Mirakelbabypåvei Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Tenker nå på standardvaksiner (ikke svineinfluensa etc) Har fått med meg her inne at noen velger å ikke vaksinere, men hvorfor? Det har jeg aldri fått med meg?
khm Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 De har lært seg og google...ikke nødvendigvis en positiv ting. Elvis bor forresten i Area 51, det står på nettet så da er det sikkert sant.
Gjest yrild Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Fordi de mener at kroppen har bedre av å være uten alle disse stoffene i kroppen. I utgangspunktet har de jo rett, men... det er jo mye farligere å få en haug med disse sykdommene så det er valget mellom glør eller flammer spør du meg! Er selv skeptisk til vaksiner, så jeg har lest en haug med info og endt opp med å ta de aller fleste uansett. Tenker litt som så at hvis mine barn dør av noe fordi jeg ikke ga dem vaksine, så ville jeg aldri tilgitt meg selv.. hvis de dør eller blir ødelagte for livet av vaksiner som hele helsenorge anbefaler så står jeg i det minste ikke alene... (dårlig trøst, men jeg kunne ihvertfall ha levd med meg selv etterpå...) Kjenner mange som ikke vaksinerer og vet at det dør noen (i land der mange ikke vaksinerer) hvert år av komplikasjoner rundt meslinger feks. Samtidig tror jeg det er litt for lite spørsmål rundt at det blir flere og flere vaksiner i så små kropper... hva med coktailvirkningen?
Gjest Vinglepetrine Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Noen velger å ikke vaksinere fordi noen er dumme! Noen tenker ikke på konsekvensene av at flere ikke vaksinerer seg og dermed setter barna sine og andre barn i fare. Noen vet ikke hvordan det var FØR folk begynte å vaksinere seg. Noen burde tenke litt lenger enn nesa rekker og se fremover på hvilke konsekvenser det kan få.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #6 Skrevet 25. august 2013 Bl.a. fordi det ikke er forsket noe på langtidsbivirkninger av noen vaksiner. Heller ikke på cocktailvirkningen som yrild nevner. Anonymous poster hash: bd70c...721
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #7 Skrevet 25. august 2013 Standardvaksinene er vel gitt i 60 år... Anonymous poster hash: e3825...e7c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #8 Skrevet 25. august 2013 Standardvaksinene er vel gitt i 60 år... Anonymous poster hash: e3825...e7c Det er likevel ikke forsket noe på langtidsvirkningene av vaksiner på immunforsvaret vårt! Noe som i seg selv er helt uforståelig, etter min mening. God helse og godt immunforsvar er et komplekst system, og jeg sier ikke at det er svært mye annet som også spiller inn. Men jeg finner det bekymringsverdig når det aldri er forsket på langtidsvirkningene av vaksiner på immunforsvaret. Ser man samtidig på oppblomstringen av andre diagnoser, som f.eks. kreft og allergier, i samme tidsperiode, så kan man ikke konkludere med at vaksinene ikke har en medvirkende rolle. Kanskje har de ingen medvirkende rolle - men det er det faktisk ingen som vet, siden det aldri er blitt forsket på. Anonymous poster hash: bd70c...721
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #9 Skrevet 25. august 2013 Standardvaksinene er vel gitt i 60 år... Anonymous poster hash: e3825...e7c Det er likevel ikke forsket noe på langtidsvirkningene av vaksiner på immunforsvaret vårt! Noe som i seg selv er helt uforståelig, etter min mening. God helse og godt immunforsvar er et komplekst system, og jeg sier ikke at det er svært mye annet som også spiller inn. Men jeg finner det bekymringsverdig når det aldri er forsket på langtidsvirkningene av vaksiner på immunforsvaret. Ser man samtidig på oppblomstringen av andre diagnoser, som f.eks. kreft og allergier, i samme tidsperiode, så kan man ikke konkludere med at vaksinene ikke har en medvirkende rolle. Kanskje har de ingen medvirkende rolle - men det er det faktisk ingen som vet, siden det aldri er blitt forsket på. Anonymous poster hash: bd70c...721 Du har åpenbart ikke søkt i medisinske databaser, finnes mye forskning på vaksiner, vaksiner/immunsystem, vaksiner/bivirkninger/immunsystem, osv. Anonymous poster hash: 96d08...d47
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #10 Skrevet 25. august 2013 Standardvaksinene er vel gitt i 60 år... Anonymous poster hash: e3825...e7c Det er likevel ikke forsket noe på langtidsvirkningene av vaksiner på immunforsvaret vårt! Noe som i seg selv er helt uforståelig, etter min mening. God helse og godt immunforsvar er et komplekst system, og jeg sier ikke at det er svært mye annet som også spiller inn. Men jeg finner det bekymringsverdig når det aldri er forsket på langtidsvirkningene av vaksiner på immunforsvaret. Ser man samtidig på oppblomstringen av andre diagnoser, som f.eks. kreft og allergier, i samme tidsperiode, så kan man ikke konkludere med at vaksinene ikke har en medvirkende rolle. Kanskje har de ingen medvirkende rolle - men det er det faktisk ingen som vet, siden det aldri er blitt forsket på. Anonymous poster hash: bd70c...721 Du har åpenbart ikke søkt i medisinske databaser, finnes mye forskning på vaksiner, vaksiner/immunsystem, vaksiner/bivirkninger/immunsystem, osv. Anonymous poster hash: 96d08...d47 Helt enig, det finnes masse forskning - bare ikke forskning på langtidsvirkninger på immunforsvaret, da snakker vi 10-20-30-40 år frem i tid. Har det imidlertid kommet langtidsstudier som tar høyde for dette i det siste så tar jeg gjerne linker til dette! ps... du trekker slutninger du ikke aner noe om. Jeg søker stadig i medisinske databaser. Utdannet til å tolke det som står der har jeg også Anonymous poster hash: bd70c...721
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #11 Skrevet 25. august 2013 Det er dessverre slik at noen velger å ikke la barna vaksineres. Man ser nå en stadig økning av blant annet meslinger i Europa, noe som er fryktelig skremmende. Anonymous poster hash: 95704...094
MammantilNurket Skrevet 25. august 2013 #12 Skrevet 25. august 2013 Det finnes en haug myter om vaksiner. Blant annet at MMR-vaksinen skal forårsake autismespekterforstyrrelser og tarmsykdommer, at man kan få senskader og mye annet rart. Hos enkelte er motstanden mot vaksiner religiøst fundert: "det er Guds vilje at man skal bli syk" osv. Noen vaksinerer ikke fordi sykdommene det vaksineres mot er tilnærmet utryddet. Skummelt!!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #13 Skrevet 26. august 2013 Min erfaring er at de som velger å ikke vaksinere har mye mer kunskap om vaksiner en de aller fleste som velger vaksiner. Det fins jo faktisk folk som ikke er klar over at aller vaksiner har alvorlige bivirkninger, men at de er svært skjeldne. Alle viser hele tiden til at det tross alt ikke er snakk om svineinfluensavaksinen, men sannheten er at feks. HPV vaksinen gir oftere alvorlige bivirkninger en nettopp svineinfluensavaksinen. Forskjellen er at media ikke har tatt tak i det og tross alt så er det kanskje viktigere med beskyttelse mot kreft en en influensa, selv om svineinfluensaen tok mange liv. Det er faktisk den sykdommen som har tatt flest liv i moderne tid av alle syksommene vi vaksinerer mot. Så å si at det er 100% trygt å vakisnere er direkte feil. Les pakningsvedlegget på felleskatalogen.no. Anonymous poster hash: 672bd...981
khm Skrevet 26. august 2013 #14 Skrevet 26. august 2013 Min erfaring er at de som velger å ikke vaksinere har mye mer kunskap om vaksiner en de aller fleste som velger vaksiner. Det fins jo faktisk folk som ikke er klar over at aller vaksiner har alvorlige bivirkninger, men at de er svært skjeldne. Alle viser hele tiden til at det tross alt ikke er snakk om svineinfluensavaksinen, men sannheten er at feks. HPV vaksinen gir oftere alvorlige bivirkninger en nettopp svineinfluensavaksinen. Forskjellen er at media ikke har tatt tak i det og tross alt så er det kanskje viktigere med beskyttelse mot kreft en en influensa, selv om svineinfluensaen tok mange liv. Det er faktisk den sykdommen som har tatt flest liv i moderne tid av alle syksommene vi vaksinerer mot. Så å si at det er 100% trygt å vakisnere er direkte feil. Les pakningsvedlegget på felleskatalogen.no. Anonymous poster hash: 672bd...981 Mener du virkelig det seriøst? At de som ikke velger å vaksinere har mer kunnskap? Det var virkelig en påstand man kan klø seg litt i hodet av. De fleste vaksiner har alvorlige bivirkninger? Joda det kan stemme det, men paracet har også alvorlige bivirkninger hvis man skal se det på den måten. Du kan jo også dø av å drikke for mye vann f.eks. Hvis du velger å lese litt vil du se at alvorlige bivirkninger er meget sjeldne, men mange av sykdommene man kan få av å velge og ikke vaksinere har en høy alvorlighetsfaktor. Slutter aldri å forbause meg over at folk leser det de selv vil tro. Den kommentaren din om kreft skjønte jeg overhodet ikke? Beskyttelse mot kreft? Hva tenker du på da? Ingen har vel sagt det er 100 % trygt og vaksinere, hvor har du fått det ifra? Noen kan reagere mer enn andre på vaksine, men sjansene er så liten så jeg tar heller den sjansen enn at de skal få sykdommen.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #15 Skrevet 26. august 2013 Min erfaring er at de som velger å ikke vaksinere har mye mer kunskap om vaksiner en de aller fleste som velger vaksiner. Det fins jo faktisk folk som ikke er klar over at aller vaksiner har alvorlige bivirkninger, men at de er svært skjeldne. Alle viser hele tiden til at det tross alt ikke er snakk om svineinfluensavaksinen, men sannheten er at feks. HPV vaksinen gir oftere alvorlige bivirkninger en nettopp svineinfluensavaksinen. Forskjellen er at media ikke har tatt tak i det og tross alt så er det kanskje viktigere med beskyttelse mot kreft en en influensa, selv om svineinfluensaen tok mange liv. Det er faktisk den sykdommen som har tatt flest liv i moderne tid av alle syksommene vi vaksinerer mot. Så å si at det er 100% trygt å vakisnere er direkte feil. Les pakningsvedlegget på felleskatalogen.no. Anonymous poster hash: 672bd...981 Mener du virkelig det seriøst? At de som ikke velger å vaksinere har mer kunnskap? Det var virkelig en påstand man kan klø seg litt i hodet av. De fleste vaksiner har alvorlige bivirkninger? Joda det kan stemme det, men paracet har også alvorlige bivirkninger hvis man skal se det på den måten. Du kan jo også dø av å drikke for mye vann f.eks. Hvis du velger å lese litt vil du se at alvorlige bivirkninger er meget sjeldne, men mange av sykdommene man kan få av å velge og ikke vaksinere har en høy alvorlighetsfaktor. Slutter aldri å forbause meg over at folk leser det de selv vil tro. Den kommentaren din om kreft skjønte jeg overhodet ikke? Beskyttelse mot kreft? Hva tenker du på da? Ingen har vel sagt det er 100 % trygt og vaksinere, hvor har du fått det ifra? Noen kan reagere mer enn andre på vaksine, men sjansene er så liten så jeg tar heller den sjansen enn at de skal få sykdommen. Vet ikke om du misforstår med vilje, men det jeg mener er at de fleste som velger å la være å vaksinere har lest litt mer en brosjyren fra helsestasjon. De har ofte lest bøker om tema og har generelt mer kunnskap. De fleste takker jo ofte ja til vaksine uten den stor researchen. Mange vet ikke en gang hva barnet har fått vaksine mot. Selvsagt gjelder ikke dette alle. Når jeg nevnte kreft så regner jeg med at du egentlig forstod hva jeg mente. Hpv vaksinen beskytter mot humant papillomavirus. HPV-vaksinen beskytter mot de typene av HPV som er årsak til minst 70 prosent av tilfellene av livmorhalskreft, men du har jo rett i at den ikke direkte beskytter mot kreft. Anonymous poster hash: 672bd...981
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #16 Skrevet 26. august 2013 Håper ikke for mange er så tullete at de ikke velger vaksine til barnet da ca 95 % av barna må vaksineres for at vi skal kunne opprettholde sykdomsfri status i Norge. De som velger bort vaksine skulle ha fått sjansen til å snakke litt med de eldre generasjoner som slet med disse sykdommene, og mange mistet sine barn. En annen ting er at mange som velger vekk vaksine, er også i mot antibiotika!? Og velger ofte alternativ medisin. Jeg er gla det finnes en lov som beskytter disse barna, dvs at dersom mor motsetter seg den beste behandlingen, så kan barnevernet kobles inn. Skulle nesten vært slik når en ikke vil vaksinere også.... Anonymous poster hash: 88cfe...23e
Anonym bruker Skrevet 26. august 2013 #17 Skrevet 26. august 2013 Håper ikke for mange er så tullete at de ikke velger vaksine til barnet da ca 95 % av barna må vaksineres for at vi skal kunne opprettholde sykdomsfri status i Norge. De som velger bort vaksine skulle ha fått sjansen til å snakke litt med de eldre generasjoner som slet med disse sykdommene, og mange mistet sine barn. En annen ting er at mange som velger vekk vaksine, er også i mot antibiotika!? Og velger ofte alternativ medisin. Jeg er gla det finnes en lov som beskytter disse barna, dvs at dersom mor motsetter seg den beste behandlingen, så kan barnevernet kobles inn. Skulle nesten vært slik når en ikke vil vaksinere også.... Anonymous poster hash: 88cfe...23e Hvordan forklarer du at vi fortsatt har et sykdomsfritt norge når de fleste vaksinene bare varer i 8-10 år? Da burde det jo være mange unge voksne som ble syke fordi de fleste glemmer at de må begynne å vaksinere seg selv på ny i 20 årene. Om det er et mål å få høyere vaksinasjonsdekning i befolkningen så er det feil å prøve å få med de siste 5% av barna. Da må vi heller gå på de voksne for her er vaksinasjonsdekningen så lav som ca 30%. Slik situasjonen er nå så "flyter" vi voksne på våre barns vaksinasjonsstatus. Hvor moralsk riktig er det når vi vet at vaksiner i sjeldne tilfeller gir alvorlige bivirkninger. Anonymous poster hash: 672bd...981
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå