Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Nå håper jeg for guds skyld anonymknappen fungerer, om ikke så blir jeg skamflau.. Jeg trenger litt hjelp til å skjønne hva "normal" hygiene er. Jeg er yngst av 4 søsken og har ikke blitt like godt opplært som andre, tror jeg.. Når en tørker seg etter man har tisset, så hender det (eller skjer hver gang egentlig) at jeg får en skvett i trusa etter jeg har tørket meg. Akkurat som om det er noen dråper igjen i urinrøret når jeg reiser meg. Eller kan det være at jeg ikke er flink nok til å tørke? Kan tørke to ganger over før jeg trekker på trusa. Burde jeg bruke truseinnlegg? Hvor ofte bytter dere undertøy? Hver morgen? Hver kveld? Annenhver dag? Jeg kan gå med samme undertøyet i 2-3 dager før jeg bytter.. Hva med BH? Bruker samme i 1 mnd av gangen (trener ikke for tiden) eller noe.. Hvor ofte vasker dere dere ansikt, under armer og underliv? Hver dag? morgen og kveld? Bytter dere klut hver dag? Hvor henger dere den skitne kluten eller slenger dere den inn i maskinen med en gang? Har dere en klut til hver kroppsdel? Dusjer som regel når jeg føler for det. Blir annnenhver/hver tredje dag, sliter litt med tørr hud.. Hjelp? Må lære meg dette før jeg lærer bort "usunne" vaner til barnet/snart barna... Anonymous poster hash: ea9bd...8b2
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 At man lekker litt urin er helt vanlig etter å ha født barn. Men det lukter fort selvom det bare er en dråpe. Ha på truseinnlegg og bytt iløpet av dagen. Truse må du bytte hver dag. Bh kan man kansje ha 4-5 dager, men svettelukt setter seg fort. Ansikt, under armene og underliv (i den rekkefølgen) bør vaskes morgen og kveld med ny klut hver gang. Dusjing hver 2. dag er bra.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Jeg har også etter fødsel nr tre iblandt skvetter i trusa... Da skifter jeg truse med en gang hvis jeg er hjemme. Truse skiftes hver dag. Dusjer gjør jeg annenhver til tredjehver dag, men vasker meg i ansiktet og armhuler hver morgen og underlivet spyler jeg kjapt hver kveld. Truseinnlegg synes jeg ikke noe om selv om jeg har utflod. Det er kun jeg som har noe i min truse å gjøre ;-) Anonymous poster hash: 7256d...017
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Skifter truse hver dag. Bher kan jeg bruke et par dager i strekk. Dusjer annenhver dag, men vasker meg hver dag. Én klut ansikt/armhuler (den rekkefølgen). Én til underlivet. Barnet blir badet/dusjet annenhver, hver tredje dag. Og etter behov og barnehage såklart. Anonymous poster hash: e23de...50c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 Dusjer hver morgen, bruker ikke klut i dusjen. Vasjer hele kroppen da selvsagt Bytter truse hver dag etter dusj. Kunne aldri brukt samme truse flere dager på rad (andre ganger enn på hytta uten dusj o.l.) BH bruker jeg fort 1 uke (uten trening) Hender en sjelden gang at det kommer et drypp i trusa, men ikke så ofte at jeg føler jeg trenger innlegg. Du høres litt uhygienisk ut - spesielt det med trusene. Siden du ikke dusjer hver dag, vasker du deg med klut under armer, ansikt, underliv osv hver dag? Anonymous poster hash: 16518...783
Ugl@ ruger... Skrevet 25. august 2013 #6 Skrevet 25. august 2013 Hmmm...tulletråd eller? ;-) Hvis ikke bør du oppgradere hygienen litt....kremt... Jeg bryr meg ikke om å være anonym. Dusje gjør jeg enten før jeg legger meg, eller etter jeg har trent. Skifter da selvsagt undertøy daglig. Kan bruke bh to dager hvis jeg ikke har svetta stort. Sover alltid naken bortsett fra da jeg hadde mens/ venta mens. ( hormonspiral og vært mensfri i fire og et halvt deeeeilige år) Håret vasker jeg ca annahver dag. Renser ansikt morgen/ kveld, samme med tannpuss. Vasker meg nedentil og under armene hver morgen, bytter selvsagt klut hver dag...noe annet ville vært ekkelt.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #7 Skrevet 25. august 2013 Dusjer kroppen annenhver dag, vasker håret to ganger per uke. Bytter truse daglig, bytter BH hver tredje- fjerde dag. Anonymous poster hash: e5b0f...653
☆☆☆ Skrevet 25. august 2013 #8 Skrevet 25. august 2013 Dagleg kroppsvask i form av enten klutvask eller dusj er absolutt ein del av normal hygiene slik eg ser det. Like selvfølgelig er det med dagleg skifting av underbukse. Om du veit om at dey kjem ein drope urin etter at du reiser deg opp er det sjølvsagt at du tørkar ein gong til. Og har du små urinlekkasjer brukar du truseinnlegg. Ang BH, det er ikkje verre enn å handvaske nokre kveldar i veka, den er tørr att til morgonen.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #10 Skrevet 25. august 2013 Siden jeg spør så trenger jeg tydeligvis hjelp til hygieneråd.. Takk for svar, alle. Ser det er mye som må strammes opp her. Og nei, er langtifra tull. Men jeg tør ikke akkurat spørre min mor da jeg er over 20 og burde da kunne dette nå.. Anonymous poster hash: 5b4da...645
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #11 Skrevet 25. august 2013 De andre har skrevet mye bra, så jeg kommenterer ikke det. Vil bare kommentere det med at det kan komme en skvett i trusa etter at du har tisset. Det er mange som har en slik "etterskvett". Bare sitt noen sekunder lenger på do hvor du bare slapper av, og så ser du om du får ut etterskvetten også. Hos noen kommer alt samtidig, hos andre kommer etterskvetten etter bare sekunder mens de tar tak i toalettpapiret, andre trenger noen sekunder til. Det er helt normalt, bare pass på at du blir kvitt den før du reiser deg fra toalettet. Anbefaler deg å trene bekkenmuskulaturen din også, da blir det lettere både å holde igjen og å slippe. Anonymous poster hash: 0bfba...5be
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #12 Skrevet 25. august 2013 Siden jeg spør så trenger jeg tydeligvis hjelp til hygieneråd.. Takk for svar, alle. Ser det er mye som må strammes opp her. Og nei, er langtifra tull. Men jeg tør ikke akkurat spørre min mor da jeg er over 20 og burde da kunne dette nå.. Anonymous poster hash: 5b4da...645 Synes det er bra du spør, jeg, HI Det er ikke alle som har fått den oppfølgingen de skulle ha fått hjemmefra. Og noen har "hull" ift hygiene, andre ift oppførsel eller andre ting. Eneste måten å lære på er å forhøre seg og spørre. Den er ikke dum den som spør - men den som ikke spør vil ofte heller ikke lære, det gjør du Anonymous poster hash: 0bfba...5be
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #13 Skrevet 25. august 2013 Kan glatt bruke BH til den blir ødelagt, er ekstremt sløv på vask av de, men lukter likevel ikke. Lufter dem godt. Bruker som regel ikke undertøy, men gjør jeg det så skifter jeg hver dag, eller annenhver dag. Sokker byttes hver dag, selv om jeg sjeldent bruker sokker inne. Dusjer annenhver til hver tredje dag. Pusser tenner hver dag, bruker tanntråd og sterkt skyllemiddel to ganger i uken. Er sløv på å vaske ansikt og kropp. Egentlig rart jeg får så mange kommentarer på at jeg lukter så godt Anonymous poster hash: a2eeb...506
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #14 Skrevet 25. august 2013 Dusjer annen hver dag, men skifter trusler hver dag. Er ikke så veldig flink til å bruke truseinnlegg, men det er fordi jeg er singel og er ikke redd for at det skal sette spor på truse. Er bare jeg som ser det likevel. Morgenrutine: Pusser tenner Vasker ansiktet Vasker under armen Vasker i underlivet Husk å vaske hendene dine etter at du har vasker underlivet.... Er ikke så veldig flink med kveldsrutiner, men det er fordi jeg er singel og føler at jeg ikke har noen og steller meg for. Prøver og blir flinkere når det gjelder tannpuss ellers så er det stort sett det samme som morgenrutiner. Anonymous poster hash: 3386a...46f
Ugl@ ruger... Skrevet 25. august 2013 #15 Skrevet 25. august 2013 Siden jeg spør så trenger jeg tydeligvis hjelp til hygieneråd.. Takk for svar, alle. Ser det er mye som må strammes opp her. Og nei, er langtifra tull. Men jeg tør ikke akkurat spørre min mor da jeg er over 20 og burde da kunne dette nå.. Anonymous poster hash: 5b4da...645 Vet aldri om det er tull eller alvor her inne :-) Ser tydelig at det er viktig å lære barna gode vaner og god hygiene fra de er små. Man må ikke dusje daglig, spørs hvor mye man svetter og om man blir møkkete. Men "etasjevask" med klut og ren truse er veldig grei start i hvertfall. Enkelte klarer seg med dusj et par gang i uka da uten at de lukter svette.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #16 Skrevet 25. august 2013 Kan glatt bruke BH til den blir ødelagt, er ekstremt sløv på vask av de, men lukter likevel ikke. Lufter dem godt. Bruker som regel ikke undertøy, men gjør jeg det så skifter jeg hver dag, eller annenhver dag. Sokker byttes hver dag, selv om jeg sjeldent bruker sokker inne. Dusjer annenhver til hver tredje dag. Pusser tenner hver dag, bruker tanntråd og sterkt skyllemiddel to ganger i uken. Er sløv på å vaske ansikt og kropp. Egentlig rart jeg får så mange kommentarer på at jeg lukter så godt Anonymous poster hash: a2eeb...506 Må bare kommentere.... jeg jobber som behandler, og jeg er uenig med deg i at BH'ene ikke lukter ved langvarig bruk. Det er en lukt som blander seg med din egen kroppslukt, men den er sterker og også litt lukt av harsk fett iblandet. Tro meg, det lukter! Men, BH'er som vaskes en gang i uken lukter ikke. Anonymous poster hash: 0bfba...5be
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #17 Skrevet 25. august 2013 Kan glatt bruke BH til den blir ødelagt, er ekstremt sløv på vask av de, men lukter likevel ikke. Lufter dem godt. Bruker som regel ikke undertøy, men gjør jeg det så skifter jeg hver dag, eller annenhver dag. Sokker byttes hver dag, selv om jeg sjeldent bruker sokker inne. Dusjer annenhver til hver tredje dag. Pusser tenner hver dag, bruker tanntråd og sterkt skyllemiddel to ganger i uken. Er sløv på å vaske ansikt og kropp. Egentlig rart jeg får så mange kommentarer på at jeg lukter så godt Anonymous poster hash: a2eeb...506 Må bare kommentere.... jeg jobber som behandler, og jeg er uenig med deg i at BH'ene ikke lukter ved langvarig bruk. Det er en lukt som blander seg med din egen kroppslukt, men den er sterker og også litt lukt av harsk fett iblandet. Tro meg, det lukter! Men, BH'er som vaskes en gang i uken lukter ikke. Anonymous poster hash: 0bfba...5be Jeg har et problem med at jeg rett og slett ikke svetter (Noe som er farlig, jeg blir nesten kokt om det er for varmt) så kan være derfor. Ei venninne luktet på bhen min engang (Ikke spør, hun er rar) og hun lurte på hva slags vaskemiddel jeg brukte, for den luktet så godt Anonymous poster hash: a2eeb...506
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #18 Skrevet 25. august 2013 Siden jeg spør så trenger jeg tydeligvis hjelp til hygieneråd.. Takk for svar, alle. Ser det er mye som må strammes opp her. Og nei, er langtifra tull. Men jeg tør ikke akkurat spørre min mor da jeg er over 20 og burde da kunne dette nå.. Anonymous poster hash: 5b4da...645 Du er ikke alene om å ha dårlig hygiene. Min mor var heller ikke flink til å lære meg opp. Var mye alene i min barndom... Jeg hadde også dårlig hygiene da jeg var på din alder. Måtte stramme meg opp da jeg fikk barn. Ble på en måte voksen etter at jeg fikk barn. Jeg lærte meg selv å lage mat, hygiene....ja, alt fra a til å. Nå driver jeg å lære meg å kommunisere, dvs. hvordan jeg skal snakke til barna mine på en pent og ordentlig måte uten at det høres ut som kjefting og skriking. Så hvis noen har tips om en bra bok når det gjelder kommunikasjon, så tar jeg gjerne i mot. Beklager hvis jeg kuppet tråden din HI. Anonymous poster hash: 3386a...46f
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #19 Skrevet 25. august 2013 Nå driver jeg å lære meg å kommunisere, dvs. hvordan jeg skal snakke til barna mine på en pent og ordentlig måte uten at det høres ut som kjefting og skriking. Så hvis noen har tips om en bra bok når det gjelder kommunikasjon, så tar jeg gjerne i mot. Anonymous poster hash: 3386a...46f Denne er UTROLIG bra http://www.goodreads.com/book/show/769016.How_to_Talk_So_Kids_Will_Listen_Listen_So_Kids_Will_Talk Anonymous poster hash: 65483...580
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #20 Skrevet 25. august 2013 Siden jeg spør så trenger jeg tydeligvis hjelp til hygieneråd.. Takk for svar, alle. Ser det er mye som må strammes opp her. Og nei, er langtifra tull. Men jeg tør ikke akkurat spørre min mor da jeg er over 20 og burde da kunne dette nå.. Anonymous poster hash: 5b4da...645 Du er ikke alene om å ha dårlig hygiene. Min mor var heller ikke flink til å lære meg opp. Var mye alene i min barndom... Jeg hadde også dårlig hygiene da jeg var på din alder. Måtte stramme meg opp da jeg fikk barn. Ble på en måte voksen etter at jeg fikk barn. Jeg lærte meg selv å lage mat, hygiene....ja, alt fra a til å. Nå driver jeg å lære meg å kommunisere, dvs. hvordan jeg skal snakke til barna mine på en pent og ordentlig måte uten at det høres ut som kjefting og skriking. Så hvis noen har tips om en bra bok når det gjelder kommunikasjon, så tar jeg gjerne i mot. Beklager hvis jeg kuppet tråden din HI. Anonymous poster hash: 3386a...46f Anbefaler Jesper Juul. Har skrevet mange bøker og artikler. Anonymous poster hash: fcc52...acf
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #21 Skrevet 25. august 2013 Nå håper jeg for guds skyld anonymknappen fungerer, om ikke så blir jeg skamflau.. Jeg trenger litt hjelp til å skjønne hva "normal" hygiene er. Jeg er yngst av 4 søsken og har ikke blitt like godt opplært som andre, tror jeg.. Når en tørker seg etter man har tisset, så hender det (eller skjer hver gang egentlig) at jeg får en skvett i trusa etter jeg har tørket meg. Akkurat som om det er noen dråper igjen i urinrøret når jeg reiser meg. Eller kan det være at jeg ikke er flink nok til å tørke? Kan tørke to ganger over før jeg trekker på trusa. Burde jeg bruke truseinnlegg? Hvor ofte bytter dere undertøy? Hver morgen? Hver kveld? Annenhver dag? Jeg kan gå med samme undertøyet i 2-3 dager før jeg bytter.. Hva med BH? Bruker samme i 1 mnd av gangen (trener ikke for tiden) eller noe.. Hvor ofte vasker dere dere ansikt, under armer og underliv? Hver dag? morgen og kveld? Bytter dere klut hver dag? Hvor henger dere den skitne kluten eller slenger dere den inn i maskinen med en gang? Har dere en klut til hver kroppsdel? Dusjer som regel når jeg føler for det. Blir annnenhver/hver tredje dag, sliter litt med tørr hud.. Hjelp? Må lære meg dette før jeg lærer bort "usunne" vaner til barnet/snart barna... Anonymous poster hash: ea9bd...8b2 Og våte, skitne kluter, de legger vi i en bøtte for fuktige ting til 60 eller 90 graders vask. skift klut hver gang den er brukt under armer eller underliv. Kun ansiktsrens - da kan klut brukes flere ganger, da henges den på en knagg til tørk. Såpass ofte vi vasker 60/90 graders, sammen med håndklær, sengetøy ol., at det ikke rekker bli surt i bøtta. Anonymous poster hash: fcc52...acf
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #22 Skrevet 25. august 2013 Nå husker jeg faktisk ikke sist jeg vasket håret (men det er ikke verre enn at det var torsdag eller fredag, eller var det onsdag?). Jeg vasker håret bare 1 eller 2 ganger i uka, og når man blir vant til det blir ikke håret skittent på samme måte som når man vasker det hver dag. Jeg dusjer kroppen hver morgen da (uten såpe), ansikt morgen og kveld, og innimellom må jeg skylle meg i dusjen utenom min daglige morgenvask (som idag - vi hadde godt over 20 grader på verandaen og jeg ble sveeeeett. Da trengte jeg en dusj). Truse bytter jeg hver dag, bh kanskje en gang i uka (trener ikke med den på). Jeg har samme tisse-problem som deg, HI. Løser det med å sitte litt ekstra lenge på do. Det hjelper å stramme musklene i underlivet, for å slappe godt av, da kommer de siste dråpene. Har jeg dårlig tid holder jeg litt dopapir opp mot underlivet mens jeg reiser meg, så drypper det nedi der Det er viktig å tømme blæra ordentlig, hvis ikke kan du få UVI. Guttungen klutvaskes hver kveld i rekkefølgen ansikt, armhuler, tiss, rumpe. Den skitne kluten går rett i skittentøyskurven, og brukes aldri to ganger uten å vaskes. Anonymous poster hash: 8291c...3b7
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #23 Skrevet 25. august 2013 Hvorfor ikke bare vaske med vann og ansiktsåpe i ansiktet(altså bruke hender?)? Og hvordan i all verden greier dere å vaske dere med klut i underlivet? Må jeg vaske med i underlivet, bruker jeg dusjen. Dusjer hver dag for anledningen.. Anonymous poster hash: 0d3d7...08a
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #24 Skrevet 26. august 2013 Ser noen kommenterer at hendene vaskes etter underlivsvask, det som er rart er det at jeg har overdreven håndhygiene.. Jeg vasker hendene bare jeg føler jeg har tatt på noe ekkelt (f.eks. et brukt håndkle, eller i en skitten tallerken). Og om jeg tar glass eller kopp fra skapet så MÅ jeg skylle det før det kan brukes. Det er kun resten av kroppshygienen som svikter. Som sagt ser jeg at det er mange ting jeg kan stramme inn på. Iogmed jeg er gravid har jeg allerede vært på do 4-5 ganger allerede og ser det nå at jeg bare må bruke litt ekstra tid på do så "skvetter" jeg ikke lenger. Tror jeg har hatt litt hastverk fra å komme meg opp fra do.. Takker for alle svar og beklager hvis noen syns det var ubehagelig å lese. Som sagt var det en grunn for at jeg måtte ty til DIB/BIM-oraklene.Tror det blir lettere å få en rutine på ting om man har en "plan" for det Anonymous poster hash: 5b4da...645
*Yuna* Skrevet 26. august 2013 #25 Skrevet 26. august 2013 Bytter truse morgen og kveld. Bh etter 3 dager. Dusjer annenhver dag og vasker meg selvsagt den andre dagen. Du bør hvertfall bytte truse hver dag. Bhen trekker også til seg svette, du burde ikke bruke den så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå