Gå til innhold

Melde til barnevernet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bekjent som har en samboer som også er far til hennes 3 barn. Denne faren bruker kokain i helgene. Jeg tror ikke hun bruker det da. Hvor lenge sitter kokain i blodet om han tar urin eller blodprøve?

Og ville dere meldt til bv. Barns er fra 3 mnd til 6 år

Anonymous poster hash: 89f21...b5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja selvfølgelig

Anonymous poster hash: f9a55...fb0
Skrevet

Jeg har en bekjent som har en samboer som også er far til hennes 3 barn. Denne faren bruker kokain i helgene. Jeg tror ikke hun bruker det da. Hvor lenge sitter kokain i blodet om han tar urin eller blodprøve?

Er dette noe du vet med 110% sikkerhet da? Eller er du en typisk bygde-slarve kjerring som liker å tro på rykter?

Anonymous poster hash: 37162...033

Skrevet

Er dette noe du vet med 110% sikkerhet da? Eller er du en typisk bygde-slarve kjerring som liker å tro på rykter?

Anonymous poster hash: 37162...033

Ikke noe bygd dette. Hun har sagt til meg selv

Skrevet

Nå kan jeg ingenting om rusmidler, men er det noe verre (eller bedre) om denne faren hadde drikket seg dritings ? Hadde du da ringt Bv? For så lenge noen(moren) ivaretar barna, og barna ikke er skadelidende, hvorfor dra inn barnevernet? 

Anonymous poster hash: 4d223...029
Skrevet

Ja. Altfor mange foreldre idag synes det er greit å bruke i helger om barna ikke er der. Jeg hadde meldt ifra, og jeg håper foreldre som føler seg truffet her tenker seg to ganger om neste gang de skal på fest. Tenk hva dere risikerer.

Anonymous poster hash: 8344b...f4d

Skrevet

Fordi ettervirkninger av stoff i ny og ne er mye mer alvorlig enn ettervirkninger av alkohol på en fest i ny og ne. Ekstremt stor forskjell, og det er skremmende at folk ikke har kunnskap nok om dette. Det kommer jo frem her i svaret ditt f. eks. at du ikke er opplyst nok. Hilsen eks-bruker av narkotika, som nå heller tar seg litt alkohol på et par sjeldne fester.

Anonymous poster hash: 8344b...f4d

Skrevet

Nå kan jeg ingenting om rusmidler, men er det noe verre (eller bedre) om denne faren hadde drikket seg dritings ? Hadde du da ringt Bv? For så lenge noen(moren) ivaretar barna, og barna ikke er skadelidende, hvorfor dra inn barnevernet?

Hva vet du om hvordan barna og mor har det? Hun er deprimert, barna ser skjeldent stelt ut.

Skrevet

Du er vel en som bruke det

Skrevet

Nei herregud, det får være måte på til hysteri! Litt kola på fest er ganske vanlig og IKKE grunn til bekymringsmelding alene, dersom det ikke er flere faktorer som gjør at du er bekymret da.

Anonymous poster hash: 10e87...377
Skrevet

Om faren her hadde gjort dette med barna tilstede hadde det vært en anna sak, selv om jeg ikke syntes at å gjøre det i helgene er så smart heller så er det ikke på bekostning av barna.

Om moren er deprimert er det vel viktigere å få henne til en psykolog eller lignende så hun blir fin igjen.

Anonymous poster hash: f9361...b13
Skrevet

Hvis hun har sagt det selv til deg, så er dere vel såpass gode venner at du kan spørre henne om hva hennes tanker rundt dette er? Og om hun selv bruker? Kanskje hun allerede er i kontakt med bv?

Hvis dama er deprimert så er det vel først og fremst viktigst at hun får hjelp (-psykolog? helsesøster?) istedet for enda en ting å deppe over.

Går utifra at barna ikke lider?

Ser det nevnes shabby klær, hva legges i det?

(Mine barn kan se temmelig shabby ut etter en dag i barnehagen, eller en tur i hagen,..)

Anonymous poster hash: d175c...571

Skrevet

Bruker han kokain hver helg, eller er det litt en gang i blant? Ville ikke meldt i første omgang. Konfronter faren og fortell han at du vet om hans helgeeskapader, og at du ikke synes noe om det....Fortell han også at mor er deprimert og at barna er lite ute. Dette høres ut som en dysfunksjonell familie som kunne trengt hjelp, og at du vurderer å kontakte barnevernet. Om du ikke ser endringer, ville jeg absolutt kontaktet barnevernet om barna ikke blir ivaretatt, og har det slik du beskriver.

Ellers tror jeg det er langt verre å vokse opp med psykisk syk mor enn en far som bruker kokain i ny og ne når barna ikke er tilstede...

Anonymous poster hash: 74643...0b2
Skrevet

Helt utrolig at så mange støtter narkotikabruk

Skrevet

Bruker han kokain hver helg, eller er det litt en gang i blant? Ville ikke meldt i første omgang. Konfronter faren og fortell han at du vet om hans helgeeskapader, og at du ikke synes noe om det....Fortell han også at mor er deprimert og at barna er lite ute. Dette høres ut som en dysfunksjonell familie som kunne trengt hjelp, og at du vurderer å kontakte barnevernet. Om du ikke ser endringer, ville jeg absolutt kontaktet barnevernet om barna ikke blir ivaretatt, og har det slik du beskriver.

Ellers tror jeg det er langt verre å vokse opp med psykisk syk mor enn en far som bruker kokain i ny og ne når barna ikke er tilstede...

Det er vær eneste helg og han forsvinner da inn i sin egen verden langt uti uken pga dette. Barna kunne like gjerne ikke hatt en far, de hadde nok hatt det bedre da

Skrevet

Helt utrolig at så mange støtter narkotikabruk

at man mener det finnes andre måter å hjelpe familien fremfor å kontakte BV, er ikke ensbetydende med at man støtter narkotikabruk!

Skrevet

Ellers tror jeg det er langt verre å vokse opp med psykisk syk mor enn en far som bruker kokain i ny og ne når barna ikke er tilstede...

Det er vær eneste helg og han forsvinner da inn i sin egen verden langt uti uken pga dette. Barna kunne like gjerne ikke hatt en far, de hadde nok hatt det bedre da

Huff, da hadde jeg nok snakket med mor og prøvd å få henne til å forlate denne mannen, og søke hjelp med sine lidelser i første omgang. Har mor et støtteapparat (familie, nære venner) i nærheten som kan bistå henne? Kankje du kan få henne til å forstå at barnevernet kan hjelpe familien å komme på rett kjøl, og oppmuntre henne til selv å ta kontakt med dem?

Skrevet

Hvis mor er deprimert, far er rusmisbruker og barna er vanstelt og sjuskete - da ville jeg først tilbudt moren å finne ut av hvordan hun kan bedre familiesituasjonen. Takker hun nei, ville jeg nok tatt kontakt med barneverntjenesten. Hvis det er så ille som du beskriver det, vil jeg tro at barnehage/skole også merker at barna ikke følges godt nok opp.

Skrevet

Bruker han det når han er sammen med barna da?

Anonymous poster hash: 05031...e38
Skrevet

Jeh kontaktet bv for mange uker siden. Ville bare se hva dere svarte først, tydelig at dere tror at narkotika ikke er så ille. Det viste seg at ting var mye værre enn jeg trodde. Han var voldelig, hun turte ikke si det til noen. Barna fikk ikke mat, han både selger og bruker stoff.

Så fint at dere ville latt denne familien lide

Skrevet

Barnevernet vil nok vurdere å gå inn med hjelp til familien dersom du melder. Ville helt klart gjort det hvis jeg var deg. Tenk så fælt å leve med å tenke på om du burde ha gjort noe den gangen, men ikke gjorde noe. Det er aøt for få som melder fordi de tenker at det kanskje ikke er så ille. 

Hilsen barnevernpedagog. 

Skrevet

Hvis mor er deprimert, far er rusmisbruker og barna er vanstelt og sjuskete - da ville jeg først tilbudt moren å finne ut av hvordan hun kan bedre familiesituasjonen. Takker hun nei, ville jeg nok tatt kontakt med barneverntjenesten. Hvis det er så ille som du beskriver det, vil jeg tro at barnehage/skole også merker at barna ikke følges godt nok opp.

Det tror ikke jeg. Barnehager og skoler melder alt for sjeldent. Tenk bare på Kristoffer saken da alle visste at det var noe, men ingen tok på seg ansvaret. Det er typisk menneskelig psykologi å tenke at når noe er så synlig så er det sikkert noen andre som tar tak i det

Skrevet

Jeh kontaktet bv for mange uker siden. Ville bare se hva dere svarte først, tydelig at dere tror at narkotika ikke er så ille. Det viste seg at ting var mye værre enn jeg trodde. Han var voldelig, hun turte ikke si det til noen. Barna fikk ikke mat, han både selger og bruker stoff.

Så fint at dere ville latt denne familien lide

Dust. Hva oppnådde du med dette da? Du ga jo ikke akkurat mange/riktige opplysninger i hovedinnlegget ditt. Da kan du jo ikke forvente en fruktbar diskusjon. Ja ja, håper vi har klart å underholde deg da  :blink:

Anonymous poster hash: 10e87...377

Skrevet

Ja synes du bør melde til bv. Jeg hadde ihvertfall gjort det.

Skrevet

Jeg mener at om man er bekymret og mener noe ikke henger på greip er man pliktig til å melde i fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...