Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Jeg og mannen har blitt litt hekta på brun ris. Syns det er veldig godt, og dersom vi har det til middag blir det gjerne rester som jeg blander litt av i lunsj-salaten min utover i uken. Jeg har blandet forskjellige ting i risen - chilli, diverse grønnsaker og bønner/linser. Problemet er bare det at barna hater det. De blir hysteriske når vi setter oss til bordet og sier de ikke vil ha brun ris. I dag kokte jeg den i kyllingkraft og serverte helt plain ved siden av grønnsaker og fisk, men selv da ble det ramaskrik. 8-åringen, som vanligvis liker det meste, prøvde såvidt, men spiste bare bittelitt. Jeg er ikke fan av å lage spesialmat til noen og har egentlig tenkt at dette bare får gå seg til, så kanskje de begynner å like det etterhvert. Men kanskje det er et håpløst prosjekt? Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få barna mine til å spise brun ris? Anonymous poster hash: 3feb3...bc1
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Jeg blander ca 50/50 brun og hvit. Liker ikke bare brun selv, men med denne blandingen går det bra. Anonymous poster hash: e9faf...5c1
<3 2G <3 Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Ville heller ikke brukt risen mer enn en dag etter koking. http://www.nrk.no/livsstil/risrester-kan-bli-bakteriebomber-1.6879974 Sånn i forhold til barna hadde jeg da kokt egen ris til de om det var krise. En pose boil in bag er ikke mye styr for å slippe "gale" unger.
MissMayer Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Prøve med mais i? Er ganske populært hos barn i den alderen tror jeg
☆☆☆ Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Eg er ikkje greiare enn at eg hadde satt det på bordet og ikkje brydd meg om korvidt dei åt det. Om dei vil ete grønnsaker og kjøt/fisk den dagen får det berre vere. Om dei vil gå svolten til kveldsmat er det også greit. Men eg ville ikkje blanda risen med den andre maten om ikkje alle likte den. Ingen spiseplikt, berre plikt til å sitje ved bordet og oppføre seg som folk. Etterkvart kan det hende dei et.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå