Gå til innhold

noen med erfaring KISS og behandling?

Anbefalte innlegg

Vi har vært til behandling og ingen bedring ennå? vet dere hvor mange behandlinger før man merker evnt bedring? dette gjelder stiv nakke på snuppa vært til 1 behandling og fått påvist kiss 2, men hun ligger også som en banan så det er vell 1 og 2 da ...

går til  manuellterapeut.. synes så synd i hun og er sliten av fraværende søvn på lille stakkars :/

Fortsetter under...

Vi var på første behandling da han var seks uker. Fjerde og siste behandling da han var 11 uker. Merket liten/ingen forskjell etter første behandling, han var like urolig. Men etter andre begynte det gradvis å bli bedre :) Han rettet seg mer ut, og uroen gikk gradvis over. Vi var hos kiropraktor. 

Vi startet nå 5 uker og ja etter en behandling merkes ingen forskjell like urolig:/ så satser virkelig på at 2 behandling hjelper;)... Oj d var lenge men man kan vel ikke ha for ofte behandling? Hva gjorde de? Her bare masseres d forsiktig i nakken, var kun heldigvis nakken, men herremin må si jeg til tider føler meg fastlåst med en unge som aldrig finner roen :/...

Annonse

Vi startet behandling da babyen var fem uker. Kiropraktor sa at "dette er fikset på 2-3 behandlinger"! Det viste seg å ikke stemme for vår del. Han viste hele tiden bedring, men vi måtte gjennom 7-8 måneder med behandling før han ble helt bra. Første to måneder var vi til behandling to ganger i uken, deretter et par måneder med ukentlig behandling før det ble litt mer sporadisk (ca hver 14. dag). Hun hadde aldri sett noen med låsning som varså vanskelig å behandle. Vær tålmodig! Det BLIR bedre!

Anonymous poster hash: 10b39...ddf

Vet ikke om du har sett svaret mitt i tråden om barnet som våknet hver halvtime-time.

Her har jenta blitt skjev etter en vanskelig fødsel med rier uten åpning som tilslutt endte i ks.. Vi begynte hos manuellterapaut da hun var ca en måned gammel og det hjalp med en gang. Hun sovnet før vi kom ned heisen derifra.. :-) les gjenet svaret mitt i den andre tråden om du vil. Mer utfyllende der. Må rekke butikk og bhg nå. :-)

Lykke til. Vondt når de ikke har det bra disse små.

Det skal jeg;) ja jeg prøver iherdig å være tålmodig:) får høre hva han sier i mårn da :).... Var d nakken der å?! Huff synes d med lite søvn og surkingen er verst- synes så synd på klumpen :/....

Ja queen akkurat slik hadde jeg det har jeg det. Håper på samme resultat etter 2 behandlinger.... :) men min hyyl skreik hos manuellterapeuten 1 gang. Han masserte nakken. Skal til en annen å på torsdag. Desperat ;) angret nesten å da søstra på 6 fikk null oppmerksomhet , huset så ikke ut og jeg var utslitt... Så lenge våken er jo ikke bra for babyen heller:(.... Krysser fingrene for blid og gla unge i morgen som kan ligge alene i 2min uten å surke;)

Kiss/kidd er en meget omdiskutert diagnose som etter det jeg vet ikke er anerkjent på de fleste offentlige sykehus. Hvwm har stilt diagnosen hos deres barn? Har en datter som kan passe inn under dette.

Anonymous poster hash: 67b56...313

Manuellterapauten jeg bruker (som har spesialisert seg på behandling av babyer) sa at han ville ikke bruke begrepet KISS og at det var et begrep noen kiropraktorer hadde funnet opp og at det var et omstridt begrep.

Jenta mi hadde blitt skjev/ fått vridning i rygg og nakke etter to dager med igangsettingskur, hvor ene dagen var med riedrypp og kraftige rier uten åpning. Etter hvert ble det som skrevet over keisersnitt, som også er en hardbar måte å komme til verden på. Så hun er også litt asymetrisk i kraniet. Ikke slik at det er skjemmende, men jeg kjenner det om jeg stryker henne på hodet.

Hun har aldri skreket mens vi har vært på behandling, hun har sutret litt, men det var nok mest fordi hun var trøtt.

På første behandling holdt han rundt nakken hennes, bar henne litt rundt og holdt rundt nakken hennes mens jeg ammet henne. Og jeg så hvordan spenningene i den lille kroppen slapp taket og hun ble avslappet og rolig.

Siden da har hun vært flink til å sove, sover tyngre og bedre enn tidligere, dier mye mer effektivt, er mer våken og oppmerksom når hun er våken og er blid og fornøyd, og hun gråter og sutrer omtrent aldri.

Håper jenta di har det bedre nå HI. :-)

Annonse

Huff ja har hatt 2 behandling, mindre anspent men fortsatt sutrete og veldig stiv i kroppen... Var bra med søvn i går men nå et vi tilbake til lite søvn :/ gir nesten opp ..... Det er tungt når ungen aldrig et fornøyd og prøver skyve seg fra kroppen din. Her er det nakken og i mellom skuldrene. Han sa 2-3 beh burde gjøre susen men vet nå ikke:/ føles som kolikk light. Sukk... Det går bra med amminga til dels. Men sku ønske storesøster også fikk litt mamma tid :/... Får vel satse på at det vokser seg til?! Ny beh neste uke:).. Går du ennå til behandling?!? Han masseres nakke og rygg på en måte. Kiss er vel et begrep som er veldig omdiskutert..

Jeg har vært til kiropraktor med min lille på tre uker to ganger forrige uke. Han løste opp nakken hennes første gang, men hun var like ille igjen dagen etter. Han gjorde det på nytt, men tilbakefall igjen. Nå har jeg fått time til osteopat som jeg har fått anbefalt, og skal høre hva hun sier. Har også hørt om en som gikk parallellt til osteopat og manuellterapeut, og vurderer det samme. Men skal høre hva osteopaten sier i morgen først. 

For vår del dreier det seg bare om KISS I, altså nakken. Kiropraktoren viste meg bilde av KISS I fra en bok, og liggestillingen til datteren vår er nøyaktig den samme. 

3 behandling i dag . krysser fingrene for holder på å bli sprø... jeg vurderer å prøve andre behandlinger, men huff.. bare 5 uker igjen til 3mnd :P... det har vært mer skrik og hyl etter sist behandling... men nakken er mye bedre, bøyer ikke så mye bak som før... heldigvis.. men dagene går stort sett i vugging og byssing i håp om litt søvn på den lille :/... hva gjør en osteopat vs manuellt...

joda mannen avlaster så snart han kommer fra jobb, jeg er mye sur om dagen :P men prøver ikke å vise det :)

Har vært hos osteopat, og hun bruke en time, kjente på hele kroppen fra tær til hodet, særlig hodeskallen, nakken, magen og ryggen. Hun sa at hun ikke har låsning lenger, men spenninger i ryggen fra nakken og ned som gjør det vondt å vri hodet til ene siden. Hun klemte og strøk på henne (hun er fysioterapeut og osteopat) og sa vi skulle la det gå noen dager nå, og se hvordan hun blir. Hun håpet hun har fått bort alle spenningene (var visst en del i mageområdet også, som kan ha ført til mye gulping). Skal tilbake på kontroll om en uke. 

Vi var også i dag:) nakken er bra! Hurra, men sliter med spenninger i rygg og magen som fører til knip og litt kolikk.. Men manuellt fikk løst opp masse i dag og tok litt "kolikk" behandling. Skal på en til behandling. Har fått masse øvelser og gjøre hjemme så har nytt mot;) håper d hjelper Merethe, er så kjedelig når de ikke har d helt bra...!! Jeg skal iallfall gjøre mitt for bedring, slitsomt for mor og baby når de ikke sover :(....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...