Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #26 Skrevet 26. august 2013 Jeh kontaktet bv for mange uker siden. Ville bare se hva dere svarte først, tydelig at dere tror at narkotika ikke er så ille. Det viste seg at ting var mye værre enn jeg trodde. Han var voldelig, hun turte ikke si det til noen. Barna fikk ikke mat, han både selger og bruker stoff. Så fint at dere ville latt denne familien lide Anonymous poster hash: 89f21...b5d Dust. Hva oppnådde du med dette da? Du ga jo ikke akkurat mange/riktige opplysninger i hovedinnlegget ditt. Da kan du jo ikke forvente en fruktbar diskusjon. Ja ja, håper vi har klart å underholde deg da Anonymous poster hash: 10e87...377 Det var jo de opplysningene jeg hadde når jeg meldte til bv. Og dere narkotika tilhengere ville naturligvis ikke melde til bv Anonymous poster hash: 89f21...b5d
Iiiiik Skrevet 26. august 2013 #27 Skrevet 26. august 2013 Hvis mor er deprimert, far er rusmisbruker og barna er vanstelt og sjuskete - da ville jeg først tilbudt moren å finne ut av hvordan hun kan bedre familiesituasjonen. Takker hun nei, ville jeg nok tatt kontakt med barneverntjenesten. Hvis det er så ille som du beskriver det, vil jeg tro at barnehage/skole også merker at barna ikke følges godt nok opp. Det tror ikke jeg. Barnehager og skoler melder alt for sjeldent. Tenk bare på Kristoffer saken da alle visste at det var noe, men ingen tok på seg ansvaret. Det er typisk menneskelig psykologi å tenke at når noe er så synlig så er det sikkert noen andre som tar tak i det Anonymous poster hash: 05031...e38 Jeg sa ikke at jeg trodde de ville ta tak i det, jeg sa at de sikkert har merket noe hvis det er så ille. En bekymringsmelding ville utløst at bv tj innhentet opplysninger og dette ville gjort det mulig å finne ut av om HIs vurdering av situasjonen var riktig. Til deg HI - hatten av! Dette er virkelig dagen for å vise at ingen andre enn en selv her inne har vett i knollen.
beibilykke Skrevet 26. august 2013 #28 Skrevet 26. august 2013 Latterlig teit tråd av deg HI... først spør du etter meninger, så går du totalt i forsvarsmodus når noen påpeker at de kanskje ikke mener det er grunnlag alene til bekymringsmelding, og så kommer du med en idiotisk påstand om at du egentlig vat denne familiens reddende engel.. gadd ikke lese alt men syns bare det ble lytt "tynt" og oppdiktet fra din side... Barna fikk ikke mat pga farens kola problem i helgene?? Herrejemeni.så både far og MOR (som du liksom er så god venninne med, mtp at hun betrodde seg til deg) er ikke skikket som foreldre??.. men du hang deg opp i faren og hans problem. Du har virkelig ikke satt deg inn i hvordan barna måtte hatt det.det er nemlig det en bekymringsmelding er ment for skjønner du. OMSORGEN for barna. Ikke hva far gjør på fest...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #29 Skrevet 26. august 2013 Jeg synes det er mye verre at far er voldelig og det at barna ikke fikk mat enn det faktum at far bruker narkotika. Det betyr ikke at jeg godtar det. Noen må ha sett/hørt noe til volden? Eller visst at barna ikke fikk mat? Bra at denne tragedien ble oppdaget og at barna (og moren?) nå får hjelp. :-) Anonymous poster hash: d175c...571
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #30 Skrevet 27. august 2013 Kjempebra at du meldte til bv. Litt teit tråd da men.. kunne heller ha skrevet til info. ikke så gøy å vite man har brukt tid på å gi overveide svar når du ikke trenger råd. Men supert at du meldte, mange som kvier seg for det og lar være.. finner unnskyldninger og bortforklarer at det ikke er så ille Anonymous poster hash: 05031...e38
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #31 Skrevet 27. august 2013 Ikke legg deg opp i andres liv, og ikke lag problemer for moren hvis du ikke vet sikkert. Anonymous poster hash: 6ae68...631
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #32 Skrevet 27. august 2013 Ikke legg deg opp i andres liv, og ikke lag problemer for moren hvis du ikke vet sikkert. Anonymous poster hash: 6ae68...631 Hva med barna da? Det at det er mye alkohol er jo en bekymring i seg selv. Hvis alle skulle vært 100% sikre før de meldte så ville det gått tilbake til slik det var da jeg var liten, alle så, men ingen meldte. Jeg tror mange av de som er nagative til å melde her har blitt meldt selv, men det er ingen grunn til å lukke øynene. Men de kjenner seg nok godt igjen i de voksnes følelser, ikke i hvordan barna kan ha det. Vet faktisk om foreldre som har blitt fratatt barna, men ikke selv skjønner at det kunne være noen som helst grunn til det... selvom det er ganske tydelig for andre. Ikke alle har selvinnsikt Anonymous poster hash: 05031...e38
Gjest Julia1984 Skrevet 27. august 2013 #33 Skrevet 27. august 2013 Ikke legg deg opp i andres liv, og ikke lag problemer for moren hvis du ikke vet sikkert. Anonymous poster hash: 6ae68...631 Skremmende holdning du har. Så hvis du vet eller tror en familie lider, barn blir vanskjøttet....så bryr du deg ikke fordi "du ikke legger deg oppi andres liv"? Det er BRA at det finnes folk som BRYR seg spør du meg....handler om å ta ansvar når man ser at folk ikke har det bra!!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #34 Skrevet 27. august 2013 Skremmende at så mange av dere ikke ville kontaktet bv!! Veldig bra at du kontaktet bv og fulgte magefølelsen din. Anonymous poster hash: 50ff2...e9b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #35 Skrevet 27. august 2013 Hvis faren misbruker ulovlige narkotiske stoffer OG mor er deprimert, samt dårlig stell av barna er det vel grunn til å være bekymret på barnas vegne? Anonymous poster hash: 5eb49...ef1
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #36 Skrevet 22. september 2013 Det virker som om noen er av den oppfatning at det å bruke kokain er det samme som å ta seg en øl i helgen. Dette er ikke riktig, og med tanke på senskader og psykiske skadevirkninger som kan komme som følge av tunge narkotiske stoffer er dette helt klart noe alle burde tatt litt mer alvorlig. Det er bedre å melde fra en gang for mye, enn en gang for lite. For det første er det ikke bra for hverken en selv eller menneskene rundt seg, for det andre er det ulovlig og for det tredje så skal en faktisk også være et godt forbilde. Itillegg til alle skadevirkningene som kan komme som følge av narkotiske stoffer. Jeg er også overrasket over at så mange ville unnlatt å melde ifra. Anonymous poster hash: defaf...e8a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #37 Skrevet 22. september 2013 Ho har sakt det sjølv. Er de forå lyge på gubben. Anonymous poster hash: 9d1af...463
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #38 Skrevet 22. september 2013 Jeg er IKKE overrasket over at så mange ville latt vær å melde...men så har jeg jobbet i barnevernet noen år da. Anonymous poster hash: 5aefe...666
Gjest ronja røverdatter Skrevet 22. september 2013 #39 Skrevet 22. september 2013 Det var vel ingen her som sa at de ikke ville ha gjort noe, men noen ville, med rette, vurdere flere muligheter enn å kontakte barnevernet. (Med unntak av en kanskje) Jeg ville ikke ha kontaktet barnevernet BARE fordi samboeren til venninnen min brukte kokain i helgene. Jeg ville nok først sett om min venninne med hjelp og støtte fra venner og familie kanskje, kunne gjøre ting med situasjonen selv, vurdert om det var andre ting i tillegg til kokain som ligger bak her osv. En deprimert mor og sjuskete barn kunne være en medvirkende faktor til at jeg ville ha kontaktet barnevernet. Hadde jeg valgt å ikke kontakte barnevernet, ville jeg nok ha fulgt veldig godt med framover for å se om jeg burde ta andre grep.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå