Gå til innhold

hvordan får dere ungene hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet til byggefelt og 6 åringen er i ekstase. Ute og leker med klassekameratene og vennene hele dagen. Men så var det det med middag og leggetid og dusj og sånn da. Mannen jobber skift og vi har en baby så det er ikke så lett å gå ut og lete etter henne.

Synes det blir litt rart å stå på verandaen å gauke etter henne.

Har noen telefonnummer, men ikke på langt nær alle.

Klokka glemmer hun å se på.

Vurderer nå å ringe telefonselskapet og høre om mulighet for en telefon som kun er åpen for å ringe meg og mannen og som vi kan ringe henne på?

Med snor rundt halsen kanskje?

Eller en personsøker på klokkereim?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

personsøker på klokkereim har noen jeg kjenner :) Funker fint :)

Anonymous poster hash: cfbab...98e
Skrevet

Dere må bare sette regler om hvor hun er om hun er inne hos, og ellers lage avtale om når hun må hjem for mat ect. Her må 6 åringen alltid komme hjemmom og si ifra om hun går inn til noen og hvem.

Her har vi det på samme måte med baby og alt, så om jeg ikke får tak i henne med det første går jeg ut med baby på armen, i vognen eller i bæresele. Det er litt greit å rusle litt rundt i nabolaget å snakke med andre foreldre og slik at en har litt oversikt over hvor hun er til tider. 

Veldig kjekt for barn og ha det slik, alltid noen å leke med og mye aktivitet ute. :-)

Anonymous poster hash: 54bcc...5b7
Skrevet

Jeg synes ikke det er så vanskelig. Han har klokke på armen, og vet når han må hjem. Han kommer alltid hjem tidsnok. Ellers vet vi hvem han er hjemme hos, han har forståelse for at vi må vite hvor han er, så han sier alltid i fra.

Anonymous poster hash: ff3e6...d72

Skrevet

Ungene får ikke gå inn til noen uten å komme hjem og spørre om lov først slik at vi vet hvor de er.

Samme med de som vil inn til oss.

Ellers har de klare regler på hvor de får lov og ikke lov til å leke ute.

Så enten er de inne der de har spurt om lov eller så leter vi ute på området.

Anonymous poster hash: afc6f...f65
Skrevet

Hva med et digitalt armbåndsur som piper ved et gitt klokkeslett? En alarm som betyr "nå må du hjem" :) ?t

Anonymous poster hash: 10a59...bcd
Skrevet

Datteren min er 5. Hun må si fra hvor hun er. Hun har lært seg mitt telefonnummer og kan få de voksne til å ringe om det skulle være noe.

Ellers så vet jeg om noen som stå med matbjelle på verandaen når det var mat :) he he

Skrevet

Vi foreldre som bor her har full kontroll. 1 klassingene veksler mellom p være hos hverandre og vi får alltid beskjed fra de andre foreldrene hvor de er. Om de ikke er hos noen er de på lekeplassen/fotballbanen mellom husene, da både ser og hører jeg de fra terrassen.

Noe annet er temmelig uansvarlig spør du meg. Man bør ha oversikt over barn i 5-6 alderen befinner seg.

Anonymous poster hash: dfcfe...37f

Skrevet

Har to gutter på 5 og 7 år..

De må si ifra hvor de er, så jeg ringer bare foreldrene. Eller så rusler jeg bort og henter dem om de er ute på friområdene eller uti gata.

Men nå som det er sol så er de ute og sykler.. De sykler og sykler til krampa tar dem. Så da huker jeg bare tak i dem når de sykler forbi her ;)

Men skal virkelig overveie forslaget med et armbåndsur som piper når de må hjem. Takk for tipset ;)

Anonymous poster hash: c20a5...ef3

Skrevet

Her i nabolaget har mange av barna Walkietalkie som de har festet i blete ller rundt halsen

Anonymous poster hash: 95c6b...583
Skrevet

Jeg må innrømme at vi bare øver. De andre barna må også inn/dusje/bade/spise kvelds og da kommer mine også selv om det kanskje er litt sent i starten om de glemmer å se på klokka.

Har også sagt til dattera mi på 8 år at om hun ikke kommer inn til husker ikke om det er 30 eller 60 min etter hun skal må hun legge seg uten kvelds. Vi spiser middag nokså sent og jeg vet at hun og noen andre driver og stiller klokkene, så de vet hva klokka er. Det skjedde 2 ganger så kom hun når hun skulle.

Skrevet

Her har vi kjøpt en billig TLF og kontantkort. På den er kun våre nr og jeg har fjernet den fra telefonkatalogen.

Ble under 400,- for å fikse det og bruker under 50,- i mnd. Han har den med seg og ringer om han drar til nye plasser med noen i klassen, eller vi avtaler å ringe når han skal hjem.

Skrevet

Jeg synes det er deilig at vi bor slik at hun faktisk kan løpe fritt og vil ikke hemme leken hennes med at hun må løpe hjem og si fra når "gjengen" bestemmer seg for å flytte på seg. Hun gjorde det til å begynne med og opplevde stadig at hun "mistet" de andre. Boligfeltet er relativt lite og veldig avgrenset (ingen store bilveier eller "lugubre strøk")

Nei, noe på en rem rundt armen er fint. Enten personsøker eller digital klokke som noen foreslo. Takk for mange gode tips!!!!!

Skrevet

Og å gå ut og lete er ikke aktuelt når mannen er på jobb... hun opplevde en gang å komme til tomt hus fordi jeg lette etter henne og det var fælt.

Skrevet

Hos oss har alle naboungene samme innetid i den alderen. Når klokka er sju, skal alle hjem. Ungene mine sier når de kommer til andre utenfor den nærmeste kretsen at de skal hjem klokka sju og blir sendt hjem til det tidspunktet. Den ene er 5 og den andre 8. Synes det er viktig at de lærer å holde en avtale uten digital påminning. Begge har ved et par anledninger glemt å komme hjem til avtalt tid, da har det ikke blitt lesing på senga (dette har de fått beskjed om på forhånd) siden det da har blitt mindre tid før de må slukke lyset. Har holdt med to erfaringer på hver. 

Skrevet

sånn liten kjøkkenklokke som piper et bestemt kl slett. de er små billige og kan puttes i lommen

Anonymous poster hash: 98a31...835

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...