Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Uff.. Hvor skal jeg begynne. Vi har fått en bekymringsmelding fra barnevernet. I dag var vi på møte med de, og vi fikk opplyst hva som hadde skjedd.. Er kjempe skuffa, og lei meg.. Er så urolig glad i barnet vårt. Barnet vårt betyr alt❤ Det sol bekymret de var mye tull, og det sa vi også fra om.. Men noen som vet hva som skjer videre? Er så lei meg nå at jeg ikke har ord.. Vet hvem som sendte de bekymringsmeldingingen også.. Ok til slutt. Jeg orker ikke frekke/spydige kommentarer.. På forhånd takk Anonymous poster hash: 4f45c...2bd
Nichotine Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Du trenger ikke bekymre deg (vet det er lett å si) - bare dere samarbeider og eventuelt gjør de endringer som må til... Ønsker dere mye lykke til! Jeg har selv et godt samarbeid med bv. Men ja, jeg vet det ikke alltid er slik. Men jeg håper det for dere!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Ha en åpen dialog med dem, og ta imot råd fra dem. Når de får en bekymringsmelding må de sjekke om det er hold i saken. Eksen min truet med å sende melding hvis jeg ikke gjorde som han sa, og han har sendt flere meldinger, og nå har de sjekket og ikke funnet noen grunn til å tro på ham. Her har det endt med han ikke får se barna lenger. Anonymous poster hash: d1088...fbe
skjotta Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Bare husk at de undersøker fordi de er lovpålagt å gjøre det. De er ikke ute etter å "ta" dere, men når noen har levert en bektmringsmelding, samme hvor håpløs den er, Må barnevernet undersøke...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Vell ja ha en åpen dialog med de. Vi ble meldt for 1,5 år siden, har nå advokat mot de for å kunne klare oss. Barnevernet her tror ikke på oss. De mottar masse løgn fra to personer i min mann sin familie. Nå ser det ut som det går mot slutten for oss med de. heldigvis. Man skal samarbeide med de. men føler du/dere at dere ikke blir hørt eller trodd på så få hjelp. Etter vi fikk advokat ringer ikke bv oss lengre for alt de hører. Alt går gjennom advokaten vår. Som ikke har hørt fra de på 3 mnd og dette er bv som truer med å ta barna så hører man så lite og møter hver 4 mnd. Anonymous poster hash: fd631...81d
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 De bruker å si hva som skjer videre på første møte. De henter vel inn info fra helsestasjonen/barnehagen/skolen for å høre med de om det er hold i bekymringene, i tillegg kommer de kanskje på hjemmebesøk for å observere barnet og samspillet med dere som foreldre. Hvis bekymringen bare er "tull", så henlegges saken. (Dessverre kan det ta litt tid, da det er stor gjennomtrekk av ansatte i bv) Anonymous poster hash: b7b05...04a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Tusen takk for hyggelige tilbakemeldiger. Det setter jeg pris på. Tung dag i dag, og det blir vel sånn fremover til saken er over tenker jeg.. Vi ble veldig paff over telefonen vi mottok i dag ang saken. Jeg har aldri hatt noenting med bv å gjøre før, og da vi var på møtet i dag så fortalde de om situasjonen, og vi sa sannheten. De trodde oss. Men de vil komme på hjemmebesøk for å se hvordan vi har det hjemme.. Uff.. Det har jeg ikke lyst til for å være helt ærlig. Men vet at vi må... Saken kunne ta 3 mnd, men håper de henlegger den fort.. For som hun sa, er det påstand mot påstand. Men det hadde vært greit om noen kunne snakke positivt om oss som foreldre. Beklager litt rotere skrevet, vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg. Aldri vært borte i noe sånt før. Anonymous poster hash: 4f45c...2bd
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #8 Skrevet 26. august 2013 #7 = HI HI Anonymous poster hash: 4f45c...2bd
Bondejenta&lillegutt Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Så lenge der ikkje e hold i det som har blitt meldt, trenger du ikkje bekymre deg, og husk at på hjemmebesøk, så bryrikkje bv seg om du har hybelkaniner under sofaen, eller om ungene sine leker ikkje står stablet etter farge og katogori, de skal se hvordan dere lever i hverdagen, og tro d eller ei men ett STERILT hjem er ikkje alltid så positivt, hvis du skjønner ka eg mener... Ikkje stress, de vet hva de driver med, som eg sa er s ikkje hold i bekymringsmeld så er d ikkje noe å bekymre seg for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå