Gå til innhold

Dere som spiser mye fisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva spiser dere ? Trenger tips da det bare går i laks her.

Si gjerne om dere kjøper fersk eller frossen, og hva dere betaler :)

Anonymous poster hash: f6f55...66c

Skrevet

Kjøper 50/50 fersk og frossen. Skal jeg ha kveite, røkt torsk og torskefileter går jeg alltid for fersk.

Laks og sei kjøper jeg fersk med mindre Salma er på tilbud.

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Poteter

Grønnsaker

Er ikke så oppfinnsom selv jeg :P slenger meg på denne

Skrevet

Kjøper 50/50 fersk og frossen. Skal jeg ha kveite, røkt torsk og torskefileter går jeg alltid for fersk.

Laks og sei kjøper jeg fersk med mindre Salma er på tilbud.

Laks og sei kjøper jeg frossen skulle det være.

Skrevet

Vi spiser ørret, laks, torsk, sei og makrell.

Makrellen fisker vi selv, og helst fersk fisk. Prisene varierer mye, vi ser dessverre ikke på pris:(

Helstekt, ovnsbakt ørret er bare nyyyyydelig.-)

Skrevet

Lyr- fersk ("dyppes" i mel og stekes) )90kr kg? Stort sett den og laksen jeg kjøper

Laks- fersk/frossen Fisker selv og kjøper de frossenpk i butikken

Torsk- fisker selv (koktes/stekes,i grateng) også god den boksen med torske stk fra findus

Flyndre- fisker selv (liker det best stekt med mel som lyren)

Makrell- fisker selv

Aure- fisker selv

Anonymous poster hash: 9fd03...891
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Ørret, laks, torsk og sei er det det går i her. Jeg foretrekker fersk, men de frossne variantene er ikke så verst egentlig. Husker ikke hva jeg betaler for det da :P Vi varierer mellom grønnsaker, pasta, ris, poteter og salater til. En av mine favoritter er å koke opp vanlig fløte med basilikum oppi, tilsetter oppskårne fiskebiter til slutt..noen ganger er jeg litt gal og tilsetter bacon også ;) Denne varianten er veldig god til pasta..og egner seg til alle fisketyper og det passer med både grønnsaker og salater til. Vi blander fiskevariantene innimellom også, og bruker flere typer i røra.. supergodt!!

Skrevet

Lyr, lange, sei, brosme, makrell og torsk fisker vi selv. De blir enten pannestekt, kokt, saltet, tørket, laget i form, fiskegrateng, bakt i ovn (med eller uten folie). Tilbehør er ofte grønnsaker, kokt eller rå. (om det ikke er lagt i formen med fsken). En sjelden gang salat, da ungene ikke liker det så godt Kokte poteter om vi har saus, eller båtpoteter med dipp. Laks bruker vi sjelden, for jeg er ikke så glad i smaken. 

Den ferske fisken som samboeren min får tak i er så god at vi gjør minst mulig med den. 

Skrevet

Fisk kjøper vi svært lite av, vi fisker den selv ;)

Men lager fiskegrateng,serverer med poteter,grønnsaker og smeltet smør

stekefisk (fisk vendt i melblanding og stekt på stekepannen) serveres m potet,rømme agurk i eddikvann og smeltet smør

og fiskekaker tilbehør er hva man selv måtte like ;) like gjerne på skiven så med poteter og brun/kvit saus :)

disse rettene er da enten sei lyr eller pale, stekefisken er ofte makrell når d er sesong for det :)

med laks så er d gjerne ovnsbakt i folie med sitron krydder og en dæsj med smør, eller laks i biter i steikepannen med løk og hva man måtte like av slikt, så en boks med rømme over, lat d puttre litt serverer med potet og agurk i eddikvann til begge..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...