Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Jeg lager ofta mye fancy mat, alltid fra bunn og som regel med veldig mange ingredienser. Nå har vi litt trang økonomi et par måneder, og jeg trenger tips til litt enklere middager Setter veldig pris på all hjelp! Trenger ikke legge ut lange oppskrifter til meg, bare kort hvilke ingr. som brukes. Anonymous poster hash: 654f1...de3
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Gulrotsuppe, trenger kun hvitløk, poteter, kjøttbuljong, gulrøtter og matfløte evt. creme french..... Anonymous poster hash: ac4c5...9ae
☆☆☆ Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Spørs kva du legg i billig. Fisken i frysedisken er billig og grei, og du ruinerar deg ikkje akkurat på poteter, gilrøtter, agurk og creme fraiche til laksefilet. Seifilet stekt med løk er ein klassikar som burde kome til heder og verdighet att. Kjøttdeig av svin er billig, og i omnsrettar og kjøtkaker er den fullt spiselig. I taco må det vere kyllingfilet eller karbonadedeig synes eg(av det som finst i butikken, vi brukar hjortekjøtdeig ofte, billig og godt når dyret er sjølvskutt). Alle slag supper er billige, fransk løksuppe med baguette gratinert med ost er nydelig og slettes ikkje dyrt. Men her blir kanskje sunnhetsdefinisjonen strekt bittelitt. Frosne erter er sunt og godt tilbehør.
Skylander Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Torsk i blokk på Rema 1000 til 19 kr.(en blokk holder til meg og gutten min), poteter, gulerot og smørfett. Kjempegodt, billig og enkelt.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Spørs kva du legg i billig. Fisken i frysedisken er billig og grei, og du ruinerar deg ikkje akkurat på poteter, gilrøtter, agurk og creme fraiche til laksefilet. Seifilet stekt med løk er ein klassikar som burde kome til heder og verdighet att. Kjøttdeig av svin er billig, og i omnsrettar og kjøtkaker er den fullt spiselig. I taco må det vere kyllingfilet eller karbonadedeig synes eg(av det som finst i butikken, vi brukar hjortekjøtdeig ofte, billig og godt når dyret er sjølvskutt). Alle slag supper er billige, fransk løksuppe med baguette gratinert med ost er nydelig og slettes ikkje dyrt. Men her blir kanskje sunnhetsdefinisjonen strekt bittelitt. Frosne erter er sunt og godt tilbehør. Hjertelig tusen takk, nå hjalp du fantasien min godt! Jeg klarte ikke finne én lur ting å sette på ukemenyen for denne uka, stod helt fast. Jeg kan jo lage grove baguetter/rundstykker med ost, da blir det kanskje hakket sunnere. Anonymous poster hash: 654f1...de3
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 synes ikke grønnsaker er så billig jeg..? Kjøpte inn til grønnsaksuppe + ost, salat, agurk, paprika og vips så var det langt over 500 kr.. En halv sellerirot koster nesten 40(!) kr Anonymous poster hash: 54a30...427
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Men nå var jeg tom for alt av grønnsaker også da.. men likevel.. Anonymous poster hash: 54a30...427
Første_Gang Skrevet 26. august 2013 #8 Skrevet 26. august 2013 Jeg er veldig glad i wraps, favoritten nå om dagen er wraps med salat, agurk, vårløk, sesam stekt ørret (stekt med sesamolje og ristede sesamfrø), og en dressing av kesam, koriander, salt og pepper.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Hamstre fiskegrategn når det er på tilbud? Rema har vel et tilbud nå hvor du får 5 for 100 kr. Kost med mye poteter og gulrøtter i. Andre typer grønnsaker blir fort dyrt.... Sliter selv med å lage billige middager. Alt koster. Prøv å lag store porsjoner og kjøp inn stort når det er på tilbud. Anonymous poster hash: 8b76a...2ab
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #10 Skrevet 26. august 2013 Takk for alle tips så langt Anonymous poster hash: 654f1...de3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå