Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Snuppa nærmer seg to mnd og sover knapt på dagen mere. Hun har aldri vært noen sovebaby, men synes det begynner å bli ekstremt nå. Hun tar natta ca 21 og sover da alt mellom 5 - 1 time før hun skal ha mat men sovner da igjen for natta hver gang til hun våkner ved 8-9 tida. På natta kan hun være halvvåken når hun legges og sovner av seg selv i senga si. Bruker ikke smokk eller klut eller noe. Når morgenen kommer er det slutt på sovinga... dvs hun gjesper og viser at hun er trøtt men skal ikke ligge i vogna. Hun sovner etter 5 sekunder om hun får pupp og kan ligge på meg å sove lenge, men legger jeg henne fra meg våkner hun etter 5 min... Men jeg kan ikke sitte med henne hele tiden da, jeg har ei på 2 år jeg skal ta meg av også. 2 åringen er i bhg i uka da. Er dette normalt? Hvis jeg ikke har tid til å sitte med henne kan hun være våken i maaange timer... da må jeg ha med henne overalt og bære/trøste for hun vil jo ikke ligge i babygym heller. Noen min i vippestol går hun med på. Har prøvd smokk, men hun brekker seg mest. Tok den en dag men sovnet ikke, ble bare stille. Lå å smattet på den våken i en time før hun spyttet den ut. Og så har hun ikke ville hatt den igjen. Hva skal jeg gjøre? Burde hun ikke sove mye på dag enda. Eller er det allerede slik at hun bare skal ha 3 dupper per dag? Råd og tips mottas med takk! Anonymous poster hash: fa3ae...0a8
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 Ingen gode tips her, men vi brukte 6 uker på å få poden til å sove 15 minutter på dagtid så jeg vet akkurat hva du går gjennom. Han var tydelig trøtt, men klarte ikke å finne roen noe sted. om natten gikk det derimot helt fint. Løsningen ble å legge han i lekegrinden sin i stuen og sette på rolig klassisk musikk. Første gang sov han gjennom ett stykk, til slutt rakk vi en hel cd og det føltes som en stor seier! Jeg måtte holde meg så å si i ro hele tiden. Etter 4-5 mndr sov han opp til 1 time i strek på dagtid. Han sov aldri særlig lenger, men sov jevnlig lur på dagen helt til han var 4,5 år. Anonymous poster hash: ad13d...042
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 Dytter Anonymous poster hash: fa3ae...0a8
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Jenta mi (som nå er nesten tre), var helt lik. Hun sov veldig fint på natten, men om dagen sov hun veldig lite de første månedene. Jeg forsøkte å få henne til å sove i vogn, i seng, i bæresjal, overalt du kan tenke deg. Hun sov litt i bæresjal, men bare hvis jeg var ute og gikk tur, og jeg orket ikke å gå tur i 6 timer hver dag. Da hun var omtrent 2,5 mnd gammel kom vendepunktet - hun var så utslitt en dag vi var ute at hun bare hylte og hylte og hylte. Jeg prøvde vogn og bæresjal og å bære på henne uten sjal, men ingenting hjalp, så da var det bare å haste hjem. Da jeg la henne i storesengen til oss voksne ble det stilt på sekundet. Da jeg skyndte meg å kle av meg og la meg ved siden av henne et halvt minutt senere sovnet hun momentant. Og etter det bodde vi vel egentlig i sengen på dagtid frem til hun ble ca.5/6 mnd og sov lurene sine fint i egen seng. Noen babyer trenger litt mer nærhet enn andre, og det er tross alt veldig veldig viktig at de får den dagsøvnen. Hvis jeg var deg hadde jeg investert i et godt bæresjal, det kan jo hende hun klarer å finne søvnen når hun ligger inntil deg, og da har du hendene fri til å gjøre andre ting. I tillegg kan du jo utnytte tiden eldste er i barnehagen i løpet av uken til å legge deg med babyen så hun får sovet, så får det bare være om huset er litt rotete og middagen ikke står på bordet akkurat kl.16. Du kan trøste deg med at det sannsynligvis blir en endring rundt 6-mnds alder Anonymous poster hash: d8912...075
Anonym bruker Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 Jenta mi (som nå er nesten tre), var helt lik. Hun sov veldig fint på natten, men om dagen sov hun veldig lite de første månedene. Jeg forsøkte å få henne til å sove i vogn, i seng, i bæresjal, overalt du kan tenke deg. Hun sov litt i bæresjal, men bare hvis jeg var ute og gikk tur, og jeg orket ikke å gå tur i 6 timer hver dag. Da hun var omtrent 2,5 mnd gammel kom vendepunktet - hun var så utslitt en dag vi var ute at hun bare hylte og hylte og hylte. Jeg prøvde vogn og bæresjal og å bære på henne uten sjal, men ingenting hjalp, så da var det bare å haste hjem. Da jeg la henne i storesengen til oss voksne ble det stilt på sekundet. Da jeg skyndte meg å kle av meg og la meg ved siden av henne et halvt minutt senere sovnet hun momentant. Og etter det bodde vi vel egentlig i sengen på dagtid frem til hun ble ca.5/6 mnd og sov lurene sine fint i egen seng. Noen babyer trenger litt mer nærhet enn andre, og det er tross alt veldig veldig viktig at de får den dagsøvnen. Hvis jeg var deg hadde jeg investert i et godt bæresjal, det kan jo hende hun klarer å finne søvnen når hun ligger inntil deg, og da har du hendene fri til å gjøre andre ting. I tillegg kan du jo utnytte tiden eldste er i barnehagen i løpet av uken til å legge deg med babyen så hun får sovet, så får det bare være om huset er litt rotete og middagen ikke står på bordet akkurat kl.16. Du kan trøste deg med at det sannsynligvis blir en endring rundt 6-mnds alder Anonymous poster hash: d8912...075 Jeg har prøvd sjal, da sov hun fint flere timer, men det går ikke på de varmeste dagene, da blir vi for varme. Hun sov på dagen for ikke så lenge siden, ikke fryktelig mye, men i flere timer i strekk og kunne også sovne selv. Nå er hun gått helt i vranglås og sovner bare ved puppe. Fryktelig slitsomt. Leser at folk bruker smokn, pakker inn ansikter i kosekluter og legger dem på sida osv. Vet liksom ikke hva og hvordan jeg skal prøve ut hva som funker. Orker ikke en unge til jeg må ligge inntil for å sove på dagen, det var stress og upraktisk.Men er det sånn nå at hun skal være våken noen timer og så sove feks tre ganger per dag før leggetid? Anonymous poster hash: fa3ae...0a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå