Gå til innhold

Hva er "normal" hygiene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dusjer hver morgen (jeg liker ikke "sovelukt" ;) ) og etter trening.

Bytter undertøy to ganger for dagen (går i string på dagtid, bytter til truse eller bokser eller ingenting når jeg skal legge meg)

BH vasker jeg ikke så ofte, men det er fordi jeg er sløv. Har mange som jeg bytter mellom, da...

Anonymous poster hash: 299ec...88a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bader hver dag, vi vasker underliv hver dag med lactasyd, ansikt på morgen og kveld, hår hver annen, hver tredje dag, pusser tenner og tannstell to ganger om dagen.

Bytter undertøy hver dag, bh en gang i uka ved vanlig bruk, men har en svart og en hvit som det alterneres mellom ifht farger på klærne.

Kan ikke fordra kluter så det bruker vi sjeldent! Hendene funker best til vask. :)

Skrevet

Dusjer hver morgen, tannpuss morgen og kveld. Om jeg planlegger en hyrdestund på kvelden dusjer jeg før vi går til sengs ;)

Hårvask er annenhver dag. Skulle ønske jeg kunne vente lenger mellom hver gang. Men hver andre dag er liksom grensa ser jeg..

Bytter truse hver dag på morgen, og hender jeg sover naken.

Bh kan jeg lett gå med en 3-4 dager før den ser skittentøyskurven.

Anonymous poster hash: 29082...a20

Skrevet

Et absolutt minimum er å starte hver dag med kroppsvask, ren truse og rene sokker. En bh kan fint brukes i opp til en uke, men da skal du ikke ha vært svett og klam, og du kan lukte på den før du tar den på. Hårvask er utrolig individuelt. Noen klarer å vente en uke. Jeg synes to ganger i uka er fint. Av og til trenger jeg ikke shampo. Truseinnlegg er å anbefale. Tren bekkenmuskulaturen, så kan det hende du snart slipper å skvette. :)

Skrevet

Det med BH'en kan jeg si at den brukes kanskje 2 timer de dagene den brukes. Som regel bruker jeg den ikke hjemme i helgene. Kun når jeg skal ut og treffe folk. Og svetter ikke noe særlig når jeg bruker den.

Og har 10 BH'er å bytte mellom. 

Når det kommer til sex så vasker jeg underlivet i dusjen både før og etter..

Takker for alle svar og tror jeg nå har fått laget meg en morgenstell og en kveldsstell rutine som jeg skal følge :) 

HI

Anonymous poster hash: 5b4da...645
Skrevet

Dusjer annenhver dag. Vasker kroppen hver dag. Underliver vaskes hver dag, uansett.
Truse bytter jeg 1 gang til dagen, av og til 2, men det er fordi jeg skvetter så ofte og da lukter det ikke noe godt.

Bh vasker jeg ca hver 3 uke.

Anonymous poster hash: 8ca8c...198
Skrevet

Dette var morsom lesning! Jeg tenker at de fleste her nok ikke skiller på hygiene og velvære. For en gjennomsnittlig voksen person med moderat aktivitetsnivå, kan jeg ikke se at det skal være nødvendig med dusj (eller klutvask) hver dag. Forutsatt at man skifter undertøy hver dag. Hva mener dere skal skje?! At man utvikler dødlige bakterier eller? At det er deilig å dusje hver dag, er derimot en annen ting og slik jeg ser det, den viktigste grunnen til at folk flest dusjer/vasker seg daglig.

Anonymous poster hash: 5922d...252
Skrevet

Undertøy byttes hver dag, men bh bytter jeg ikke om jeg ikke har svettet noe serlig. Men blir hvertfall annenhver dag.

Ungene er oppdratt til å bytte truse hver dag fra de begynte med truse, det samme med sokker.

Under armene vaskes hver dag. Jeg dusjer som regel en gang om dagen, men noen ganger vasker jeh bare under armene. Underlivet pleier jeg ikke vaske med klut, men hadde jeg trent eller svettet hadde jeg gjort det. (Hadde tatt en dusj siden je syns det går fortere. Jeg vasker ikke håret hver gang selv om jeg dusj)

Anonymous poster hash: 2d4fa...18d

Skrevet

Jeg gikk vel på ungdomsskolen da jeg oppdaget at man skal skifter sokker hver dag. Da hadde jeg nok gått med samme par sokker litt vel mange dager. Husker at noen klassevenninner begynte å diskutere hvor ofte man skiftet sokker etter en gymtime. Jeg er ikke sikkert, men jeg tror samtalen var "konstruert" fordi de hadde lagt merke til at jeg kunne gå litt for lenge uten å bytte.

Snill måte å gjøre meg oppmerksom på det :)

Anonymous poster hash: 8a7dd...c85
Skrevet

Sokker bytter jeg ofte, ikke vet jeg hvorfor jeg er nøye på det meste av annen hygiene.. Dette har vært fryktelig flaut å spørre om, men takker dere alle for svar. 

HI

Anonymous poster hash: 5b4da...645

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...