sitter veldig bra, og framfor alt slipper jeg at den sklir opp i ryggen som de andre har gjort. Var Change jeg var på forresten:) Betalte 500:- og for den prisen hadde jeg fått mange på salg på HM, men kvaliteten virker å være mye bedre som en over også sa. Tror heller jeg vil ha et par gode BH-er enn mange som ikke sitter bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...