Espoir Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Har en søt, flink liten valp. Hun sover hele natten....nesten. Noen ganger tisser hun ikke inne om natten i det hele tatt, men noen ganger tisser hun på en sånn tissematte vi har lagt ut. Jeg mistenker a hun ikke tisser før på morgenkvisten, sånn i 5-6-tiden, for det har hendt at jeg ar våknet av meg selv idet hun har tisset. Mne hun piper ikke, og lager lite lyd når hun må tisse,, så derfor våkner jeg så sjelden av det. Bør jeg sette på vekking og ta henne ut om natten, eller er det greit å bare fortsette som vi gjør nå, og sove til ca 6.30 før vi går ut - og noen ganger har hun tisset inne når vi våkner og noen ganger han hun holdt seg.. Og satse på at hun holder seg og oftere og oftere? Hun er 12 uker.
Gjest Emea Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Vekkerklokke er det eneste som hjelper om du vil ha en husren valp. Her sto vi opp annenhver time i starten, og økte intervallet etterhvert. Hundene har da også vært husrene fra dag 1, ikke et eneste uhell.
Espoir Skrevet 26. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2013 Hm, ok. Da blir det vekkerklokken fra natt. Men venner man dem da ikke til at de alltid skal tisse om natten?
Første_Gang Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Små valper har ikke store blærer og må ut om natten, det tar tid før de er 100% husrene. Så sett på vekkekl og ta valpen ut. Dette vil ikke gjøre at valpen venner seg til å gå ut om natten. Det eneste det hjelper til med er at valpen blir fortere husren når den slipper uhellene inne, men får tisset ute hvor den skal Lykke til med valp og kos deg masse, de blir alt for fort store.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Hvor sover din valp? Min sover ved sengen min, så jeg hører den alltid. Akkurat ved hodet, i buret. Anonymous poster hash: 3d462...43c
Første_Gang Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Jeg hadde også min ved sengen, sperret av et lite område der og da fikk jeg med meg hver minste bevegelse. Skal sies at jeg sover veeldig lett også da
Espoir Skrevet 26. august 2013 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2013 Hvor sover din valp? Min sover ved sengen min, så jeg hører den alltid. Akkurat ved hodet, i buret. Anonymous poster hash: 3d462...43c Hun sover som din, ved sengen, rett ved hodet mitt, noen ganger i "bagen" sin (har en sånn reisebag som hun liker godt - har den stående åpen., så hun kan gå inn og ut av den), noen ganger på teppet rett ved siden av. Likevel hører jeg henne ikke - jeg tror ikke hun piper eller noe, hun bare tusler bort på matten og tisser og går og legger seg igjen...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #8 Skrevet 26. august 2013 Kanskje det hjelper å ta bort matten så valpen vil gi lyd fra seg da den ikke har noe trygt sted å gjøre fra seg. Ellers ville jeg gjort som de andre skrev, vekkerklokke. Når vår hund var valp så pep hun eller hoppet opp i sengen og dunket til meg. Umulig å ikke våkne. Jeg sover lett men samboer sover tungt. Han våknet aldri. Anonymous poster hash: 514cb...574
Espoir Skrevet 26. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2013 Kanskje det hjelper å ta bort matten så valpen vil gi lyd fra seg da den ikke har noe trygt sted å gjøre fra seg. Ellers ville jeg gjort som de andre skrev, vekkerklokke. Når vår hund var valp så pep hun eller hoppet opp i sengen og dunket til meg. Umulig å ikke våkne. Jeg sover lett men samboer sover tungt. Han våknet aldri. Anonymous poster hash: 514cb...574 Jeg tror det må bli vekkerklokke da, for hvis ikke matten er der, tror jeg nok hun bare tisser på gulvet.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #10 Skrevet 26. august 2013 Hvor sover din valp? Min sover ved sengen min, så jeg hører den alltid. Akkurat ved hodet, i buret.Anonymous poster hash: 3d462...43c Hun sover som din, ved sengen, rett ved hodet mitt, noen ganger i "bagen" sin (har en sånn reisebag som hun liker godt - har den stående åpen., så hun kan gå inn og ut av den), noen ganger på teppet rett ved siden av. Likevel hører jeg henne ikke - jeg tror ikke hun piper eller noe, hun bare tusler bort på matten og tisser og går og legger seg igjen... Siden hun ikke piper høyt nok slik at du hører det, hadde jeg gått for vekkerklokke, det er det beste alternativet. Og det er ikke slik at du skal stå opp i flere uker. Min ble stueren på ei uke. Lykke til Anonymous poster hash: 3d462...43c
Espoir Skrevet 26. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2013 HVor ofte syns dere jeg skal ha vekking da? To ganger i løpet av natten (siden hun vanligvis tisser kun 1 eller 0 ganger slik det er nå... )?
Gjest Emea Skrevet 26. august 2013 #12 Skrevet 26. august 2013 (endret) Hm, ok. Da blir det vekkerklokken fra natt. Men venner man dem da ikke til at de alltid skal tisse om natten? Nei, det gjør man ikke. Små valper er som små babyer, og en forventer vel ikke akkurat at de skal holde seg tørre over natten? Hvor ofte du må opp i løpet av natten avhenger av valpen. Start med hyppige turer ut også strekker du intervallene etterhvert. Endret 26. august 2013 av Emea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå