Gå til innhold

Samværsavtale som ikke overholdes.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far skulle ha denne helgen men spurte om å få bytte til neste, og i dag får jeg beskjed om at det ikke passer å ha samvær i helgen som kommer heller. Er det ingenting jeg kan gjøre for å få ham til å ha sine helger med vår datter?

Anonymous poster hash: 93a81...61b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far skulle ha denne helgen men spurte om å få bytte til neste, og i dag får jeg beskjed om at det ikke passer å ha samvær i helgen som kommer heller. Er det ingenting jeg kan gjøre for å få ham til å ha sine helger med vår datter?

Nei, som regel så er det ingenting å gjøre med det.. Fedrene slipper for billig unna ansvaret sitt, sånn er det bare.

Anonymous poster hash: e8bfc...d54

Skrevet

Du kan la han betale for det

Anonymous poster hash: faf6e...f67
Skrevet

Han betaler jo barnebidrag ut ifra hvor mye han tjener og hvor mye han har barnet, så om han ikke har barnet så kan du kreve mer i barnebidrag.

Anonymous poster hash: a0879...7dc
Skrevet

Jeg får bidragsforskudd siden han nå går på aap og ikke har bidragsevne, så søke om mer bidrag nytter ikke.

Skrevet

Da hadde jeg sagt enten møter han opp de helgene han skal ha samvær, ellers så kuttes det helt ut med tanke på barnet som kanskje går og gleder seg til og se faren, mens han aldri møter opp.. Kutt det ut noen mndr så kanskje han skjerper seg..

Anonymous poster hash: a2165...e87
Skrevet

Har det på samme viset her... Far med aap og to barn på 5 og 7 år som han har når det passer han... :/ Nå sier han at han skal flytte 70 mil unna. Like greit tenker jeg. Så slipper ungene skuffelsen...

Anonymous poster hash: c3cf4...77b

Skrevet

hadde tatt det opp med han, og rett og slett sagt at så lenge han ikke kan holde avtaler så gjelder ikke samværsavtalen. barnet går jo sikkert å gleder seg til at far skal komme.

Skrevet

Nei, som regel så er det ingenting å gjøre med det.. Fedrene slipper for billig unna ansvaret sitt, sånn er det bare.

Anonymous poster hash: e8bfc...d54

Her i huset er det annerledes!  

Jeg er samboer med en som har en datter fra et tidligere forhold og som bor fast hos oss. Skal egentlig være annenhver helg hos mor, annenhver jul og fjorten dagers sammenhengene sommerferie. Mor bor bare 15 minutter unna oss med sin nye familie, men jenta har de siste årene vært minimalt hos moren. Ikke alle helgene hun skulle vært og kun en helg i hele sommer. I julen var hun kun første juledag hos moren. Moren unnskylder dette med at hun dessverre ikke har plass til å ha henne på overnatting (hun har to yngre barn med en annen mann som tar plassen), men hun har heller ikke tatt initiativ til å ha henne på dagsbesøk heller. Og når jenta ringer sin mor har hun nesten aldri tid å prate med henne. Ikke betaler hun bidrag heller. Hvilken mor ønsker ikke å ta vare på og forsørge sitt eget barn ?

Jeg er "bare" stemor som har hatt ansvar for denne flotte jenta i snart 8 år og jeg tror jeg er mer interessert og glad i denne jenta enn moren noengang kommer til å bli dessverre :/

Så det er nok ikke bare fedre som ikke tar ansvar!!

Skrevet

Enig med hun over. Finnes faktisk mødre også som ikke bryr som egne barn, hvor hjerterått kan det bli:(

Kjenner selv en mann som har en sønn med eksen. Moren har alltid alle slags unskyldninger for å bytte helger, ferier osv. F.eks sist jul skulle hun egentlig være med barnet sitt i julen, men fant ut at hun heller ville reise på ferie med den nye typen uten barnet sitt i julen. I JULEN liksom...forstår det ikke...stakkars barn

Er selv blitt singel nå. Her har ikke samværet startet enda, men har sagt klart i fra til far at det blir ny samværs avtale om far ikke holder avtalene sine, noe jeg tror han gjør, men greit å ha regler på det. Han tjener forresten veldig mye, så om han ikke holder avtalene så får han betale enda mer enn han allerede gjør, da blir det snakk om 10-13 tusen per måned, og det tror jeg ikke han er interessert i heller-

Anonymous poster hash: 3c5c8...e4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...