Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Jeg er dø på sofaen idag. Dagen har vært stress,stress,STRESS!begynte med stress på morgenen for å få sønnen (13 mnd) avgårde i bhg. 1 min før vi skulle ut døra bæsja han, så var det inn på badet og skifte bleie. 5 min på etterskudd, det er mye på morgenen! Så levere han, stresse avgårde til toget, jobbe rævva av meg på jobb, stresse meg avgårde til bhg for å hente, lage middag med en hylende og utålmodig rundt beinet, aktivisere, rydde av bordet i mellom slagene, så leketid, så dusjing og kveldsgrøt og litt mer leking før han nå har lagt seg. Tenker på nr 2 nå, men hvordan i all verden skal det gå i mitt allerede stramme tidsskjema?? Hvor slitsomt er det egentlig med to tette? Skjønner ikke at det kan gå i det hele tatt! Anonymous poster hash: cd812...cef
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Jeg har tvillinger, gikk i ett de første tre åra. Aldri mer. Anonymous poster hash: 96716...3bc
☆☆☆ Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Håpar svaret er "ikkje slitsomt i det heile tatt".
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Jeg har tvillinger, gikk i ett de første tre åra. Aldri mer. Anonymous poster hash: 96716...3bc Det kan jeg tenke meg!! Jeg er i "faresonen" for tvillinger da det er mye toeggede tvillinger på morssiden! Å herregud, tenk 3 tette! Jeg dævver! Anonymous poster hash: cd812...cef
Gulljnta Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Synes det var slitsomt helt til minste ble over 2 år. Men jeg var fulltidsstudent og hadde ikke permisjon med minste, så fikk liksom aldri slappet av eller hentet meg inn igjen etter fødselen. Nå skal jeg ha nr 3 og minste er nettopp fylt 3 og eldste er 4... Gruer meg
Gjest 2prinsesser11&12 Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Har to tette, 17 mnd mellom dem, og i morgen blir yngste 1 år <3 1 er som ingen og 2 er som 10? Det sies, men jeg har ikke opplevd det enda. Jeg synes faktisk at det har gått over all forventning! Skal sies at det er de dagene hvor man helst bare skulle lagt seg igjen, men de dagene er de mest sjeldne. Nå har vi vært så heldige at eldste sov natten gjennom fra hun var 3 uker, og yngste fra dag 1. Ikke vært noe problemer med å få eldste ut av trassen de få gangene det skjer, altså 1-2 ganger ila mnd Jentene er kjempe snille og enkle å ha med å gjøre egentlig. Angrer ikke et sekund på at vi valgte å få to så tette <3 Ikke har det vært noe sjalusi fra storesøsters side heller Jeg har ikke jobb, men studerer via nett, så jeg har gått hjemme med begge to - noe jeg heller ikke angrer et sekund på. Men må innrømme at jeg gleder meg litt til at eldste får bhg-plass
3 på rad Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Jeg har to tette, 15 mnd. forskjell og har ikke syntes det har vært slitsomt før nå, men minste er 17 mnd og jeg har termin med nr 3 om 13 dager. Jeg er hjemme med begge og eldste har vært på overnatting en natt og det var da jeg fødte nr 2. Nå er jeg en av dem som stortrives som husmor, men vi er jo alle forskjellige. Gleder meg veldig til å få overstått dette svangerskapet og klare og leke og herje med barna igjen og selvfølgelig hilse på lillesøster..
Dorrimor ♂♂ Skrevet 26. august 2013 #8 Skrevet 26. august 2013 Ja det har vært VELDIG slitsomt!! Men nå er yngste to år om noen uker, og begynner å kjenne uttellingen på dette da de alltid har en å leke med.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Ok, ja, alt går når man må tenker jeg og Godt å høre at ikke alle syns det har vært sykt slitsomt, men blir nok desverre veldig slitsomt for meg tror jeg som jobber 100 % og sønnen på 13 mnd er veldig aktiv, sover aldri natta gjennom, ekstremt mammadalt og trass allerede Får vel bare hoppe i det og holde ut de neste 3 åra.. Orker ikke spedbarnstiden om mange år igjen, tenker at det er best å samle det selv om livet blir sykt hektisk de neste åra. Hi Anonymous poster hash: cd812...cef
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #10 Skrevet 26. august 2013 Du tilpasser deg, også går det greit. Du setter på vekkerklokka en halvtime tidligere om morgenen (og legger deg tilsvarende tidligere om kvelden) og slipper stresset om morgenen. Du legger listen lavere for hvor mye du egentlig trenger å gjøre i løpet av en uke, og prioriterer de tingene som er viktigst og dropper resten. Du betaler en vaskehjelp for å skrubbe dusjen og vaske under sengen to ganger i måneden, også tar du bare en overfladisk kattevask innimellom selv. Du legger listen lavere for hvor ryddig og rent det egentlig trenger å være til enhver tid. Du lærer deg å planlegge bedre, kjøper en stor kalender og skriver ned alt mulig så du ikke glemmer ting. Jeg fikk selv fire barn på 7,5 år, og når jeg ser tilbake på småbarnstiden skjønner jeg ikke hvorfor jeg ble sliten, da henter du jo bare barna i barnehagen og har resten av ettermiddagen/kvelden hjemme. Nå har jeg tre på skolen og en i barnehagen og det er en helt vannvittig logistikk, det er lekser, vennebesøk, barneselskaper, trening, kamper osv osv osv Det går helt fint skal du se, men slitsomt til tider, det er det. Jeg jobbet selv 100% før, mellom og i mine svangerskap, men da jeg hadde fått nr fire gikk jeg ned til 80%. Anonymous poster hash: d3a93...410
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå