Gå til innhold

Hva slags servise har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger et nytt hverdagsservise. Fra før av har jeg et finservise fra Rørstrand (Ostindia) som jeg har arvet. Det er jo mye mønster og greier på det, så det funker ikke så bra hvis jeg vil variere fargene på bordet, ellers er jeg selvsagt fornøyd med det. Har også et eget juleservise fra Porsgrund som jeg har fått i gave.

Nå har jeg forelsket meg litt i diverse deler fra Green Gate. Synes det er superlekkert med masse farger, er det noen som har servise derfra? Ble dere fort lei?

Jeg vurderer også et hvitt helt enkelt servise fra Eva Solo, men synes det er litt kjedelig, men samtidig ikke noe man blir veldig lei av.

Hva slags servise har dere, og er dere fornøyd?

Anonymous poster hash: cff9f...741

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har serviset Victoria fra firkløveren. Veldig fornøyd. Blir brukt til jul og selskaper bare da.

Anonymous poster hash: 69d3a...2db

Skrevet

Har tasty frå rosendahl, enkelt og stilreint. Hadde skaffa eit fargerikt i tillegg om eg hadde hatt plass (og ein mann som var tålmodig i dorhold til kvinners behov for fine ting).

Skrevet

Hvit Lilje.

Anonymous poster hash: e7380...10d

Skrevet

Green gate synes jeg er så stygt service.

Anonymous poster hash: e7380...10d

Skrevet

Pillevyut. Helt hvitt, passer til alt. Pyntermed lys og servietter.

Anonymous poster hash: 5a06c...b6f

Skrevet

Har Tid fra Porsgrunn. Anbefaler det ikke til noen andre, da kvaliteten er svært dårlig. Hvitt servise som gråner...

Anonymous poster hash: e92cb...4ae

Skrevet

Har rett og slett hvitt service fra Ikea. Stadig på flyttefot og orker ikke stresset med at noe fint kan bli ødelagt. Ikke gidder vi å bruke penger på service heller, det kommer veldig langt ned på prioriteringslisten. 

Skrevet

Har Bondemønsteret fra PP til hverdagsservice. Veldig fornøyd med det, kan variere i farger som vi liker på bordet med dey. (Vi er ikke rosa og lilla, det hadde blitt litt kræsj)

Byttet til PP service siden. Andre vi hadde ikke tålte at barn tok ut av oppvaskmaskinen, med dette har ikke noe knust eller skallet av. Og siden vi bor i nærheten og kan kjøpe på 2 sort sortering så er det ikke så ille. Får noe nytt hver jul og bursdag.

Anonymous poster hash: 564ff...308

Skrevet

Ikea :P

Anonymous poster hash: 7fb6e...1a3

Skrevet

Har rett og slett ymse "kopper og kar", fått, arvet og kjøpt litt her og der. Det er SÅ godt å spise og drikke av altså:) Og så kan jo gjestene ta det de liker best.....Min favoritt er mummiserviset fra Iitala, så det har jeg litt av...

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Finservise er Platinum. Enkelt og fint og ofte på salg. Hverdags er hipp som happ div skikkelig gammelt :)

Skrevet

Aida sitt Passion. Enkelt uten å bli sterilt hvitt. 

Anonymous poster hash: 4378c...42a
Skrevet

Hverdagsservise er Grand Cru fra Rosendahl. Angrer egentlig fælt på det, koppene blir misfarget, tallerknene får "knivstriper" i seg. Generelt er jeg skuffet med tanke på prisen, så det blir ikke fler av dette.

Penservise er Nathalie fra Porsgrunn. Dette er jeg kjempeglad i! Enkelt og stilrent, ser veldig pent ut, og kan la seg matche med det meste :)

Skrevet

Hverdagsservise er Grand Cru fra Rosendahl. Angrer egentlig fælt på det, koppene blir misfarget, tallerknene får "knivstriper" i seg. Generelt er jeg skuffet med tanke på prisen, så det blir ikke fler av dette.

Penservise er Nathalie fra Porsgrunn. Dette er jeg kjempeglad i! Enkelt og stilrent, ser veldig pent ut, og kan la seg matche med det meste :)

Ta ned deg rosendahlserviset og reklamer! Hugsar at det vart nemnt her inne at fleire parti hadde feil med glasuren, at den vart matt og kunne krakelere osv. Dei som opplyste om det hadde fått byta til nytt.
Skrevet

Finserviset vårt er forøvrig magic divine frå royal bone china, kunne ikkje vore meir fornøyd med det :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har et fra Porsgrunn porselen som er helt enkelt hvitt med noe skjæring i kanten. Har også et fra IKEA. Eneste fine serviset jeg har er nisseserviset til Porsgrunn

Skrevet

Har fra Green Gate. Sophie vintage og fay red:) Elsker det :D

Anonymous poster hash: d8467...b2d

Skrevet

Sophie Conran

Anonymous poster hash: 33fbe...17f

Skrevet

Har et svart og hvitt IKEA sevise. Veldig fornøyd, gir maten en ekstra piff. Anbefales på det sterkeste! Serviset er så bra at jeg har kun dette og har ingen planer om å anskaffe meg nytt servise.

Skrevet

Til hverdags: IKEA 365 :)

Jeg har to "pen-serviser":

Er skikkelig gammelt og erverdig med gullkanter, snirkler og grå (!) roser som jeg har arvet og Ferdinand Finnes "Sitronservise" - fargerikt, spenstig og litt crazy :D

Skrevet

Til hverdags: IKEA 365 :)

Jeg har to "pen-serviser":

Er skikkelig gammelt og erverdig med gullkanter, snirkler og grå (!) roser som jeg har arvet og Ferdinand Finnes "Sitronservise" - fargerikt, spenstig og litt crazy :D

Sitronserviset til FF er fint :) Men i stil er det meir kvardagsleg enn høgtidelig synes eg. Uansett, skulle gjerne hatt det i skapet :)
Skrevet

Har Tid fra Porsgrunn. Har heldigvis ikke merket noe til gråning... Kan du som opplevd det ikke reklamere?

Anonymous poster hash: f51d0...9bf
Skrevet

Vi har en god blanding av ikea, aida og slikt til hverdags, ellers har vi noen firkantede greier som er fine men som jeg ikke husker hvor kommer fra. Glass fra rosendahl/ikea alt ettersom og i bestikk har vi alt fra sølvtøy til dyre sett og aida. 

Vi klarer som regel å få lagt på den samme typen til alle, med mindre vi er veldig mange. 

Med små børn bruker vi ikke noe der man må felle en tåre hver gang månedslønnen går til å kjøpe en ny tallerken...

Anonymous poster hash: ec34e...288

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...