Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Etter en episode i trafikken, hvor det kunne ha oppstått en ulykke med tragisk utfall, og den "skyldige" opptrer ubehøvlet i etterkant i stedet for å be om unnskyldning. Synes dere da det er greit å publisere bilde av bilen på Facebook med fullt registreringsnummer, alder på fører, passasjer osv for å "advare" andre, og henge ut føreren? Ord som drittsekk og drapsmann ble nevnt. Hendelsen ble ikke meldt til politiet. Er det greit å henge ut noen på den måten? Er det i det hele tatt lovlig å publisere et slikt bilde? Anonymous poster hash: 9d520...29a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Etter en episode i trafikken, hvor det kunne ha oppstått en ulykke med tragisk utfall, og den "skyldige" opptrer ubehøvlet i etterkant i stedet for å be om unnskyldning. Synes dere da det er greit å publisere bilde av bilen på Facebook med fullt registreringsnummer, alder på fører, passasjer osv for å "advare" andre, og henge ut føreren? Ord som drittsekk og drapsmann ble nevnt. Hendelsen ble ikke meldt til politiet. Er det greit å henge ut noen på den måten? Er det i det hele tatt lovlig å publisere et slikt bilde? Anonymous poster hash: 9d520...29a Hehe, jeg vet hvilken hendelse det er snakk om... Og jeg syns det fs totalt hull i hodet å holde på slik. Ærlig talt, man går til politiet, ikke henger ut folk på nettet. Snakk om en 60 år gammel mann i tillegg som mest sansynlig ikke ER på fb engang. Får veldig lite sympati for "ofrene" da det blir gjort på en slik måte. Og nei, det er nok heller ikke lov! Anonymous poster hash: db695...35b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Nei, jeg synes ikke det er greit. Selv om vedkommende ikke er på facebook er kanskje familiemedlemmer der. Og de skal slippe å måtte se sin far/ svigerfar/ bestefar bli hengt ut på facebook fordi han gjorde en tabbe i trafikken. Anonymous poster hash: a2963...710
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 nei. Anonymous poster hash: b930e...908
☆☆☆ Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Ikkje greit, om det er ulovlig er eg i tvil om. Privatpersonar skal ikkje avbildast utan samtykke utan at det har allmenn iterresse eller bildet er tatt på ein stad ein må rekne med å bli tatt bilde av (t.d. tog 17. Mai). Spørsmålet blir vurderinga av om dette har allmenn interresse.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Og enda mer oppgitt blir jeg da jeg ser alle voksne mennesker som sitter å skriver dritt og deler dette bildet i hytt og pine! Enkelte ganger virker det som om jo eldre man er på fb, jo mindre nettvett har man. Det er mange som risikerer å få store problemer dersom de støtter oppunder ett slikt tankeløst innlegg som det er snakk om. Anonymous poster hash: db695...35b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Mye mangel på nettvett ute og går...Av mine venner er dwt de yngste og de eldste som burde fått litt mer nettvett. Anonymous poster hash: 59817...b14
SameSara Skrevet 26. august 2013 #8 Skrevet 26. august 2013 Det er ikke lov å publisere bilder av andre uten samtyke. Leit at bilfører var frekk, men det er like leit at man synker ned på et enda verre nivå ved gjøre slike ting
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Har også sett denne på Facebook. Synes han som skrev dette kunne droppet bilnummeret, selv om jeg skjønner at han ble sint. Anonymous poster hash: 86e2d...f88
nagini Skrevet 26. august 2013 #10 Skrevet 26. august 2013 Har også sett denne. Skjønner ikke hvorfor de ikke heller bare kunne anmeldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå