Kreoline Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Hei. Jeg og samboeren er blitt henvist til IVF p.g.a. en tett eggleder og ikke blitt gravid på 2 år. I mellomtiden ønsker jeg at vi fortsetter å prøve, men det blir bare pliktsex en gang rundt eggløsning. Han har lite lyst til sex og finner gjerne på andre ting den helga jeg har eggløsning. Han har en fysisk krevende jobb og er mye sliten. Han er mye borte på jobb. Vi kommer uansett muligens ikke til å få til å lage barn selv, men det hadde beroliget meg mer at vi hadde gjort alt selv for å bli gravid. Jeg vil jo helst slippe å gå igjennom IVF. Jeg må gå ned 23,5 kg for å få IVF, jeg har 7 kilo igjen nå, før vi kan søke på nytt. Jeg føler at han satser alt på IVF fordi han ikke har ork og overskudd til sex, men mulig det ikke spiller noe rolle for resultatet uansett. Jeg vurderer å be han bli hjemme den helga jeg har eggløsning for innsatsen gutta må bidra med i denne prosessen er ikke all verden.
Fighter`n Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Hadde dette vært en tråd inne på anonymforumet,hadde nok jeg lurt litt på hvorfor han ikke er interessert i sex + er mye vekke fra jobb Men likevel er det veldig rart at han ikke vil/orker sex - håper det bare er i en liten periode du mener.For det er vel ikke så vanlig at mannfolka unngår sex Satser på alt faller på plass snart
Kreoline Skrevet 26. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2013 Han er unik i sitt slag, har aldri hvert bort i en mann med så lite behov for sex som han. Stort sett går det greit, men passer dårlig når man faktisk skal prøve å lage barn. Nå jobber han stort sett borte i ukedagene, men kommer hjem i helga.
Fighter`n Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Hva om du prøver selv-inseminasjon? Hvis han føler det er mindre ork å runke i en kopp enn å ha sex
Mottivert Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Dette var et vrient problem. Men hvordan føler din samboer dette med sex? Føler han at det er noe dere må gjøre for å få til å lage baby? Jeg spør fordi jeg tror noen ganger at mennene føler seg som "avels okser" De føler at den eneste grunnen til sex er at man skal lage en baby (selv om dette er målet) kommer det litt an på hvordan man griper dette an, om du skjønner? Da det ble bestemt at vi skulle ha ivf, spurte legen om hva vi tenkte. Jeg syntes dette var vanskelig å forholde meg til. Men hun legen sa at det var mange par som ble lettet, fordi da slapp de å fokuser på dette med sex, å det å ha sex de rette dagene. Tenkte bare jeg skulle fortelle deg det, og håper kanskje dere finner en ny måte å gripe an dette med sex på, tenke nytt skader vell ikke Gratulerer med vektnedgangen forresten Vil tro dette hjelper på selvfølelsen din, og at du føler deg mer sexy Bruk det for alt det er verdt
Kreoline Skrevet 26. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2013 Dette var et vrient problem. Men hvordan føler din samboer dette med sex? Føler han at det er noe dere må gjøre for å få til å lage baby? Jeg spør fordi jeg tror noen ganger at mennene føler seg som "avels okser" De føler at den eneste grunnen til sex er at man skal lage en baby (selv om dette er målet) kommer det litt an på hvordan man griper dette an, om du skjønner? Da det ble bestemt at vi skulle ha ivf, spurte legen om hva vi tenkte. Jeg syntes dette var vanskelig å forholde meg til. Men hun legen sa at det var mange par som ble lettet, fordi da slapp de å fokuser på dette med sex, å det å ha sex de rette dagene. Tenkte bare jeg skulle fortelle deg det, og håper kanskje dere finner en ny måte å gripe an dette med sex på, tenke nytt skader vell ikke Gratulerer med vektnedgangen forresten Vil tro dette hjelper på selvfølelsen din, og at du føler deg mer sexy Bruk det for alt det er verdt Jeg må slippe litt tanken "tenk om vi får det til selv". Legen sier at det er små sjanser siden vi har prøvd så lenge. Jeg har jevn syklus så før søknad om IVF ble sendt, hadde vi sex et par dager rundt eggløsning og litt ellers. Mulig jeg må slutte å tenke eggløsning, men prøve å få tilbake gleden og ikke plikten ved å ha sex.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Min er helt lik, og har hatt flere kjærester med samme problemet (manglende sexlyst altså). At menn har mer lyst på sex en kvinner når de er litt oppi årene især, er en myte. En seiglivet myte dog. Men helt klart en myte. Har også hatt kjærester som har hatt enormt lyst på sex. Og har veldig god selvtillit (heldigvis) på det felter, så vet at det ikke er meg det er noe galt med. Tror heller at kvinner holder det for seg selv når det ikke blir noe på de. Siden det liksom skal være slik at menn alltid har lyst. At mange kvinner holder kjeft om det siden statusen til mannen vil dale (bortsett fra i veldig personlige samtaler), og de er glade i mannen sin. Slik som du :-) Anonymous poster hash: 3c98a...439
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Jeg trur også det kan være lurt å la legene få "ta over ansvaret" for befruktning i en periode. Vi prøvde til og fra i 3 år før vi fikk IVF og det sliter på sexlivet at hans utløsning er så viktig under samleie. Jeg kjenner meg veldig igjen i det at mannen ikke nødvendigvis har så stor sex-drive og her har det vært sånn at vi har hatt veldig lite sex etter førstemann ble født. Spesielt siden vi har embryon på frys til 2. mann så da er vi ikke avhengig av det for å få barn. Nå prøver vi litt mellom forsøk men skal ikke skryte på meg å ha så stor sexlyst selv heller. Har heller dårlig samvittighet for å bare ta inisjativ når jeg skal være fruktbar. Trur nok han hadde satt pris på litt kos uten å føle seg som avelshingt. Anonymous poster hash: e39b1...15d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 Vi var også kommet hit den at sex var er ork! Hadde kun sex rundt EL. Når vi startet med assistert befrukting lå vi alt av tanker om å klare det selv på hyllen. Vi hadde en lang og god samtale rundt det å få tilbake et godt sexliv og det å være kjærester igjen.. Vil anbefale å slå av datamaskiner, ipader, tv´n og skru mobilen på lydløs. Snakk sammen, få ut tankene dere har rundt det at dere trenger hjelp til å bli gravid. Kanskje han føler det som et nederlag? Begynn å date igjen, gi hverandre komplimenter! Ikke du er så snill, flink grei osv.. Men gi ros på det personen er god på og hva han gjør. Mannen din budre også tatt en tur til legen for å se om han kunne finne ut hvorfor han er så sliten. Om det er noe som kan gjøres for at han skal få litt overskudd igjen. Greit han har en krevende jobb, men man skal ha overskudd til familien også. Blir enda mer slitsomt når det kommer et barn. Anonymous poster hash: 9126b...318
Ringo79 Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 Vi har prøvd i 5,5 år nå.. Etter 3 år begynte vi med prøverør. Det var en befrielse! Sex var blitt en plikt! Sex=baby. Sex var ikke lenger kos og kjærlighet. Jobber faktisk litt med det enda. Det var veldig godt å bare lene seg på legene i forhold til det å bli gravid. Min mann er heller ikke noe "sexdyr";). Men i en lang periode var det pliktsex hver mnd. Holdt på å ødelegge hele sexlivet vårt. Jeg merket at det var jeg som drev dette... som at jeg nesten tvang han... Vi valgte å kutte fokuset på el. Vi kvinner vet gjerne når den er, men jeg valgte å tie om den. La gjerne opp til sex uten å nevne el. Det ble litt bedre da:). Når det gjelder graviditet, så ligger det "ansvaret" på legene nå. Vi prøver jo selvsagt innimellom, men vi har ikke noe fokus. Forholdet skal også overleve.... Det er litt vanskelig det der. Jeg føler mange ganger at jeg er den eneste som tenker på det at vi må prøve å få barn. Men jeg vet at han ønsker det veldig. Vi er vel bare litt forskjellige;). Lykke til uansett:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå